Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Wenche

Ser det er spennende spekulasjoner om snarlig Elon Musk kunngjøring:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16823-A-Theory-on-this-Week-s-Announcement

Jeg sitter i hvert fall stille på mine aksjer, og ser an nyheten som kommer  ::)

Elon Musk er troende til å pønske ut det meste, for å få has på shorterne  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Blip

Jeg har lest (og forsøkt å forstå) teorien, men det er noe som skurrer... Hvis Elon skal utøve opsjonene betyr jo det nødvendigvis at noen må selge aksjer med enormt tap. I praksis er det Tesla (eller eierne) som tar kostnaden. Jeg ser ikke hvordan disse pengene skal kunne kommer fra shortere i markedet? Et slikt salg på 500 mill USD vil dessuten senke aksjekursen mer enn de vi så i går?

Men, men, jeg er jo ikke aksjespekulant ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Hjalmar

Jeg synes også denne teorien høres en smule far-fetched ut. Og dersom det allerede har skjedd (i går?) så er det vel meldepliktig, og vi hadde allerede visst det? Tror mer på at EM skal melde at de har produsert 10.000 Model S f.eks.

En annen ting jeg lurer på er når f.eks. Adaptiv CruiseControl skal bli tilgjengelig på Model S. ...vet ikke hvor sannsynlig det er, men kanskje "ny utstyrspakke tilgjengelig" også kan være kandidat til EMs melding senere denne uka?

Kristian

MORGAN STANLEY: Here Are 4 Reasons Why We Believe Tesla Will Surge To $103.
http://www.businessinsider.com/morgan-stanley-tesla-price-target-2013-5

Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

OleJA

Tipper EM kommer til å kunngjøre at de europeiske pakkene (P-sensor mm.) nå også er tilgjengelige på US biler.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

JohanH

Sitat fra: OleJA på onsdag 15. mai 2013, klokken 15:49
Tipper EM kommer til å kunngjøre at de europeiske pakkene (P-sensor mm.) nå også er tilgjengelige på US biler.

Det ville ikke være verdig en tweet en gang. Klart det blir tilgjengelig for dem snart. Det blir en update av hjemmesidene, det er alt.

JohanH

#711
http://ir.teslamotors.com/secfiling.cfm?filingID=1193125-13-222292&CIK=1318605

Elon selv kjøper aksjer for 100 millioner dollar!

Tesla Motors Announces Offerings of Common Stock and Convertible Senior Notes

Elon Musk to Lead Common Stock Offering; Tesla Intends to Pay Off Department of Energy Loan With Interest

PALO ALTO, CA -- (Marketwired) -- 05/15/13 -- Tesla Motors, Inc. (NASDAQ: TSLA) announced today offerings of 2,703,027 shares of common stock and $450 million aggregate principal amount of convertible senior notes due 2018 in concurrent underwritten registered public offerings. In addition, Tesla has granted the underwriters a 30-day option to purchase up to an additional 405,454 shares of common stock and $67.5 million in aggregate principal amount of the notes.

In addition, Elon Musk, Tesla's chief executive officer and cofounder, intends to purchase shares of common stock at the same public offering price for an aggregate purchase price of $100 million. Of this amount, approximately $45 million would be purchased in the common stock offering, and approximately $55 million would be purchased directly from Tesla in a subsequent private placement due to the waiting period requirements of the Hart-Scott-Rodino Act.

The aggregate gross proceeds of the offerings, including the options granted to the underwriters, and the private placement is expected to be approximately $830 million. Tesla intends to use the net proceeds from the offerings to prepay Tesla's outstanding loan from the United States Department of Energy, pay the cost of convertible note hedge transactions and for general corporate purposes.

The notes will be convertible into cash and, if applicable, shares of Tesla's common stock. The interest rate, conversion price and other terms of the notes are to be determined.

In connection with the offering of the notes, Tesla intends to enter into convertible note hedge transactions and warrant transactions which are generally expected to prevent dilution up to 100% over the offering stock price. In connection with establishing their initial hedge of the convertible note hedge and warrant transactions, the hedge counterparties or their affiliates expect to enter into various derivative transactions with respect to our common stock concurrently with or shortly after the pricing of the notes, including with certain investors in the notes.

Epleskreller

Og da var aksjen oppe i 92 i ettermarkedet. For en gjeng! Betale ned hele lånet skal de..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dr.Ling

Jeg skjønner ingenting, blir nervevrak av dette her og har solgt meg ut idag da jeg trodde å utstede flere aksjer ville sende kursen ned.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

JohanH

Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:22
Jeg skjønner ingenting, blir nervevrak av dette her og har solgt meg ut idag da jeg trodde å utstede flere aksjer ville sende kursen ned.

TSLA er en askje å sitte på i mange år... ikke en askje å trade...

stianrod

Håper han HELDIGGRISEN som vant 216 mill på vikinglotto idag setter alle penga på TSLA aksjer. Vil jo kunne bli milliardær på no-time...

Villt!
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Wenche

Ref Elon Musk twitter: Seems to be some stormy weather over in Shortville these days.  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

stianrod

Sitat fra: JohanH på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:23
Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:22
Jeg skjønner ingenting, blir nervevrak av dette her og har solgt meg ut idag da jeg trodde å utstede flere aksjer ville sende kursen ned.

TSLA er en askje å sitte på i mange år... ikke en askje å trade...

Støtter den. Tror vi bare har sett begynnelsen. Tenk når Model S blir levert i Europa og verden virkelig når øynene opp. Og Model X og Gen 3...

Apple aksjen er vel rundt 400-500 $, og ser ikke noen grunn til at ikke TSLA kan gjøre det samme. Og nå kanskje enda høyere...

Time will show 



P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Hjalmar

Jeg hadde satt en stoploss på 400 aksjer på 79,9 igår. Genialt... Velvel, jeg har 300 aksjer igjen. Og de skal ikke selges med det første. ...og det kunne jo vært verre, har hørt at noen har shortet denne aksjen feks  :)

Epleskreller

Sitat fra: JohanH på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:23
Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:22
Jeg skjønner ingenting, blir nervevrak av dette her og har solgt meg ut idag da jeg trodde å utstede flere aksjer ville sende kursen ned.

TSLA er en askje å sitte på i mange år... ikke en askje å trade...

Litt uenig, aksjen er fin å trade i, ekstremt volatil. Satt og så litt på kjøpsopsjoner med utgang i morgen.. vurderte å kjøpe noen  til $1 og call på 90.. kunne blitt en bra deal, men turde ikke.. men når det er sagt hadde jeg vært 2-3 hundre tusen rikere om jeg ha klart å sitte long..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA