Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

smaug01

Hva sier Haugaland Bilsenter til dette som ikke har gjort jobben sin? For Nissan Norge må jo dette være et strategisk katastrofe siden det jo betyr at en service på et autorisert verksted ikke har noe verdi når også slike ting ikke blir utført(ref tidligere: sparke i dekkene og si seg fornøyd). Hvilken grunn har egentlig noen til å bruke et autorisert verksted til service nå? Det er dette Nissan Norge burde tenke gjennom.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

BE

Dette er latterlig og fullstendig uakseptabelt! Det blir garantert ikke Nissan på meg og mine venner neste gang.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: smaug01 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 09:03
Hva sier Haugaland Bilsenter til dette som ikke har gjort jobben sin? For Nissan Norge må jo dette være et strategisk katastrofe siden det jo betyr at en service på et autorisert verksted ikke har noe verdi når også slike ting ikke blir utført(ref tidligere: sparke i dekkene og si seg fornøyd). Hvilken grunn har egentlig noen til å bruke et autorisert verksted til service nå? Det er dette Nissan Norge burde tenke gjennom.

Har ikke vært i kontakt med Haugaland Bilsenter enda, men hvilken betydning skulle det egentlig hatt? Rustflekkene ville dukket opp i sommer uansett. Hadde de vært der tidligere hadde jeg sett de før, og de hadde vært mye større.

Edit: Hauglands Bilsenter har krysset av på et eget serviceskjema innbefattet at rustkontroll av karosseri var foretatt. De hadde bare ikke ført dette inn i heftet i tillegg fordi det på aktuelt tidspunkt ikke var noen skade.

smaug01

Joda, greit nok men det går på ansvaret et autorisert verksted har ovenfor sine kunder. De skal vel krysse av for dette?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

BE

Dette viser bare at det er helt bortkastet å bruke penger på å utføre service på merkeverksted. Slikt som bortfall av rustgaranti er jo et av de mest brukte skremselargumentene fra merkeforhandlerne, dette er tydeligvis også helt verdiløst.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

PK

Sitat fra: BE på onsdag 15. oktober 2014, klokken 10:28
Dette viser bare at det er helt bortkastet å bruke penger på å utføre service på merkeverksted. Slikt som bortfall av rustgaranti er jo et av de mest brukte skremselargumentene fra merkeforhandlerne, dette er tydeligvis også helt verdiløst.

Helt enig, jeg tror uansett hvem som tar service, møter du motvilje hos forhandler og spesielt Nissan Nordic dersom det skulle være noe. Vet forøvrig at mekanikere som jobber hos forhandlerene er vell så frustrert over Nissan sentralt og hvor "vanskelig" de er.

Aldri mer Nissan på meg heller...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Sitat fra: smaug01 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 10:22
Joda, greit nok men det går på ansvaret et autorisert verksted har ovenfor sine kunder. De skal vel krysse av for dette?

Hauglands Bilsenter har krysset av på et eget serviceskjema innbefattet at rustkontroll av karosseri var foretatt. De hadde bare ikke ført dette inn i heftet i tillegg fordi det på aktuelt tidspunkt ikke var noen skade.

smaug01

Så da er rustkontroll utført iht servicepunktene og Nissan Norge har ikke noe sak?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Har vært i kontakt med NAF som har formidlet meg en advokat. I følge NAF er det ikke bileier sitt problem om hvordan autoriserte verksteder fyller ut serviceskjema (i dette tilfellet også et autorisert Nissan Leaf verksted). Det er i så fall en sak mellom importør og Nissan Nordic, men det skal ikke ramme meg som forbruker.
I tillegg reagerte NAF på at Ålgårds Auto nektet å levere skriftlig dokumentasjon på avslaget, dette har vi som forbruker krav på å få.

TorC

Det er en kjent sak at Nissan Nordic og BNH egentlig ikke ønsker å ivareta merkenavnet Nissan i Norge. Jeg er derfor sjeleglad for at jeg har importert bilen fra USA slik at ikke disse gribbene har tjent noe på det.

Bilene er jo i utgangspunktet bra, men servicen er elendig. Det at de i tillegg monopoliserer kundene sine og hindrer fri import av bilene gjør at jeg heller aldri kommer til å kjøpe Nissan igjen med mindre de plutselig kan registrere oss på Carwings, navi, SW oppdateringer osv osv.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Mippen

Hadde min leaf på første service i går. Jeg betalte ikke en kr pga en reklamasjon, men på forhånd hadde jeg fått opplyst om ca 1800kr for første service. (Sande vest i Bergen) Kan legge ut sjekklisten deres. De kontrollerte også batteriet og la om til vinterdekk.
Fremtiden er elektrisk.

PK

Sitat fra: Mippen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 08:54
Hadde min leaf på første service i går. Jeg betalte ikke en kr pga en reklamasjon, men på forhånd hadde jeg fått opplyst om ca 1800kr for første service. (Sande vest i Bergen) Kan legge ut sjekklisten deres. De kontrollerte også batteriet og la om til vinterdekk.
Bra de har skjerpet prisene på service hos Sande Auto (Nissan forhandler Bergen), for det var de ikke i vår (jan-februar 2014). Da skulle de ha 3711,- kr for førstegangsservice, mot 1801,- hos Meca.
Jeg gikk for Meca isteden.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Vet ikke hva som skjer. Bildene blir automatisk beskjært. Hvis dere ikke kan lese sjekklisten klikk her: http://s21.postimg.org/iroyi94x3/sketch_1413492563678.jpg
Fremtiden er elektrisk.

RuneW

Sitat fra: Mippen på torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:51
Vet ikke hva som skjer. Bildene blir automatisk beskjært. Hvis dere ikke kan lese sjekklisten klikk her: http://s21.postimg.org/iroyi94x3/sketch_1413492563678.jpg

Mulig jeg er gammel, men jeg synes det var vanskelig å lese teksten på dette bildet også. Det er ett eller annet rart med oppløsningen.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA