Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla S user manual

Startet av Radiobil1, søndag 23. september 2012, klokken 20:54

« forrige - neste »

Balrog

Denne er jo episk:

"16. Sale of the Vehicle
16.1 You must tell us if you sell the Vehicle and you agree to complete and return to us such documentation that we provide to you from time to time for the purpose of providing us with the name and address of the buyer of the Vehicle.
16.2 You must tell the buyer of the Vehicle that the Battery is owned by us and hired by you.
16.3 This Hire Agreement will continue and you will be responsible for payment of the Rentals under this Hire Agreement subject to clause 17 below
16.4 Where you trade the Vehicle in at an authorised dealer or other business you must provide us with the contact details of the business that has purchased the Vehicle and the date of sale. You shall obtain and we may ask you to provide a signed trade-in-note as proof of the date of sale.
17 Ending of the Hiring – transfer of Rental Obligations – return of the Battery.
17.1 If you own the Vehicle and sell it:
(a) where the buyer is a dealer you must provide us with the contact details of the dealer in accordance with clause 16.4 above.
The date of the sale (as evidenced by the signed trade-in-note) shall be the date on which your obligation to pay Rentals comes to an end, or
(b) where the buyer is an individual you must provide us with the name and address of the buyer and any other details we may reasonably ask for. We will send the buyer a new hire agreement for the Battery. Once the buyer returns the new hire agreement to us duly signed your obligations (including but not limited to your payment obligations) under this Hire Agreement shall end. Until we receive the signed hire agreement your responsibilities under the Hire Agreement shall continue.
(c) If your buyer is subject to the circumstances set out in clauses 12.1, 12.2. or 12.3 then they will not be eligible for a hire agreement for the Battery and, we will not send out a new hire agreement to them. In these circumstances this Hire Agreement shall continue and you will continue to be responsible for the payment of Rentals under this Hire Agreement. "

Renault kan mao fortsette å kreve leie av deg etter at du har solgt kjøretøyet videre.
Dette må jo være urimelig etter avtalelovens § 33/36. Håper virkelig ikke at noen er så dust at de signerer en slik avtale.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

spaasen

Jeg har prøvekjørt og sterkt vurdert Twizy, og fikk i den forbindelse til slutt oversendt den norske batterileieavtalen. Av hensyn til selger som innhentet tillatelse fra importør til å sende meg avtalen legger jeg den ikke ut her, men oppfordrer alle som lurer på avtalens innhold til å be om å få den oversendt.

Trond Arve

Sitat fra: spaasen på søndag 16. juni 2013, klokken 18:33
Jeg har prøvekjørt og sterkt vurdert Twizy, og fikk i den forbindelse til slutt oversendt den norske batterileieavtalen. Av hensyn til selger som innhentet tillatelse fra importør til å sende meg avtalen legger jeg den ikke ut her, men oppfordrer alle som lurer på avtalens innhold til å be om å få den oversendt.
At de ikke vil legge ut avtalen fritt tilgjengelig sier vel egentlig det meste...
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Thomas Parsli

Sitat fra: Balrog på fredag 14. juni 2013, klokken 01:23
Renault kan mao fortsette å kreve leie av deg etter at du har solgt kjøretøyet videre.
Dette må jo være urimelig etter avtalelovens § 33/36. Håper virkelig ikke at noen er så dust at de signerer en slik avtale.

Dette er da rimelige vilkår?
Det stilles vanligvis krav til sikkerhet og betalingsevne når man leaser noe, da kan man ikke regne med at leasingavtalen kan overføres til hvem som helst.

Punktene de refererer til (12.1, 12.2 og 12.3):

"12.1 you are an individual, a petition for your bankruptcy is presented, a bankruptcy order is made against you or you enter into a voluntary arrangement with your creditors; or"

Du er i ferd med å bli slått konkurs

12.2 you are a partnership, the partnership is for any reason dissolved or an administrator is appointed over some or all of the partnership assets; or

Din sikkerhet og/eller betalingsevne er uklar

12.3 a meeting of your creditors is called; or

Dine kreditorer mener du har betalingsproblemer

Jeg antar dette er helt vanlige klausuler i leasingkontrakter i UK?

Thomas

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

sven erik

Jeg kunne gott leid om det hvar gunstig men det er jo å flå mennesker dette de som tegner dette er stakkaren som har lite penger her å nå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA