Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladelampe

Startet av goggo, lørdag 27. januar 2007, klokken 17:10

« forrige - neste »

goggo


Spennende brasilianere her :-)

http://www.obvio.ind.br/obviona/home.htm


Skal visstnok selges av ZAP i USA, jeg fant ikke noe om europeisk distribusjon..

http://www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=386
http://www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=388

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

elektrolux

Takk for tipset.

Innser at garagen må utvides ganske snart, med alt det kule som ser ut til å dukke opp. ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RunarBT

Kan bli bra dette ja.:-) Trur kanskje eg kan få overtalt dama til ein grønn Obvio, 812 var det? Den sølvgrå 012 med sci-fi look kan eg vel bare glemme..hehe..

Men, så spørs det da, blir det Obvio eller VentureOne (flytheroad.com) som blir tilgjengelig først? Går for den første eg kan få tak i rekner eg med. ;D

Griffel

Blien ser jo kul ut men ZAP siden er like uklar.

En bil som i følge hjemmesiden er :
100% elektrisk men har 50l tank?
Har «Bi-directional» grensesnitt mot lysnettet (hva er nå dette?)
Batteri bank på 39 kWh i en så liten bil.
Har 120 kW motor men akselererer fra 0-96km på under 4,5 sek men da med med 150kW motor?
Har toppfart på 193km/h men er kapabel for 257 km/h?

Med et slikt sett av tekniske data kan det hende at et stykke fram ennå, før en El versjon av 828 og 012  (828E og 012E) ser dagens lys.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El rayo

#4
Sitat fra: Griffel på onsdag 13. juni 2007, klokken 12:49
Har «Bi-directional» grensesnitt mot lysnettet (hva er nå dette?)

Det vil si at bilen kan lades fra lysnettet og levere vekselstrøm ut. Kan være til nytte i USA når stormene herjer og strømmen er borte i dagevis.

Link til en 7 år gammel avisartikkel om bruk av solcellepaneler som gir mer enn det man trenger til å lade elbilen montert på hustaket. Side 4 viser koblingsskjema for det elektriske i forbindelse med solcellepanelet.
http://becketts.ws/eaa/eaasv-forms/pvbecketthp78.pdf

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

RunarBT

Sitat fra: Griffel på onsdag 13. juni 2007, klokken 12:49
Blien ser jo kul ut men ZAP siden er like uklar.

En bil som i følge hjemmesiden er :
100% elektrisk men har 50l tank?
Har «Bi-directional» grensesnitt mot lysnettet (hva er nå dette?)
Batteri bank på 39 kWh i en så liten bil.
Har 120 kW motor men akselererer fra 0-96km på under 4,5 sek men da med med 150kW motor?
Har toppfart på 193km/h men er kapabel for 257 km/h?

Med et slikt sett av tekniske data kan det hende at et stykke fram ennå, før en El versjon av 828 og 012  (828E og 012E) ser dagens lys.


Det er nok bensin varianten som er skrive først, og så er ikkje den elektrsike blitt oppdatert skikkelig etter klipp og lim..:P

238kg med li ion batterier, 39kWh - Stemmer ok med info på sida her,
http://www.electricitystorage.org/tech/technologies_technologies_liion.htm

130kWh pr. tonn med batteri blir 31kWh... så er det 2 år til el varianten erklar, så dei rekner 20-30% forbedring av teknologien på den tida.. det bør være overkommelig egentlig?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA