Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Øggen

Tesla får konkurranse av saudi gutane mtp investeringer.

Tesla might have to compete for Saudi Arabia's money as they reportedly sign deal to invest in Lucid Motors
https://twitter.com/ElectrekCo/status/1031522708134289408
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Ares

Tror ikke ceo Musk er særlig interessert i Saudipenger. Ellers kan en jo ikke annet enn sende en hyggelig tanke til shorterne som gir oss alle disse $. $kal vi like så godt starte nedtellingen til $359 ? 10 dager, teller fra nå :)

Counterpointer

Sitat fra: Ares på mandag 20. august 2018, klokken 15:48
Tror ikke ceo Musk er særlig interessert i Saudipenger.
Han har jo selv tydelig forklart at det var Saudipenger han mente når han skrev «funding secured»!

Ares

Det kan godt være han mente Saudiene eller han gjorde ikke det.Som sagt tror jeg aldri Musk har hatt til hensikt å ta Saudiene inn i det gode selskap.Min høyst subjektive oppfatning selvsagt.

Ares

Alltid underholdende å følge shortersidens krumspring rundt Teslsaksjen. Kl. 21. 30 bryter kursen gjennom gårdagens sluttkurs, prompte etterfulgt av ett shorterangrepv21. 32. Noen slenger inn et par hundre tusen aksjer med synkende limit. Angrepet følges raskt opp med FUD nyheter. Først fravWall street journal kl. 21.33 der de påstår at Teslas underleverandører er redd for å ikke få betalt! Dernest Gurufocus kl. 21. 35 med overskriften " is it too late for Tesla?" Det et dette maskineriet ceo. Musk slåss imot, jeg forstår godt hans reaksjon til tider.

arthur

Det er faktisk ganske underholdende å se de gjentatte påstander om at "alle" er ute etter å ta EM og presse kursen på aksjen i selskapet uten at jeg helt forstår hvorfor disse "alle" har slike hensikter når det er snakk om diverse banker, publikasjoner, privatpersoner osv
Er det en del som tar dette personlig, i så fall hvorfor?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

What-a-watt

Kan ikke se hvor det står "alle". Hvor finner du det?

turfsurf

Sitat fra: arthur på tirsdag 21. august 2018, klokken 06:27
Det er faktisk ganske underholdende å se de gjentatte påstander om at "alle" er ute etter å ta EM og presse kursen på aksjen i selskapet uten at jeg helt forstår hvorfor disse "alle" har slike hensikter når det er snakk om diverse banker, publikasjoner, privatpersoner osv
Er det en del som tar dette personlig, i så fall hvorfor?
Alltid morro å lese de gjentatte påstandene om at alt Tesla gjør er feil og at de snart går konkurs. Er det noen som har noe å tape på Teslas suksess, eller er det noen som må hevde seg selv tro...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Jeg skjønner ikke din tanke om at noen kan føle et behov for å hevde seg selv under et anonymt nick på et forum som dette, men mulig jeg ikke er så god på konspirasjonsteorier.
At man som eier av en Tesla og/eller eier av aksjer (in the money or not!) har et naturlig ønske om å "framsnakke" Tesla kan jeg dog se selv om jeg aldri helt har skjønt slike behov, men vi mennesker er både rare og forskjellige, på godt og vondt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ares

Det er litt morsomt å se noen brukere her inne som etter eget utsagn ikke har Tesla, ikke kunne tenke seg å ha Tesla og slettes ikke har aksjer i selskapet. Like fullt har disse individene tid til å forfatte lange avhandlinger med negativt FUD og bruke timer på nettet for å lete opp FUD som de tar med tilbake hit og gladelig deler med oss andre.. Jeg tror faktisk ikke på julenissen, jeg vil anbefale de av dere med et økonomisk motiv til å være åpen om det! Dere andre bør skaffe dere et liv eller oppsøke hjelp.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ares på mandag 20. august 2018, klokken 22:17Alltid underholdende å følge shortersidens krumspring rundt Teslsaksjen. Kl. 21. 30 bryter kursen gjennom gårdagens sluttkurs, prompte etterfulgt av ett shorterangrepv21. 32. Noen slenger inn et par hundre tusen aksjer med synkende limit. Angrepet følges raskt opp med FUD nyheter. Først fravWall street journal kl. 21.33 der de påstår at Teslas underleverandører er redd for å ikke få betalt! Dernest Gurufocus kl. 21. 35 med overskriften " is it too late for Tesla?" Det et dette maskineriet ceo. Musk slåss imot, jeg forstår godt hans reaksjon til tider.
Tror ikke shortene har påvirket aksjekursen spesielt mye den seneste tiden. Nå er vi nede i omkring 33 mill aksjer shortet, fra 40 mill tidligere i år. Jeg *tror* det at fallet ble tatt inn igjen kan tyde på at vi har nådd bunnen, og vi nå kan vende nesen oppover igjen, men det er som alltid mye usikkerhet. Kan godt hende vi holder oss omkring 300 i en periode, pluss/minus kanskje $20.

Men når det gjelder mediedekningen så virker det som Tesla er selskapet alle medier elsker å hate. Med en gang det kommer noen nyheter, uansett om de er positive, negative eller ganske nøytrale, så skal det svartmales så mye som overhodet mulig. Om det er fordi Musk har påpekt at mediene har troverdighetsutfordringer gjentatte ganger, eller at Tesla i all hovedsak ikke betaler mediene for annonsering, eller fordi det rett og slett genererer klikk. Jeg vet ikke, men det er liten tvil om at mediene har en historie å fortelle, og de lar ikke sannheten komme i veien for en god historie. Det har blitt så galt at stort sett det eneste stedet jeg leser balanserte og faktabaserte artikler om Tesla er på electrek...

*Heldigvis*, så er det svært lite mediene kan gjøre for å hindre at Tesla fortsetter å vokse, begynner å gå med profitt og positiv kontantstrøm, og over tid trolig blir en betydelig aktør i fremtid der fossilbiler er faset ut. Og det er uansett om Tesla er på børs eller av børs.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ares

Espen, jeg tror du rett og slett er en hyggelig fyr som tror likedan om alle andre. Jeg har fulgt dette spillet over ganske lang tid og en ting er jeg sikker på- det foregår en velsmurt ($) kampanje mot Tesla og aktørene er svært godt organisert og dyktig til å synkronisere angrepene. Hvis du setter opp en oversikt over når FUD artiklene blir lagt ut og sammenholder det med plutselige volumhopp/aksjefall i kursbildet tror jeg du blir overrasket.
Jeg tror derimot ikke shortersiden bekoster alt selv men at big oil trolig står bak noe. Jeg vil påstå at motstanderne av Tesla har kjøpt seg korrupte medhjelpere i et omfang som lignernen en hær.

What-a-watt

Dette tror jeg ikke på. Men så tror jeg ikke på chemtrails heller.  :D

Espen Hugaas Andersen

Det er definitivt penger som blir brukt av motstandere til Tesla for å finansiere FUD. Et eksempel er Koch-brødrene, som åpenlyst har sagt at dette er noe de legger penger i. https://electrek.co/2017/06/27/koch-brothers-electric-cars-fossil-fuels/

Det er ikke noe tvil om at Tesla har mange fiender. Konkurrerende bilmerker, fossil energi, uavhengige forhandlere, UAW, osv.

Men jeg har mer tro på at det ligger penger bak kanskje 20-30% av dekningen, enn kanskje 80-100%.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ares

Får vi forhåpentlig vite mer om etterhvert. Noe er opplagt som du sier ikke en del av kampanjen,skal ikke gi meg inn på fordelingen. Uansett er,etter mitt skjønn,kampanjen premissleverandørene for denne konstante svartmalingen av selskapet. Problemet med en stor hær over tid er at den setter mange spor, problemet med mange spor er at pressen vil begynne å grave. kan vi se for oss et "Teslagate" i det fjerne?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA