Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think 2010 med isofeil/defekt batteri. Vrakes eller reparere?

Startet av Team Lotus, onsdag 26. september 2012, klokken 12:14

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 16. mai 2014, klokken 10:23
Nå er det vel sånn at serviceprisene hos Nissan IKKE er standardiserte, de varierer jo mye fra forhandler til forhandler.

Dette var i fjor og da var vel prisene ganske like over alt. Er vel siste halvår med klaging fra vår side som har gjort at prisene har blitt litt bedre.

BE

Det er bare unntaksvis at Nissanforhandlere i Norge fraviker den etablerte standardprisen på service. Hvilket er ca 4000,- første service, og ca 6000,- for de påfølgende.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Trond Arve

Fra bannerannonse på http://www.bnh.no/verksted/:
Sitat1.års service: 3260.-
2.års service: 3990.-

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

aljbarth

Har bestilt time til første service , 2500kr på Solum bil i Larvik. Nissan forhandler. Det var uten pruting og inkluderte full sjekk av bremsene.

smaug01

Hva! Har jo akkurat hentet ny bil og signert 3 års avtale for service a 4000kr hos Solum!
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

MindViruz

Sitat fra: smaug01 på fredag 16. mai 2014, klokken 17:50
Hva! Har jo akkurat hentet ny bil og signert 3 års avtale for service a 4000kr hos Solum!

Klage?

smaug01

Ja det skal jeg absolutt men da vil jeg først være sikker på hva riktig pris er og at vi sammenligner epler med epler. Min bil er mindre enn 3 timer gammel og jeg tok opp pris på service ved kontraktsinngåelse som jeg syntes var noe stiv.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Thomas Parsli

Det er forskjellig priser på 1, 2 og 3års service da de har forskjellige servicepunkter og estimert tidsbrukt.
Å forskuddsbetale 4000,- når BNH tar 3990,- og Automobil-Kompaniet 3200,- er en dårlig deal, det bør forhandleren innrømme og gi deg pengene tilbake.

Jeg har aldri skjønt hvorfor noen låner masse penger til forhandler (pris som inkluderer service) når avkastningen på lånet er negativ. Og serviceprisen skal nok enda lenger ned i pris, den dagen SnapDrive tar investeringen (utstyr og kursing) blir konkurransen reell.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

Sitat fra: Trond Arve på fredag 16. mai 2014, klokken 14:51
Fra bannerannonse på http://www.bnh.no/verksted/:
Sitat1.års service: 3260.-
2.års service: 3990.-

Hvilket er et av de få unntakene, for oss i Rogaland hjelper dette lite...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

elektrolux

30 000 km / 1 år intervall.

Jeg tror jeg må slå til med et enda bedre tilbud: 100 000 km / 1 år  ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

smaug01

Sitat fra: smaug01 på fredag 16. mai 2014, klokken 18:31
Ja det skal jeg absolutt men da vil jeg først være sikker på hva riktig pris er og at vi sammenligner epler med epler. Min bil er mindre enn 3 timer gammel og jeg tok opp pris på service ved kontraktsinngåelse som jeg syntes var noe stiv.
For å følge opp meg selv her. Snakket med Solum i dag og prisen jeg har fått var feil den. Selgeren la seg paddeflat og vi ble bare enig i at jeg har betalt for 4 år/120000km uten noe om og men. Jeg tror veil. pris på service er 3290,- eller noe sånt så det betyr at de tar 290,- på egen kappe pr service. Ikke noe å kjøpe sin egen øy for men jeg er fornøyd. Bård på Solum bil er utrolig servicevennlig og lett å prate med. Skal du kjøpe Leaf, snakk med Bård, han vil selge bil uten å pushe.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

RuneW

Brennes Auto / Sarpsborg skal absolutt skal ha 1500,- mer for 2. års service enn de billigere Nissan-verkstedene. Når i tillegg "batteritesten" ikke er verd papiret den er skrevet på, vurderer jeg å blåse i hele servicen.

Men kan Nissan nekte å gjøre 3.års service om jeg ikke har gjort 2. års service?

En annen ting: Var det noen som hadde fått tak i servicepunktene for 2.års service og lagt dem ut her? jeg gjorde et raskt søk i tråden, men fant ikke noe.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

smaug01

Punktene står vel i boka? I allefall så visste selgeren meg disse punktene under gjennomgangen av bilen før salg og de sto ganske klart i min bok i allefall. Hvis du ikke finner kan jeg ta et bilde av min og legge ut.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

smaug01

Dette står i blekke mi. Ikke mye å gjøre akkurat...
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Olsleaf

Kjøpte bruktimport fra Nederland. Hvis det er 1 gang i året skulle den ha vært på service i oktober i fjor, men hvis de går etter km så har den gått bare 9023km. Hva gjelder? Km eller en gang i året?
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA