Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

elektrolux

#675
Sitat fra: emil på torsdag 24. april 2014, klokken 09:23
Vil si at dette er en av fordelene med å ha US import bil.

He he. Hadde samme følelsen selv da Mercen sin garantitid gikk ut. Ikke mer stress med å måtte ta service for å opprettholde garantien.

Trikset mitt i garantitiden var å ta bremser og alt annet selv og overlate kun oljebytte til verkstedet. Da fikk jeg servicestempelet i boka for minumum kostnad.

På Elbil er omtrent 1/2 parten av "service" punktene identiske med punkter du selv skal gjøre før enhver kjøretur; altså sjekke at bilen er i forsvarlig stand. Resten er også punkter du selv  sammen med bilen gjør under kjøringen; batterisjekk ( Kjører bilen?), Diagnose ( Er det feilmeldinger på instrumentet?) Fjøring / bremser etc. Når du kommer fram til verkstedet kan du egentlig be om en bekreftelse på at du har kjørt dit og lover på ære og samvittighet at du har fulgt de påbud du er pålagt å følge i h.h.t. sertifikatet ditt. :D

Tar med et pollenfilter og be verkstedet se på mens du bytter dette, så er servicen gjort. ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kjell Leaf

Sitat fra: elektrolux på torsdag 24. april 2014, klokken 09:53
Sitat fra: emil på torsdag 24. april 2014, klokken 09:23
Vil si at dette er en av fordelene med å ha US import bil.

He he. Hadde samme følelsen selv da Mercen sin garantitid gikk ut. Ikke mer stress med å måtte ta service for å opprettholde garantien.

Trikset mitt i garantitiden var å ta bremser og alt annet selv og overlate kun oljebytte til verkstedet. Da fikk jeg servicestempelet i boka for minumum kostnad.

På Elbil er omtrent 1/2 parten av "service" punktene identiske med punkter du selv skal gjøre før enhver kjøretur; altså sjekke at bilen er i forsvarlig stand. Resten er også punkter du selv  sammen med bilen gjør under kjøringen; batterisjekk ( Kjører bilen?), Diagnose ( Er det feilmeldinger på instrumentet?) Fjøring / bremser etc. Når du kommer fram til verkstedet kan du egentlig be om en bekreftelse på at du har kjørt dit og lover på ære og samvittighet at du har fulgt de påbud du er pålagt å følge i h.h.t. sertifikatet ditt. :D

Tar med et pollenfilter og be verkstedet se på mens du bytter dette, så er servicen gjort. ;D
Da må du betale han som skal se på, så da kan jo like godt han gjøre det ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

BE

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 24. april 2014, klokken 10:07
Sitat fra: elektrolux på torsdag 24. april 2014, klokken 09:53
**
Tar med et pollenfilter og be verkstedet se på mens du bytter dette, så er servicen gjort. ;D
Da må du betale han som skal se på, så da kan jo like godt han gjøre det ;)
Det har du helt rett i, samtidig regner jeg med at de klarer å ta av og på lokket uten å knekke låsemekanismen. (Hvilket er det eneste plunderet ved å bytte pollenfilteret selv).

Er det noen som har sjekket om prisene på 2. års service nå er redusert til 3990,- på landsbasis, eller er det bare noe BNH kjører?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

FrodeK

Sitat fra: Strømbil på onsdag 23. april 2014, klokken 15:10
Skulle ikke elbilforeningen lage en sammenstilling av servicepriser? Syns dette har drøyet ut i tid noe. Brannslukking for at forumet kokte en stund?

Ja, skulle de ikke det? Men som du sier, det var litt mer varme i denne tråden akkurat da.

Thomas Parsli

Sitat fra: BE på torsdag 24. april 2014, klokken 11:43
Er det noen som har sjekket om prisene på 2. års service nå er redusert til 3990,- på landsbasis, eller er det bare noe BNH kjører?

Vår er på 2. års service nå hos Automobil-kompaniet i Drammen for 3200,-
De er autorisert Nissan-forhandler og selges selv Leaf.

Jeg kommer forhåpentligvis aldri mer til å måtte ha kontakt med BNH :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Da er bilen tilbake fra Automobil-Kompaniet AS i Drammen og jeg er utrolig fornøyd!

1) Prisen ble 3478,- inkludert bytte av kupefilter (204,-), bremseveske (56,50) og batteriet på nøkkelen (46,-)

2) Knirkingen i foringene (stødemperene foran) jeg har klagd på hos BNH i to år: tørre/sprukne foringer som må byttes

3) Klunkingen foran som jeg har klagd på hos BNH i to år: dunkelyder internt i støtdempere, må skiftes

I tillegg så de at alle klossene manglet blikkdeksel (BNH glemte sikkert å skru de på igjenn ved siste service)...

Anbefales på det sterkeste!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mippen

Hyggelig å se at folk begynner å bli mer fornøyd med prisene på service. :) Jeg tror også prisene kommer til å gå litt mer ned etter hvert som konkurransen blir tøffere. Den som lever får se ;)
Fremtiden er elektrisk.

MindViruz


Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 24. april 2014, klokken 22:45
Da er bilen tilbake fra Automobil-Kompaniet AS i Drammen og jeg er utrolig fornøyd!

1) Prisen ble 3478,- inkludert bytte av kupefilter (204,-), bremseveske (56,50) og batteriet på nøkkelen (46,-)

2) Knirkingen i foringene (stødemperene foran) jeg har klagd på hos BNH i to år: tørre/sprukne foringer som må byttes

3) Klunkingen foran som jeg har klagd på hos BNH i to år: dunkelyder internt i støtdempere, må skiftes

I tillegg så de at alle klossene manglet blikkdeksel (BNH glemte sikkert å skru de på igjenn ved siste service)...

Anbefales på det sterkeste!

Thomas

Jeg kjenner ikke til BNH, men det høres ikke ut som de er hakket bedre enn Oldervoll (Opel) i Bergen. Makan til mekanikere uten kompetanse på bil skal du se lenge etter...

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 24. april 2014, klokken 22:45
3) Klunkingen foran som jeg har klagd på hos BNH i to år: dunkelyder internt i støtdempere, må skiftes

Hvordan tar du dette videre? Regner med at det er en garantisak?

Er det forresten slik at forhandler skal gi meg en slags beskjed om at det er på tide med service? Mener å huske at jeg fikk innkalling til 1.års-service. Kjøpte bilen i mars 2012, men har fortsatt ikke hørt noe om 2.års-service...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Mippen

Jeg skal aldri klage på service prisene på elbil. Fikk tilbud på min fossile golf i dag. 60.000km service til nesten 8000kr - 1500 ekstra bare for å bytte olje på bakakslingen siden det er 4x4. Det er inkludert longlife inspeksjonsservice, bytte av filter, bremsevæske service og oljeskift på bakakslingen. Vet ikke om vanlig oljeskift er med i prisen?
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Sitat fra: RuneW på onsdag 30. april 2014, klokken 11:36
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 24. april 2014, klokken 22:45
3) Klunkingen foran som jeg har klagd på hos BNH i to år: dunkelyder internt i støtdempere, må skiftes

Hvordan tar du dette videre? Regner med at det er en garantisak?

Er det forresten slik at forhandler skal gi meg en slags beskjed om at det er på tide med service? Mener å huske at jeg fikk innkalling til 1.års-service. Kjøpte bilen i mars 2012, men har fortsatt ikke hørt noe om 2.års-service...

Det skal være ganrantisak ja, men jeg har ikke rukket å bestille ny time.

Vi fikk brev fra BNH om 1. gangs service, men ikke 2. (har ihvertfall ikke sett den).
Serviceintervallet er 20.000km/12mnd så du må i utgangspunktet ha service hvert år for å beholde garantien.
Reklamasjonsretten (forbrukerkjøpsloven) gjelder imidlertid uansett :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

#686
Har akkurat fått et "tilbud" fra Brennes Auto i Sarpsborg på 4990,- for 2.års-service...

Ganske fantastisk, egentlig, om Automobil-Kompaniet AS (som er et autorisert Nissan-verksted?) gjør samme jobben for 3000,-.

Jeg klaget til Brennes og de svarte at de "håpet jeg hadde forståelse" for at de måtte ta 2000,- mer... Jeg føler at empatien min blir satt på prøve her.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

MindViruz

HONDA CR-V, 2008 modell, automat, 4-hjulsdrift, bensin, 112000 km.

Full service, filtere, olje + EU-kontroll: Totalpris = 3200 kr.

Synes fortsatt elbilservice er dyrt i sammenligning...

Mippen

Som nevnt tidligere er det store lokale forskjeller. Det samme gjelder alle bilmerker. På den fossile golfen min skal merkeverkstedet for eksempel ha nesten 8000kr for vanlig service og det lokale verkstedet skal ha 5500kr. Kan sikkert få det billigere og.

Når jeg snakket med den lokale Nissan forhandleren skulle de ha 15000kr i løpet av 5 år for service på leaf. Noen servicer var ned i rundt 2000kr og noen litt over 3. Syns ikke det er så ille på 5år.
Fremtiden er elektrisk.

atabraha

Hadde Leafen på førstegangs service hos Gravdahl Auto i Tønsberg. De tok 2651,-.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA