Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av Elfonso, onsdag 26. september 2012, klokken 18:13

« forrige - neste »

Elfonso

Jeg har kun funnet et emne over dette temaet, men der er det ikke nevnt merke/type barnesete.

Av erfaring vet jeg at forskjellige barneseter ikke passer like godt i alle biler. De blir gjerne stående for skrått den ene eller andre veien, eller tar for mye plass på bekostning av passasjersetet.

Er det noen som har tips til bakovervendt barnesete til aldersgruppen 2-3 år som passer godt i Leaf? Gjerne isofix, men dette er ikke et must.

Olofm

Jeg bruker dette sete uten iso fix, "http://www.babyshop.no/bilseter-og-tilbehor/bilsete-gruppe-1-2/two-way-flere-farger-". Fortsatt meget god plass i passasjerersetet foran.

Valgte uten isofix da jeg har sete med isofix i fossilbilen. Der har jeg følgende sete, "http://www.babyshop.no/bilseter-og-tilbehor/bilsete-gruppe-1-2/izi-kid-x3-isofix". Fossilen er en Touran og med det setet så er det mye dårligere plass i passasjerersetet. Virker som at det tar mere plass med isofix.

Synes også det er bedre justeringsmulighet på hvor mye stolen lener, og junior sitter derfor bedre i setet som ikke har isofix.

Er meget fornøyd med stolen jeg har satt i elbilen. Hvis du ønsker bilde så kan jeg sikkert ordne det.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

TrondR

Det er god plass til barnesete i leafen. Vi har besafe izi combi x3 med isofix i vår leaf. Den går opp til 18 kg (som er maks belastning på isofix-systemet). Det er faktisk bedre plass i passasjersetet foran enn det var i volvoen (xc70) når setet sto der.
Setet er kronglete å ta inn og ut, selv med isofix, så hvis du skal ha det inn og ut ofte anbefales det ikke.

I volvoen står nå et britax max-way som festes med belter og går opp til 25kg. Det er i tillegg "plus godkjent" og like enkelt å ta inn og ut spør du meg. Det er bedre plass i britax'en, men snuppa på 1,5 sitter godt i begge.
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

Blip

Vi bruker også iZi x3 (HTS) bakovervendt med isofix, men vi tar det "aldri" inn og ut. Det stjeler litt plass fra midtplassen bak, men ikke mer enn at vi får plass til 7+9+3-åringene bak. 7-åringen sitter ytterst på beltesete eller pute.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Elfonso

Takk for svar! Jeg ønsker et sete som tar minst mulig plass, og som i tillegg er lett å montere. Av den grunn virker Britax two-way interessant, det fremstår i hvert fall som mindre plasskrevende enn vårt Akta Graco. Det eneste som bekymrer meg er at junior blir sittende for lavt, uten særlig sikt ut. Jeg hadde derfor satt stor pris på om du, ved leilighet, kunne tatt deg bryet med å knipse et bilde av setet i bilen!

Takk!

Olofm

Junior her er 2,5 år og har veldig god sikt, får med seg gravemaskiner, traktorer og annet som er viktig for en på den alderen... Skal prøve å få tatt noen bild også.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

Thomas Parsli

Vi kjøpte Cybex Solution X2-fix (forovervendt) fordi både vi og tøtta på 2.5år er lei av BeSafe iZi Kid X3 Isofix som står i fossilbilen (det er trangt, lite benplass og peker feil vei i følge dronningen som regjerer derfra).

Vi er alle ekstremt fornøyd med setet -og på alt annet enn frontkollisjon skårer det like bra eller bedre enn de bakovervendte setene. Storebror på 8.5år og vennene sitter fint i setet når vi kjører på trening, så jeg antar det kan brukes opp til 9-10 års alderen...

Eneste ulempe jeg kan se er bredden, som nok er konsekvensen av at det gjør det så bra på sidekollisjon.

http://www.forbrukerrådet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/produktomtaler/produktomtale?produkt=12339&artikkel=1130057

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Olofm

Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA