Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Ares

Aksjen er en del opp i førhandelen så langt, kan vel se ut som shortersiden sliter? All Fud- en fra siste uka tilbakevist og et mislykket shorterangrep i går.

OlaM

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 15. august 2018, klokken 13:55
Jeg har aldri sagt at jeg er en stor fan av å ta Tesla av børs. Det er fordeler og ulemper.

Misset denne, jeg snakket ikke om å ta av børs generelt, men twitringen om det spesielt. Den har ikke ført noe bra med seg, med mindre brillene en ser med er svært tykkbunnede og knall rosa.
'21 3LR

Hodetelefoner

Aksjen nede i 335 nå.
Elon er mest opptatt av tuneller i dag.
Han har ihvertfall fått beskjed om å holde seg unna Twitter :)

geear

Ja, når skal man kjøpe seg inn igjen da dere? ;)

Counterpointer

Sitat fra: gr på torsdag 16. august 2018, klokken 21:16
På bunnivå, obvius [emoji6]

geear

At jeg ikke tenkte på det!  :laugh:

Får vi 30 igjen, snart, da? Var det ikke der det hele startet? ;)

ethoring

Sitat fra: gr på torsdag 16. august 2018, klokken 21:16
Hver aksje kan selges igjen for $420, så alt under det gir pluss i kassa :)

Øyvind.h

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. september 2012, klokken 08:05
Tesla får nå inn rundt 30 reservasjoner hver dag og takten øker.

Har skjedd litt siden den gang ja :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ares

330. Går inn på 330 og dobler på 325.Faller vi til 310 skal jeg pantsette kjerringa, bikkja og trolig hytta også ;)

OlaM

Heftig intervju i NY Times. https://www.nytimes.com/2018/08/16/business/elon-musk-interview-tesla.html

Kort oppsummert om tweeten, $420 kommer ikke fra noen Saudi-samtaler, han hadde ikke sjekket ordlyden med advokater, han skrev den i bilen mens han kjørte selv.

Ellers er det vel ingen tvil om at han blør for drakten. Får lyst til å gi fyren en diger bamseklem.
'21 3LR

Magnus Hansen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 14. august 2018, klokken 09:37
Min tolkning er ikke at det ble gjort i affekt. Jeg ville ikke i det hele tatt bli overrasket om han snakket med en advokat om ordlyden før han twittret. Tweetene var jo helt saklige og avbalanserte.

Tja..

SitatElon Musk said no one saw or reviewed his tweet about the plan to take the electric-car maker private before he posted it, the New York Times reported, citing an hour-long interview with the billionaire.

Musk, Tesla's chief executive officer and chairman, typed the tweet as he drove himself to the airport on Aug. 7, the newspaper reported, citing Musk.

Dette er fra et NYT intervju gjengitt blant annet her:

https://finance.yahoo.com/news/musks-bombshell-tesla-tweet-wasnt-044005617.html

Beskriver også ekstremt stress og lange arbeidsuker:

SitatIn the newspaper's account of the interview, published Friday, Musk said he was working up to 120 hours a week and sometimes takes Ambien to get to sleep.

Forøvrig rapporterer også WSJ at Tesla er under etterforskning av SEC og at denne begynte før denne siste episoden knyttet til rapportering av model 3 produksjon. Nå er selvfølgelig ikke etterforskning det samme som at de får straff. Rapportene er ubekreftede, men WSJ har nok gode kilder hvis de går ut med slik info.

https://www.wsj.com/articles/sec-pressing-tesla-directors-for-details-on-communications-with-elon-musk-1534450010

Magnus Hansen

Veldig interessant intervju hvor de åpenbart i tillegg til Musk har snakket med to styremedlemmer som er anonyme. Disse var åpenbart misfornøyde med å ikke bli informert på forhånd. Dessuten er de på aktiv jakt etter en COO.

Huskestue

Det er ikke Espens dag i dag...

Første rapport om SEC Subpoena kom fra Fox. Lurer på om det er noen i Fox som kjenner noen i styret til Tesla? (Sarkasme Alert)

OlaM

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 17. august 2018, klokken 08:29

Dette er fra et NYT intervju gjengitt blant annet her:

Blant annet linket direkte i posten rett over din.
'21 3LR

Magnus Hansen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA