Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på onsdag 19. september 2018, klokken 20:34Rart at du konsenterer deg om denne delen Musk tweetet. Mr Musk sa eller mer presist twitret ikke bare "Funding secured" men også «Investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it's contingent on a shareholder vote

I tillegg kom han med en spesifik pris, i tillegg ble dette gjort midt i mens handelen pågikk (Ble suspendert når børsen fikk samlet seg...)  Hvis dette blir stående som lovlige handlinger for en CEO og styreformann for ett børsnotert selskap så tenker jeg det er slutten for børsene og det er igjen vill vest. Og jeg kan love deg/dere at det er ingen (som er mikro aktører) investorerer som skriver i denne tråden tjent med.
Nå var det akkurat det sitatet ca to tredjedeler av innlegget mitt omhandlet. Og som sagt, det er mulig Musk får en bot. Trolig under $200k.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arthur på onsdag 19. september 2018, klokken 20:57Ingenting er sikkert, eller sikret, før man har en forpliktende avtale/tilsagn, men for så vidt enig med deg i at denne ikke må være skriftlig, men bør så absolutt være det siden en ting er å ha rett, en annen å få rett (kunne bevise det).
Vi får se hva som kommer ut av saken da dette åpenbart, og rimeligvis i mine øyne, blir oppfulgt av rette instanser.
Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Musk trenger ikke bevise at han hadde pengene - SEC må bevise at han ikke hadde pengene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Løve

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. september 2018, klokken 21:24
Sitat fra: arthur på onsdag 19. september 2018, klokken 20:57Ingenting er sikkert, eller sikret, før man har en forpliktende avtale/tilsagn, men for så vidt enig med deg i at denne ikke må være skriftlig, men bør så absolutt være det siden en ting er å ha rett, en annen å få rett (kunne bevise det).
Vi får se hva som kommer ut av saken da dette åpenbart, og rimeligvis i mine øyne, blir oppfulgt av rette instanser.
Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Musk trenger ikke bevise at han hadde pengene - SEC må bevise at han ikke hadde pengene.

Eh, nei? Musk må vise til hvor han skulle få penger fra. Så vil SEC le av han og finhakket straff som fortjent. For det Musk vil oppdage er at utenfor Tesla-kulten så gjelder lover og regler. Og da kan en ikke late som om løse samtaler er solide forpliktelser.

Huskestue

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. september 2018, klokken 21:22
Sitat fra: Huskestue på onsdag 19. september 2018, klokken 20:34Rart at du konsenterer deg om denne delen Musk tweetet. Mr Musk sa eller mer presist twitret ikke bare "Funding secured" men også «Investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it's contingent on a shareholder vote

I tillegg kom han med en spesifik pris, i tillegg ble dette gjort midt i mens handelen pågikk (Ble suspendert når børsen fikk samlet seg...)  Hvis dette blir stående som lovlige handlinger for en CEO og styreformann for ett børsnotert selskap så tenker jeg det er slutten for børsene og det er igjen vill vest. Og jeg kan love deg/dere at det er ingen (som er mikro aktører) investorerer som skriver i denne tråden tjent med.
Nå var det akkurat det sitatet ca to tredjedeler av innlegget mitt omhandlet. Og som sagt, det er mulig Musk får en bot. Trolig under $200k.

Her leste jeg litt fort. Du har rett. Beklager ;-D

Men tror ikke du har rett mhp 200k!

romeoS

Espen har gode argumenter og huskestue har gode argumenter, men mulig utfall er vel innebygget i dagens prising av aksjen. Da er Tesla aksjen rimelig solid. Skulle ønske meg mindre volatilitet, og der blir det skylddeling mellom long og short.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 18. september 2018, klokken 18:39
Dere som investerer for fremtiden må jo komme dere inn i cannabis-aksjene. TLRY har vel gått fra $25 til $150 på en drøy måned.
8) 8) 8)
Volalatiliteten til TSLA er jo bare pinlig forsiktig...  :D
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-19/tilray-keeps-rising-post-market-following-ceo-s-cnbc-interview?srnd=premium

SurSnasen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. september 2018, klokken 17:37
Sitat fra: StianSalG på onsdag 19. september 2018, klokken 17:24Det er jo ikke kurs 340 eller 360 som er problemet. Problemet er at Musk dro en blank løgn for å påvirke aksjemarkedet for det selskapet han er øverste leder for. En løgn som i aller høyeste grad er straffbar.
Har du noe bevis for at Musk løy?

Ah, beklager. Glemte at man måtte ha bevis for å si sin mening. Nei, Musk gjorde jo selvsagt dette vel vitende om at ordvalget ikke var definitivt, og overhode ikke ment å skulle påvirke noen aksjekurs på noen som helst måte.
Bevisene er hva som har kommet frem i etterkant om at det ikke var noen sikker finansiering på 420-prisen.

Musk "bæsja på leggen". Men, man skal jo være uskyldig til det motsatte er bevist (*host* pedo-anklager).

Og til slutt: joda, en link skal du få (selv om jeg vet at du har lest opp og ned og i mente bortimot alt som har ramlet inn om Tesla og Musk).
https://nordic.businessinsider.com/tesla-ceo-elon-musk-funding-secured-tweet-vegas-odds-2018-8?r=US&IR=T

Så har du jo hans "ro ro til fiskeskjær" rett etter tvitringen:
https://nordic.businessinsider.com/elon-musk-explains-funding-secured-tweet-2018-8?r=US&IR=T

Til slutt: jeg har ennå ikke sett noe som helst bevis for at finansene var sikret slik han hevdet. Og skal vi ta aksjemarkedet som et sannhetsvitne, så ser det ut til å være enig i at Musk ikke akkurat fortalte sannheten i sin tweet.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: StianSalG på torsdag 20. september 2018, klokken 08:43Ah, beklager. Glemte at man måtte ha bevis for å si sin mening. Nei, Musk gjorde jo selvsagt dette vel vitende om at ordvalget ikke var definitivt, og overhode ikke ment å skulle påvirke noen aksjekurs på noen som helst måte.
Bevisene er hva som har kommet frem i etterkant om at det ikke var noen sikker finansiering på 420-prisen.
Du sa ikke på noe tidspunkt at det var din personlige mening. Du konstaterte det som om det var fakta.

Sitat fra: StianSalG på torsdag 20. september 2018, klokken 08:43Og til slutt: joda, en link skal du få (selv om jeg vet at du har lest opp og ned og i mente bortimot alt som har ramlet inn om Tesla og Musk).
https://nordic.businessinsider.com/tesla-ceo-elon-musk-funding-secured-tweet-vegas-odds-2018-8?r=US&IR=T
Den hadde jeg faktisk ikke lest. Men den inneholder jo tilnærmet ingen informasjon, bare noen utsagn sakset ut fra et intervju og litt spekulasjon rundt hva han mente.

Sitat fra: StianSalG på torsdag 20. september 2018, klokken 08:43Så har du jo hans "ro ro til fiskeskjær" rett etter tvitringen:
https://nordic.businessinsider.com/elon-musk-explains-funding-secured-tweet-2018-8?r=US&IR=T
Ja, han forklarte at han hadde grunnlag for å si at finansieringen var sikret.

Sitat fra: StianSalG på torsdag 20. september 2018, klokken 08:43Til slutt: jeg har ennå ikke sett noe som helst bevis for at finansene var sikret slik han hevdet. Og skal vi ta aksjemarkedet som et sannhetsvitne, så ser det ut til å være enig i at Musk ikke akkurat fortalte sannheten i sin tweet.
Markedet er ikke et sannhetsvitne.

Men så lenge du er klar på at det er din personlige mening at Musk løy, så er det greit nok. Jeg er så klart uenig, og det er ikke noe bevis for det ene eller andre. Vi får se om SEC/DOJ kommer med noen reaksjon i forhold til "funding secure". Jeg er ganske sikker på at de ikke vil gjøre det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

1000kwh

Sitat fra: JorEl på torsdag 20. september 2018, klokken 17:11
Forferdelig ulykke på Freemont; :+1: tommel i klem? :P
https://seekingalpha.com/news/3391813-california-inspect-tesla-plant-workplace-accident
HMS i USA er noe for seg selv ;)

(men forstod ikke helt om fingeren ble kuttet av eller ikke)

Huskestue

https://seekingalpha.com/news/3391813-california-inspect-tesla-plant-workplace-accident

Om det er verdensnyhet er jo ett spørsmål men å slå morsomheter på at noen fikk amputert deler av en finger er lavere enn lavmål....

geear

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 20. september 2018, klokken 17:19
HMS i USA er noe for seg selv ;)

Eller nordsjøen. Vi er i samme liga.  :+1:

Equinor (Statoil altså) er verre enn de amerikanske (feks ConocoPhillips).

o.b.lix

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 20. september 2018, klokken 17:19

Del av en finger ble amputert/kappet av. Står ingenting om tommel.

Ulykker skjer, ser ut som Tesla har på plass et HMS-system som varsler og følger opp ulykker slik at de kan lære av det.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

emurof

Nå tar du litt av synes jeg. At dette skal bety "slutten for børsene" blir vel litt overkant hysterisk?

Uansett, at "funding" var "secured" er jo bekreftet i NY Times-artikkelen som ble diskutert tidligere: "Mr. Musk had extensive talks with representatives of the $250 billion fund about possibly financing a transaction to take Tesla private"

Han hadde altså tilbudet og visste hva saudiene var villige til å betale.

Sitat fra: Løve på onsdag 19. september 2018, klokken 21:34Eh, nei? Musk må vise til hvor han skulle få penger fra. Så vil SEC le av han og finhakket straff som fortjent. For det Musk vil oppdage er at utenfor Tesla-kulten så gjelder lover og regler. Og da kan en ikke late som om løse samtaler er solide forpliktelser.

Se over. Saudiene nærmest ba på sine knær om å få ta Tesla av børs. Det kunne blitt gjort når som helst, i teorien.

Sitat fra: StianSalG på torsdag 20. september 2018, klokken 08:43Til slutt: jeg har ennå ikke sett noe som helst bevis for at finansene var sikret slik han hevdet. Og skal vi ta aksjemarkedet som et sannhetsvitne, så ser det ut til å være enig i at Musk ikke akkurat fortalte sannheten i sin tweet.

Det gjorde han. Se over.

geear

SitatI en rekke kollisjonstester hos NHTSA (The National Highway Traffic Safety Administration), den amerikanske utgaven av NCAP-testen (New Car Assessment Program), fikk Tesla Model 3 fem stjerner og full pott i alle kategoriene etter krasjtestingen.

https://www.tek.no/artikler/video-her-smadres-tesla-model-3/446725

Ble dette kjent etter closing i går? Ellers burde det slå positivt ut for aksjen, men premarket er noe ned foreløpig..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA