Hovedmeny

‘’AirStop’’ dekk på GTX

Startet av ENTO, søndag 20. februar 2022, klokken 20:52

« forrige - neste »

ENTO

Ser at GTX hjul (komplett hjul) på finn.no blir avertert som ''AirStop'' dekk. Hva betyr det ??

ENTO

Fin video,men kan aldri ha sett at dette har vært nevnt i noen annonse eller spesifikasjon av ID4 eller gtx. Må man innom å lappe disse dekkene da ? Får man varsel om lavt lufttrykk osv. ?

Trond.m

Sitat fra: ENTO på søndag 20. februar 2022, klokken 21:47
Fin video,men kan aldri ha sett at dette har vært nevnt i noen annonse eller spesifikasjon av ID4 eller gtx. Må man innom å lappe disse dekkene da ? Får man varsel om lavt lufttrykk osv. ?
Man må vel «innom» noen for å «lappe» alle dekk. De skal jo plugges fra innsiden.
id.4 bruker ABS systemet for å varsle om trykkfall. Fikk testet det nylig da jeg fikk en skrue i dekket.  Nå var dette med vinterdekk, men forskjellen med sommerdekkene er at du visstnok skal kunne kjøre med det til dekkverksted. Hvor langt og maks hastighet vet jeg ikke. Noen som vet det ?
Forøvrig trodde jeg sommerhjulene var såkalt RunFlat. Er det det samme som AirStop ? id.4 leveres med mange ulike dekk. 20 tom leveres fra Hankook, Bridgestone, Continental eller Pirelli så vidt jeg vet. Michelin også ?

IvarAndreas

Sitat fra: Trond.m på mandag 21. februar 2022, klokken 09:02
Man må vel «innom» noen for å «lappe» alle dekk. De skal jo plugges fra innsiden.
Sist jeg hadde en skrue i dekket (Q7) kom det en bilberger hjem til oss og plugget hjulet fra utsiden med hjulet på bilen.

Løytnanten

Sitat fra: ENTO på søndag 20. februar 2022, klokken 21:47
id.4 bruker ABS systemet for å varsle om trykkfall. Fikk testet det nylig da jeg fikk en skrue i dekket.  Nå var dette med vinterdekk, men forskjellen med sommerdekkene er at du visstnok skal kunne kjøre med det til dekkverksted. Hvor langt og maks hastighet vet jeg ikke. Noen som vet det ?
Forøvrig trodde jeg sommerhjulene var såkalt RunFlat. Er det det samme som AirStop ? id.4 leveres med mange ulike dekk. 20 tom leveres fra Hankook, Bridgestone, Continental eller Pirelli så vidt jeg vet. Michelin også ?
Huff - håper jeg ikke får en bil med run-flat-dekk! Har dårlige erfaringer med den typen dekk fra BMW - stive og støyende.
Ved kjøp av min siste BMW fikk selgeren overtalt meg til å akseptere run-flat med argumentet om at dagens run-flat var langt bedre enn dem jeg hadde erfaring fra. Men neida - de var like ukomfortable og støyende som før. Så aldri mer run-flat på meg!

Det skulle ikke forundre meg om de nå har byttet navn på elendigheten til "AirStop" i et forsøk på å kvitte seg med det elendige ryktet run-flat har.

Krokstein

Sitat fra: IvarAndreas på mandag 21. februar 2022, klokken 09:41
Sist jeg hadde en skrue i dekket (Q7) kom det en bilberger hjem til oss og plugget hjulet fra utsiden med hjulet på bilen.
Funker nok å plugge fra utsiden i de fleste tilfellene ja, men regelen er vel at det skal gjøres fra innsiden. Har også fått reparert fra utsiden av en bilberger som du beskriver. Virket helt fint det....men de sa ifra når de gikk at jeg måtte dra til et dekkverksted og få gjort det "ordentlig". Var vel mest for at de skulle få toet sine hender fikk jeg inntrykk av
ID.4 GTX

igniztion

Jeg har Pirelli Scorpion 21" med "Seal Inside" som da er AirStop. De er både støysvake og meget behagelige å kjøre med.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Krokstein

Er dekk med airstop noe som bare selges via forhandlernettet til vw slik at man er prisgitt de prisene de velger å sette, eller kan man også få det på vanlige dekkforhandlere?
ID.4 GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA