Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

Team Lotus

#195
Forsikret mot prisoppgang, for en fantastisk deal!  ;D

Det er vel helst de som er forsikret mot konkurranse.

Fem prosent rabatt da gitt, for en fantastisk investering, det er jo bedre enn en høyrentekonto akkurat nå.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Thomas Parsli

En norske bilforhandler som priser service høyt (fordi de tjener lite på nybil og mye på ettermarked) får deg altså til å sammenligne Nissan med Apple? Det skal ikke mer til?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Jeg håper sammenligningen viser seg å stemme på en del andre punkter også; jeg har sjelden hatt en mobiltelefon og laptop med så lite problemer (ingen!) som på iPhone-en og MacBook-en.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ogi

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 27. november 2012, klokken 11:14
Nissan minner mer om Apple enn noe annet etterhvert :P
Prising, ja. Sikkert ikke på produkt eller software design... ;)

Aspiranten

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 27. november 2012, klokken 11:38
En norske bilforhandler som priser service høyt (fordi de tjener lite på nybil og mye på ettermarked) får deg altså til å sammenligne Nissan med Apple? Det skal ikke mer til?

Thomas

Overprising generellt sammenligner jeg med Apple :-)

Hater du meg nå, fanboy?
Nissan Leaf

Thomas Parsli

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 27. november 2012, klokken 20:42
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 27. november 2012, klokken 11:38
En norske bilforhandler som priser service høyt (fordi de tjener lite på nybil og mye på ettermarked) får deg altså til å sammenligne Nissan med Apple? Det skal ikke mer til?

Thomas

Overprising generellt sammenligner jeg med Apple :-)

Hater du meg nå, fanboy?

QED

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#201
"Ellen" var på service hos Haugaland Bilsenter (Haugesund) i forrige uke ved ca 26.600. Kom på 2.990 inkl mva som avtalt og inkluderet skifte av pollenfilter (dvs deler inkludert). Meget eksemplarisk service!

Smiling when sailing

På det tyske leaf forumet leste jeg at prisen til 1. service var 115 Euro bremseservice inklusive...
Blå Leaf, Tromsø

Mortenmann

Sitat fra: Finnøy på mandag 03. desember 2012, klokken 22:25
"Ellen" var på service hos Haugaland Bilsenter (Haugesund) i forrige uke ved ca 26.600. Kom på 2.990 inkl mva som avtalt og inkluderet skifte av pollenfilter (dvs deler inkludert). Meget eksemplarisk service! Jeg kommer til å bruke dem mer; har tenkt å bytte ut bil nr 2 (fossilbilen) da den blir lite brukt og det medfører at jeg helst handler på der på steder hvor jeg vet jeg får god kundebehandling !
Har du byttet foringer i forstillingen?
SølvLeaf

timingbeltkiller

#204
Sitat fra: foxy på torsdag 06. september 2012, klokken 08:58
Serviceprisene er kjent ved kjøpstidspunktet for de fleste - er man ikke fornøyd med totalprisen over f.eks. 5 år, ikke kjøp bilen da... er vel så enkelt som det. 

Har du ikke gjord hjemmeleksene ved siste bilkjøp og kjøpt leafen på impuls?  ;)
Du forutsetter serviceprisen selgeren oppgir er lik de faktiske fakturaene du ender opp med. Kan stemme for service nr 1, men sjeldent senere.

Ellers er antakelig Nissan lik øvrige merker:
- kjører du mye, er service billig pr km
- kjører du lite, er service dyr pr km

Det er få ting du får så mye mengderabatt på som bilkjøring.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Kim Amlien

Sitat fra: Finnøy på mandag 03. desember 2012, klokken 22:25
"Ellen" var på service hos Haugaland Bilsenter (Haugesund) i forrige uke ved ca 26.600. Kom på 2.990 inkl mva som avtalt og inkluderet skifte av pollenfilter (dvs deler inkludert). Meget eksemplarisk service! Jeg kommer til å bruke dem mer; har tenkt å bytte ut bil nr 2 (fossilbilen) da den blir lite brukt og det medfører at jeg helst handler på der på steder hvor jeg vet jeg får god kundebehandling !

Takk for tipset, siden jeg bor på Stord så ser det nok ut til at jeg også tar dette tilbudet i samband med en tur til Haugesund.
Stord
Svart Nissan Leaf 2012

Stigzy

Ringte i dag til Nissan Haugesund og bestilte 1 årsservice i og med at jeg har kjørt den siden 5. desember 2011 :-) Da fikk jeg oppgitt en listepris på 3600kr. Fikk ikke en gang låne en bil i mellomtiden :-/
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Stigzy

Sitat fra: Finnøy på mandag 03. desember 2012, klokken 22:25
"Ellen" var på service hos Haugaland Bilsenter (Haugesund) i forrige uke ved ca 26.600. Kom på 2.990 inkl mva som avtalt og inkluderet skifte av pollenfilter (dvs deler inkludert). Meget eksemplarisk service! Jeg kommer til å bruke dem mer; har tenkt å bytte ut bil nr 2 (fossilbilen) da den blir lite brukt og det medfører at jeg helst handler på der på steder hvor jeg vet jeg får god kundebehandling !

Var det din første service? Hvofor er din pris på 2990,- mens jeg fikk en pris på 3600,-?
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Haavard

Da har eg fått time hos AutoCenteret i Åsane neste Torsdag og prisen eg fekk opplyst var 3,529,-
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA