Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading starter ikke

Startet av jkirkebo, mandag 24. september 2012, klokken 19:29

« forrige - neste »

Jorgensen

-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Jorgensen på onsdag 06. september 2017, klokken 10:48
Disse er allerde reservert for biler i Oslo-området..
https://regnr.info/bokstavkoder-for-registreringsnummer

EL, EK og EV var også reserverte til geografiske områder, men det ble endret.

Ingen grunn til ikke å reservere disse til elbil også....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Panduck

Det kan da ikke være lenge før elbilsalget blir av en størrelse da man ikke har noe spes valg enn å bare registrere som "vanlige" biler?

Griffel

Det kan da ikke være lenge før hele systemet må legges om uansett.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bondeknøl

Og da er det vel ingen elbilgoder igjen heller?

Amigakongen

Nei, og da betaler vi full pris i bomring og årsavgift.
Sitat fra: Bondeknøl på onsdag 06. september 2017, klokken 20:45
Og da er det vel ingen elbilgoder igjen heller?
2015 BMW I3 - 11800km

Panduck


Barskog

Stemmer at det ikke er skilttypen som avgjør satsene, men biltype, at det er en ren elbil. Trodde dette var barnelærdom blant elbilister :)
NB: så forresten en BMW i3 her om dagen med HJ-skilter (tror jeg det var). Før vi begynte med egne skilt ble jo alle elbiler registrert med vanlige bokstavkoder.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Knut Røe

Da var det nok en hybrid, REX i3.
Fins noen få av de også i landet, men ikke mange.

Amatøren

Så vidt jeg vet så har BMW nå begynt å importere i3 hybrid også. Har vært lenge på markedet i Tyskland, men ikke tatt inn til Norge tidligere på grunn av avgiftene.

Derfor vil vi finne i3 med vanlig registrering også fremover.

I følge en kollega så er det et aggregat der det ekstra bagasjerommet er foran på elbil utgaven.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Nasatech


Griffel

Nummeret spiller jo ingen rolle, har du brikke er det abonnemet som gjelder, ellers leses skiltet og drivstoffkode slås opp i register.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Orbit

@Amatøren: i3 hybrid har vært i salg i Norge lenge, men på grunn av høy pris med moms og avgifter, er det lite salg.

Aggregatet/bensinmotoren ligger under bagasjerommet bak, ved siden av elmotoren. (På batteri-i3 er det her et tomrom som enkelte kreative sjeler bruker som ekstra bagasjerom ved å felle inn en nedsenket kasse i bagasjerommet bak, ned i motor[tom]rommet). Bagasjerommet foran er det samme på hybrid- og batteriutgaven.

For norske vinterforhold er det verd å merke seg at bensintanken på hybriden bruker den plassen som ellers er tilgjengelig for varmepumpen. Så du kan derfor ikke få en i3 hybrid med varmepumpe.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

OK - Flott oppdatering på manglende/feil kunnskap. :+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

JorgenM

Sitat fra: Amatøren på torsdag 07. september 2017, klokken 13:57
I følge en kollega så er det et aggregat der det ekstra bagasjerommet er foran på elbil utgaven.
Nei det er det ikke :)
REX-versjonen har akkurat samme frunk som elbilen. Bensinmotoren sitter bak på høyre side (mens elmotoren sitter på venstre side)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA