Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

HS

Sitat fra: KVRO på torsdag 07. april 2022, klokken 15:43
Fikk samme tlf fra Tesla idag og de sa at dersom jeg ikke tok ut bilen som mest sannsynlig kommer før sommeren, blir de nødt til å justere prisen opp. Men fikk da muligheten til å vente til jeg hadde fått bekreftet utleveringsdato for å finne ut om bilen fra Kina hadde hattehylle osv, før jeg takket nei til den.
Selgeren viste ikke om bilen ville få hattehylle eller ikke. Hvordan skulle du få vite om bilen fra Kina hadde hattehylle osv?
Tesla MYLR- 2022

fonberg

Sitat fra: HS på torsdag 07. april 2022, klokken 15:56
Sitat fra: fonberg på torsdag 07. april 2022, klokken 15:24
Noen andre som venter på LR som har blitt oppringt av Tesla i dag?
Det ble jeg, med beskjed om at hvis jeg insisterte på å vente på tyskbygd så ville prisen justeres opp til gjeldende priser (jeg bestilte i 2019). Jeg sa som sant var at jeg har avtale om utlevering i juni, og at jeg aldri har krevd tyskbygd, så det var fortsatt helt greit for meg om bilen jeg mottar er kinabygd. I følge damen på telefonen så kommer min bil først i juli. En litt merkelig telefon, alt i alt.
Fikk tlf jeg også... Jeg fikk beskjed om at det ville bli en prisøkning på 15000 kr om jeg ikke tok imot bilen ved neste leveranse juni/juli.

Er 15.000 også differansen mellom din pris og dagens pris? For min del er det snakk om flere ganger 15k i differanse...
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

HS

Sitat fra: fonberg på torsdag 07. april 2022, klokken 16:01
Sitat fra: HS på torsdag 07. april 2022, klokken 15:56
Sitat fra: fonberg på torsdag 07. april 2022, klokken 15:24
Noen andre som venter på LR som har blitt oppringt av Tesla i dag?
Det ble jeg, med beskjed om at hvis jeg insisterte på å vente på tyskbygd så ville prisen justeres opp til gjeldende priser (jeg bestilte i 2019). Jeg sa som sant var at jeg har avtale om utlevering i juni, og at jeg aldri har krevd tyskbygd, så det var fortsatt helt greit for meg om bilen jeg mottar er kinabygd. I følge damen på telefonen så kommer min bil først i juli. En litt merkelig telefon, alt i alt.
Fikk tlf jeg også... Jeg fikk beskjed om at det ville bli en prisøkning på 15000 kr om jeg ikke tok imot bilen ved neste leveranse juni/juli.

Er 15.000 også differansen mellom din pris og dagens pris? For min del er det snakk om flere ganger 15k i differanse...
Ja blir sånn ca ja 2000 mindre enn dagens pris. Men irriterende at en ikke kan få tilbakemelding på hvordan bilen vil bli utstyrt fra Kina (hattehylle osv) ja noen kan mene at hattehylle er en bagatell ;)
Tesla MYLR- 2022

jkirkebo

Fikk samme tlf fra Tesla idag og de sa at dersom jeg ikke tok ut bilen som mest sannsynlig kommer før sommeren, blir de nødt til å justere prisen opp. Men fikk da muligheten til å vente til jeg hadde fått bekreftet utleveringsdato for å finne ut om bilen fra Kina hadde hattehylle osv, før jeg takket nei til den.

Hattehylle? Den kan du sikkert få svært billig eller kanskje endog gratis av andre som får den senere. Alle hattehyller til biler jeg har eid har ligget permanent i boden og bare tatt opp plass sammen med stoffmattene. Får meg ikke til å kaste slikt, men om noen hadde tilbudt meg en symbolsk sum hadde jeg kvittet meg med skrotet umiddelbart ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Radial

Nå er altså en SR AWD variant med 4680 vist i Texas, er det dette også berlin vil levere etterhvert tro? 🤔

Virker som alt må over på LFP for å ikke få skyhøy kostnader i disse dager.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

DagfinnN

Sitat fra: jkirkebo på fredag 08. april 2022, klokken 09:52

Hattehylle? Den kan du sikkert få svært billig eller kanskje endog gratis av andre som får den senere. Alle hattehyller til biler jeg har eid har ligget permanent i boden og bare tatt opp plass sammen med stoffmattene. Får meg ikke til å kaste slikt, men om noen hadde tilbudt meg en symbolsk sum hadde jeg kvittet meg med skrotet umiddelbart ;)
Samme her. Derfor klarer jeg ikke å forstå at noen ikke vil ta ut en så bra bil pga eventuelt manglende hattehylle.
Har hatt min en uke nå og du og du for en praktisk bil!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Arne1

Sitat fra: DagfinnN på fredag 08. april 2022, klokken 20:39
Sitat fra: jkirkebo på fredag 08. april 2022, klokken 09:52

Samme her. Derfor klarer jeg ikke å forstå at noen ikke vil ta ut en så bra bil pga eventuelt manglende hattehylle.
Har hatt min en uke nå og du og du for en praktisk bil!

100% enig. Hatt min en uke jeg også. Helt strålende bil.

Jokkhov

Må nevnes at det i tillegg til hattehyllen er punkter for lastsikring, noe som i hvertfall for meg er viktig, og en vesentlig mangel på bilene levert frem til nå.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

twinpeaks

Sitat fra: Jokkhov på lørdag 09. april 2022, klokken 19:39
Må nevnes at det i tillegg til hattehyllen er punkter for lastsikring, noe som i hvertfall for meg er viktig, og en vesentlig mangel på bilene levert frem til nå.

Jeg har sett de flest av tyske videoer om MYP som kommer fra Berlin (Pliquett, Kröger, Nextmove, OwnGalaxy). I ingen av disse har festepunkter blitt vist. Jeg vil ikke ta det for gitt at alle biler fra Berlin har festepunkter per i dag.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

ladov

Blir litt skeptisk nå kjenner jeg. Bestilte MYLR i januar og spesifiserte tyskbygget bil. I følge han jeg snakket med ville de matche bil for meg i april eller mai. Han mente det ikke skulle være noe problem å få bil før sommeren. Håper han har rett, det kommer jo tross alt meldinger om at biler blir levert til kunder utenfor tyskland..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Jokkhov

Sitat fra: ladov på søndag 10. april 2022, klokken 15:09
Blir litt skeptisk nå kjenner jeg. Bestilte MYLR i januar og spesifiserte tyskbygget bil. I følge han jeg snakket med ville de matche bil for meg i april eller mai. Han mente det ikke skulle være noe problem å få bil før sommeren. Håper han har rett, det kommer jo tross alt meldinger om at biler blir levert til kunder utenfor tyskland..
De bilene som blir levert er foreløpig kun P. Ikke levert LR biler fra Berlin enda.

ladov

Sitat fra: Jokkhov på søndag 10. april 2022, klokken 15:40
Sitat fra: ladov på søndag 10. april 2022, klokken 15:09
De bilene som blir levert er foreløpig kun P. Ikke levert LR biler fra Berlin enda.
Joda men det er jo positivt at de leverer *noe*. ;)

Venter på at de skal få opp tempoet, har lest noen anslag på hvor mange som helst vil ha tysk bil og produksjonen skal faktisk ikke så fryktelig høyt før de får gjort unna 'tysklandskøen'. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

OhmPaPa

Akkurat nå er kanskje utfordringen til Tesla at Berlin får batteripakker fra Shanghai - og den byen er i lockdown så ingen får fraktet noe til Europa derfra.

Tesla bygger egen batterifabrikk i Berlin - men den er ikke klar til produksjon på noen måneder enda.

turfsurf

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 11. april 2022, klokken 12:34
Akkurat nå er kanskje utfordringen til Tesla at Berlin får batteripakker fra Shanghai - og den byen er i lockdown så ingen får fraktet noe til Europa derfra.
Gjør de? Har du noen referanser på det?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jokkhov

Sitat fra: turfsurf på mandag 11. april 2022, klokken 16:49
Sitat fra: OhmPaPa på mandag 11. april 2022, klokken 12:34
Gjør de? Har du noen referanser på det?

https://insideevs.com/news/571945/tesla-gigaberlin-unofficial-potential-targets/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA