Hovedmeny

Leasing og forsikring

Startet av Tintin, lørdag 05. mars 2022, klokken 00:38

« forrige - neste »

Tintin

Jeg bestilte en MY LR hvit/hvit med leasing som finasieringsmetode den 14.feb.
10 dager senere ble jeg oppringt av Tesla SC som sa at levering nærmet seg og at jeg måtte velge forsikring før de kunne registrere noen bil på meg. Det skulle jeg gjøre inne på bestillingssiden deres. Jeg sa at jeg hadde ikke et slikt valg fordi det står at Tesla skal sende meg et leasingtilbud før jeg kommer videre i prosessen. Selgeren virket overrasket og sa at det var sikkert noe han skulle ha gjort. Han noterte seg detaljene rundt leasingen, men nå har det gått en uke uten at jeg hatt hørt noe mer. Jeg har fått standard sms om at levering nærmer seg og at bilen kommer til Lillestrøm en gang mellom 20.-31. mars.
Men; jeg får ingen bil før de kan registrere den, og det kan de ikke før jeg har valgt forsikring og det får jeg ikke før leasingen er i orden. Er det noen andre i samme båt, eh bil som meg eller som kan berolige meg om at dette går bra?
Jeg har forsøkt å ringe Tesla, men ingen svarer.

Tintin

Etter mange forsøk på å få tak i noen hos Tesla, bestemte vi oss for å kjøpe fremfor å lease. Jeg endret betalingsmetode på web, søkte om lån via Santander og fikk denne godkjent i løpet av 10 min. Dermed kunne jeg plutselig velge forsikring via Codan og vips dukket VIN opp!  (259XXX).
Så leasing er sikkert ikke Teslas sterkeste side, men til gjengjeld er vi snart glade eiere av en modell Y  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA