Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading starter ikke

Startet av jkirkebo, mandag 24. september 2012, klokken 19:29

« forrige - neste »

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge for mai så langt (pr. 20. mai):

338   Nissan   Leaf   (2858)   [30726]
293   Volkswagen   Golf   (1475)   [17799]
225   Bmw   I3   (2192)   [10659]
119   Kia   Soul   (1076)   [8103]
118   Mercedes-benz   B 250 E   (693)   [4157]
117   Hyundai   Ioniq   (669)   [1314]
61   Tesla Motors   Model X   (823)   [2257]
50   Opel   Ampera-e   (65)   [65]
45   Tesla Motors   Model S   (569)   [12817]
37   Nissan   E-nv200   (268)   [1902]
25   Volkswagen   Up!   (324)   [7119]
11   Peugeot   Ion   (97)   [2476]
9   Citroen   C-zero   (43)   [2326]
7   Mitsubishi   I-miev   (110)   [3472]
4   Fiat   Fiat 500   (7)   [38]
4   Peugeot   Partner   (93)   [971]
3   Ford   Focus Electric   (21)   [437]
2   Renault   Zoe   (924)   [4882]
2   Smart   Electric Drive   (15)   [195]
2   Citroen   Berlingo   (64)   [194]
1   Renault   Kangoo Z.e.   (17)   [719]

Totalt 1473

Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.
Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell, tallene i firkantparentes er totalt antall registrerte.

Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 77732, høyeste EL 99740
Av disse er laveste regnr i EK-serien EK 11635, høyeste EK 41640

Jeg satt opp et lite API, slik at dataene enkelt kan benyttes av andre hvis ønskelig:
https://qgx0kqq3qb.execute-api.eu-west-1.amazonaws.com/prod/elbiler/getRegNrPeriod?year=2017&month=05
Bare å bytte ut year og month med ønsket tidsrom, så får man ut alle data om bilene i aktuell periode.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

gigafactory

Hyundai har nesten fått ufortjent lite pepper for leveringstakten, der Ampera-e er en bil det ble større knapphet på enn forespeilet er Norge prioritert høyt, men Hyundai har ikke fått sendt mange bilene til Norge det siste halvåret. Når det registreres flere B250e, så blir det nesten litt komisk.

Bør vel kunne slå de siste par års mai måneder i det minste. Kanskje denne sommeren ikke blir så laber som sist sommer? Hyundai kan fortsatt få ut fingeren, Dresden e-Golfer vil begynne å ankomme, Renault får orden på Zoe og begynner å levere ut dem igjen og en del Ampera-e vil ankomme selv om det var færre enn vi håpet på.

JorgenM

Registreres mye biler i disse dager ser jeg. 153 hittil idag. Haugevis med eGolf, selvsagt mange Ampera-E og Leaf og i3 holder koken som vanlig. Passerer 2016 på torsdag ser det ut til :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Bondeknøl

Er det leveringsproblemer som sender Zoe så langt ned? Ser jo reklame for den støtt og stadig.

Nasatech

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 23. mai 2017, klokken 20:27
Registreres mye biler i disse dager ser jeg. 153 hittil idag. Haugevis med eGolf, selvsagt mange Ampera-E og Leaf og i3 holder koken som vanlig. Passerer 2016 på torsdag ser det ut til :)

Ja, hvis dette fortsetter. Torsdag er helligdag, så kanskje fredag? Spennende om vi klarer 2015. Kommer mye Tesla nå på slutten. Over 30 i dag.

Rasmus.B

Sitat fra: Bondeknøl på tirsdag 23. mai 2017, klokken 22:08
Er det leveringsproblemer som sender Zoe så langt ned? Ser jo reklame for den støtt og stadig.
Tilbakekalling på en del biler. Det er problemer med parkerings låsen/ bremsen i girkassen. Noen deler som må byttes. Er snakk om 6-8 timers arbeid pr. bil. Etter hvert som delene er tilgjengelig og forhandlerne får tid til å bytte delene vil de bli utlevert til kunder. Sikkert en god del biler som allerede er utlevert som må rettes på. Håper de utleverte bilene har prioritet på dette.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Nasatech


Bondeknøl

For mitt ego er det ikke kult. Nå tvinges elbilfordelene bort i takt med økende salg.

tomrh

Sitat fra: Bondeknøl på torsdag 25. mai 2017, klokken 23:40
For mitt ego er det ikke kult. Nå tvinges elbilfordelene bort i takt med økende salg.
:+1:
Det er en balansegang mellom elbil som miljøvennlig teknologi som må heies fram med incentiver og elbil som en vanlig greie som "alle" har. Når elbil blir allemannseie har vi vunnet men samtidig tapt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

65lars

#820
Nå digresserer vi kanskje litt, men jeg er helt for det... :)

tomrh:
Det er en balansegang mellom elbil som miljøvennlig teknologi som må heies fram med incentiver og elbil som en vanlig greie som "alle" har. Når elbil blir allemannseie har vi vunnet men samtidig tapt.


Ja, jeg holdt på å kjøpe en Golf eller Polo diesel, men endte opp litt lengre ned i bil-gata her.
Fordeler, absolutt, lav årsavgift, gratis bom osv.  MEN....
Jeg kjører en lydløs bil, med ekstremt lave driftskostnader, spesielt nå i sommertiden.
Jeg håper jo at dette fortsetter noen år til, men om ikke, nei - jeg bytter ikke tilbake til Golf eller Polo diesel!  Vi har "vunnet" langt mer enn det vi muligens har "tapt":
LOL   :D
:+1:
Trilling, bestilt KIA

knut.aulie

Husk at i Norge er det 2,6 millioner biler. Ikke engang 1% av disse er elbiler. Det er en god stund til vi har "vunnet".

Med økende batteristørrelse , tettere ladenettverk og hurtigere lading nærmer vi oss. Men frem til elbil slår fossil på absolutt alle områder så trengs noe incentiv .

Jeg skal uansett aldri tilbake til fossil i likhet med de fleste elbilister, men kjiper myndighetene til markedet så stopper utviklingen opp. Bare se hva som skjedde i Danmark.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på fredag 26. mai 2017, klokken 23:29Husk at i Norge er det 2,6 millioner biler. Ikke engang 1% av disse er elbiler. Det er en god stund til vi har "vunnet".
Det er ca 115k elbiler i Norge. Altså ca 4,4%.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


Espen Hugaas Andersen

Jeg trakk i fra 1k for vrakede biler. ;) (Tallet kan være høyere.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA