Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nøkkel knekt i ladestasjon

Startet av PREST1, søndag 23. september 2012, klokken 22:01

« forrige - neste »

PREST1

Det er med stor glede jeg kan si at antallet elbiler i Bodø har nærmest eksplodert det siste halve året.
I fjor var det vel 5-6 elbile i hele byen.
Kjøpte min Buddy i begynnelsen av mars i år og da var den nr 3 her i byen . For 2 uker siden observerte jeg nr 4  ;D
I tillegg er det kommet en Think, i allefall 6 Nissan Leaf, 2 Fiat 500, 7-8 andre Fiat'er, 4-5 Mitsubishi ca like mange Peugot.

Må bare si at jeg liker denne utviklingen veldig mye og 2 thumbs up for alle som kjører elbil

Og på toppen av det hele har vi faktisk fått 5 parkeringsplasser med lademuligheter
Kewet Buddy 2008.

Kjørt 2500 km siden 9. mars 2012

tomrh

Ja, og Bodø har også Nord-Norges eneste hurtigladestasjon, det er bra!
http://www.ladestasjoner.no/2012/05/imaas-bil-hurtigladestasjon-bod.html

Fra Namsos til Bodø er det forresten helt blankt på ladekartet. Det er synd fordi langs kysten her passer jo elbil perfekt! Relativt korte distanser å kjøre mellom øyer og tettsteder, dyre ferge- og bruforbindelser og mildt vinterklima. Synd at ikke kommunene her bygger ut ladeinfrastruktur. Men all ære til Bodø som går foran!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

PREST1

Rettelse : Da har vi 6 8)

Er det forressten flere Bodø folk som er registrert her ?
Kewet Buddy 2008.

Espen Hugaas Andersen

Jeg er født og oppvokst i Bodø, men nå bor jeg i Kongsberg.

Bodø passer seg jo egentlig ganske godt til ebil. I all hovedsak så holder man seg jo til Bodø-halvøya. Ulikt lengre sør så er det jo veldig lite av interesse når du kommer deg 30 km ut av byen. Byen er egentlig ganske isolert fra resten av verden. Når man først skal ut av byen så er det fort snakk om over 300 km, og gjerne en tur på flere dager, så det blir ganske sjeldent at man gjør det. (Det eneste er vel om man har en hytte som man bruker en del - men den trenger ikke være langt unna. Og om man har strøm på hytten er det jo ok, så lenge den er mindre enn 100 km unna.)

Her i Kongsberg vil jeg ganske regelmessig føle for å kjøre til Gardermoen (130 km), Torp (98 km), Oslo (80 km), osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

PREST1

Konstanterte på lørdagen at Think nr 2 er i byen  ;D
Kewet Buddy 2008.

PREST1

Ser jaggu ut som om Bodø kommer etter med stormskritt.  ;D

5 Buddyer , et 40-talls Leaf, 2 Think , + 12-15 andre elbiler ..  8)  Hipp Hipp..

Er det forressten andre fra Bodø her på forumet ?
Kewet Buddy 2008.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA