Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading starter ikke

Startet av jkirkebo, mandag 24. september 2012, klokken 19:29

« forrige - neste »

kaiat

Sitat fra: Nasatech på søndag 12. februar 2017, klokken 19:31
Hva med Citroen Berl El L1? Er det bare Citroen Berlingo eller er det noe spesielt med den?

Berlingo selges i to forskjellige lengder, disse kalles L1 (kort) og L2 (lang). Sannsynligvis er dette da en kort versjon.

Rio

Den blir lengre etterhvert som den lades? ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Nasatech


Nasatech

Ikke at jeg er noe nerd eller noe, men tenkte jeg skulle vise hva jeg har hjemme [emoji23]


gigafactory

Jeg regner med at den er plassert på stua  :+1:


Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

MrBacardi

Her er førstegangsregistreringer i Norge for februar (pr. 17. feb):

402   Nissan   Leaf   (990)   [28842]
328   Bmw   I3   (958)   [9422]
157   Kia   Soul   (439)   [7462]
156   Volkswagen   Golf   (410)   [16731]
151   Renault   Zoe   (391)   [4340]
61   Mercedes-benz   B 250 E   (136)   [3599]
49   Volkswagen   Up!   (139)   [6932]
39   Tesla Motors   Model S   (168)   [12401]
38   Nissan   E-nv200   (95)   [1729]
30   Tesla Motors   Model X   (267)   [1701]
17   Mitsubishi   I-miev   (47)   [3408]
17   Hyundai   Ioniq   (183)   [828]
12   Peugeot   Ion   (33)   [2410]
10   Citroen   C-zero   (18)   [2300]
4   Peugeot   Partner   (24)   [902]
3   Citroen   Berlingo   (15)   [145]
1   Ford   Focus Electric   (3)   [419]
1   Smart   Electric Drive   (4)   [184]
1   Toyota   Rav4 Ev   (1)   [25]

Totalt 1477

Ulike navngivninger for flere modeller er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere. Dette er pga skrivefeil o.l. ved registrering hos Vegvesenet. Dette er tall på førstegangsregistreringer i Norge, altså ikke nødvendigvis biler som er solgt av forhandler i Norge. Import er også med her.
Tallene i parentes er hittil registrerte i år av gitt modell, tallene i firkantparentes er totalt antall registrerte.

Av disse er laveste regnr i EL-serien EL 21121, høyeste EL 99997
Av disse er laveste regnr i EK-serien EK 10003, høyeste EK 32803
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Nasatech

La merke til den EL21121 her forleden dag, ja! Tydeligvis mange igjen av EL fortsatt :)

MrBacardi

Sitat fra: Nasatech på søndag 19. februar 2017, klokken 17:59
La merke til den EL21121 her forleden dag, ja! Tydeligvis mange igjen av EL fortsatt :)

Ja, ingen garanti for at man får EK-skilter på nye biler :)
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Nasatech

Sitat fra: MrBacardi på søndag 19. februar 2017, klokken 21:19
Sitat fra: Nasatech på søndag 19. februar 2017, klokken 17:59
La merke til den EL21121 her forleden dag, ja! Tydeligvis mange igjen av EL fortsatt :)

Ja, ingen garanti for at man får EK-skilter på nye biler :)

Ja. Er vel nesten 1400 skilt igjen. En dårlig måned med registreringer det [emoji23]

Dårlig måned for Tesla forresten. Har ikke vært like dårlig siden juli 2016. Men forhåpentligvis blir mars en killer :)

Myrvang

Sitat fra: MrBacardi på søndag 19. februar 2017, klokken 21:19
Sitat fra: Nasatech på søndag 19. februar 2017, klokken 17:59
La merke til den EL21121 her forleden dag, ja! Tydeligvis mange igjen av EL fortsatt :)

Ja, ingen garanti for at man får EK-skilter på nye biler :)

Er jo bare å bytte skilter om man får EL og vil ha EK. Om man mister eller "mister" et skilt får man nytt nummer, kun siste siffer som er likt pga EU-kontroll.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Chivas

Hmmm...overraskende og litt snålt kanskje(?) at Leaf er på toppen igjen, men har vel kanskje roet seg litt med i3 registreringene.

Matheus

Ja, det er en stor overraskelse. Hvorfor velger folk Leaf foran Ioniq eller ZOE?
Eg har teori at Nissan kommer ikke med ny utgave av Leaf fordi den fortsatt selger så bra.
Det er elbil-kjøpere som gjør at Nissan ikke kommer med ny Leaf...eler større batteripakke.
Hvorfor skulle de endre på noe som selger så godt?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

MrBacardi

Sitat fra: Mateusz på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:55
Ja, det er en stor overraskelse. Hvorfor velger folk Leaf foran Ioniq eller ZOE?

Vi valgte nettopp Leaf som bil nr 2.
Ioniq var uaktuell pga leveringstid (juni/juli)
Zoe uaktuell pga størrelse.
Leaf har god pris, greit med plass og bra nok rekkevidde for vårt behov
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA