Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: emil på fredag 17. januar 2014, klokken 15:03
Skal ha Leaf'en på 2. års service til sommeren, tar det da på et lokalt lite verksted ute på bygda jeg har god erfaring med fra fossilbilen.

Har du sjekket detaljer rundt garantien fra Nissan og ev. krav om årlig batterisjekk?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 17. januar 2014, klokken 15:34
Sitat fra: emil på fredag 17. januar 2014, klokken 15:03
Skal ha Leaf'en på 2. års service til sommeren, tar det da på et lokalt lite verksted ute på bygda jeg har god erfaring med fra fossilbilen.

Har du sjekket detaljer rundt garantien fra Nissan og ev. krav om årlig batterisjekk?

Thomas

USA-bil, minimalt med garantier fra Nissan Norge.

PK

Hei.

Da var det tid før førstegangsservice, og kontaktet forhandler for pris - kr 3711,- hos Autocenteret i Åsane.
Jeg spurte hva de gjorde, og fikk stil svar:
"Bytter pollenfilter og ser over bremseme etc"
Etter diskusjon sa han at de demonterte bremser og smurte disse opp.

Vell, synest prisen var noe stiv, tok derfor kontankt med omkringliggende verksteder:
MECA på Frekhaug
Vi har ikke kurs enda, våre folk vil kurses opp på elbiler iløpet av våren. Er klar til sommeren høsten med veldig gode priser.

Ådnekvam Auto (AutoMester)
Hei førstegangs service bør du ta på  Merkeverksted. pga. garantier. Hilsen Ådnekvam Mekaniske.

SnapDrive kundesenter (Sentralt)
Hei! Takk for din henvendelse.
Vi får dessverre ikke utført service på el biler.
I dette tilfellet vil vi anbefale deg å kontakte ditt merkeverksted, vi ønsker deg imidlertid velkommen tilbake ved en annen anledning.


Stord Bil og Dekksenter (AutoMester)
Fikk spesifisert tilbud fra de, totalt kr 1947,-


Så kom jeg over prisgarantien til Nissan, og har derfor sendt en e-post til Autocenteret og Nissan om at jeg ønsker å utøve denne garantien.
Kopi:
Se vedlagt utklipp fra prisløfte, samt dokumentasjonen dere ber om
- Innen en radius på 100 km - Ja, verksted på Stord, ca 72 km ifølge gulesider.no
- Norsk verksted- Ja
- Nyere enn 1 måned- Ja, mottat idag 20.01.14
- Tilbudet må være splittet i delekostnader og arbeidskostnader- Ja, splittet i
deler og arb.kostnad. Totalt 1947,- for hele service


Så da blir det spennende å se om Nissan og Autocenteret følger garantien sin =)

Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

FrodR

2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

BE

#349
Stord Bil og Dekksenter er vel temmelig nøyaktig innenfor/utenfor 100km radius fra Ålgård Auto også, så det blir jo veldig interessant med svaret  :) (ca 140 km kjøring)

Det forundrer meg ikke om de parerer med at det bare er merkeverkstedet som kan lage batterirapport, og at de bruker dette som en unnskyldning til at de ikke matcher tilbudsprisen. (En rapport som i praksis er helt uinteressant og knapt verdt papiret det er skrevet på)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

kjbu

Hva skjer hvis man gir blaffen i service de 4 første årene og tar kun 5.året (garantisjekk) på merkeverksted?
Smøre bremser og bytte pollenfilter klarer mange selv.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

BE

Jeg tipper det som skjer er at du brenner inne med for mange penger på konto.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

snurre100

Sjekket priser i dag på 2 års service

B.N.H Ski                5380.-  Må ta bremsesmøring.
Brennes Auto Moss  4990.-  Kan velge bort bremsesmøring (minus 1000-1200.-)
Åsen Bil Minnesund 3800.-   Kan velge bort bremsesmøring
Venter på Kia E Niro

flashgaardon

BNH har prisgaranti/løfte. Fikk samme pris der når jeg oppgav pris på 3800 fra Minnesund på service år 2. Enkelt.

Arha

Sitat fra: flashgaardon på fredag 24. januar 2014, klokken 00:18
BNH har prisgaranti/løfte. Fikk samme pris der når jeg oppgav pris på 3800 fra Minnesund på service år 2. Enkelt.
Måtte du ha det skriftlig?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

flashgaardon


snurre100

Venter på Kia E Niro

Strømbil

Fikk akkurat et tilbud om å bli ranet i posten.
Witro Bil i Trondheim hadde fantastiske ranspriser nå om dagen.

3950,- for førstegangsservice.
4750,- for andregangsservice.

Elleville priser for å bytte noen filter, spør du meg.

Samtidig skriver Witro at man må innom "årlig rustkontroll" for å opprettholde Nissans rustgarandi. Dette kan de selvfølgelig gjøre gratis om jeg er innom for service.(Selger spesifiserte at dette var gratis uansett når man stakk innom.)

En ting er iallefall sikkert, service blir IKKE utført hos Witro Bil.
Svart Nissan Leaf 2013.

PK

Hei.

Det ble mye frem og tilbake mellom meg, verkstedet (Autocenteret i Åsane) og Nissan Nordic. Enden på visen er at de IKKE ønsker å matche prisen jeg fikk fra det andre bilverkstedet. Eller, de kunne matche prisen, men ville da ikke stemple servicehefte og godkjenne det som en service.
Og dersom jeg velger å ta service hos noen andre enn Nissan vil dette påvirke fabrikkgarantien på bilen. Dette begrunner de med at de bruker et serviceskjema tilrettelagt for nordiske forhold, mens autoriserte ikkemerkeverksteder bruker et skjema fra "Autodata" som ikke er tilpasset nordiske forhold.

Har diskutert mye med de, men de er svært avvisende og ønsker ikke å diskutere dette videre.
Jeg må innrømme at jeg aldri før har opplevd så dårlig service og vellvilje fra det jeg trodde var seriøse aktører. Skremmende
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

2mash

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA