Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlaM

Hmm, en mulig kandidat som jeg ikke ser har vært nevnt. Apple har vært plaget med en diger haug penger lenge, de kunne spist dette oppkjøpet hvert fall to ganger.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: OlaM på torsdag 09. august 2018, klokken 16:35Hmm, en mulig kandidat som jeg ikke ser har vært nevnt. Apple har vært plaget med en diger haug penger lenge, de kunne spist dette oppkjøpet hvert fall to ganger.
Apple er definitivt en kandidat, men tror Google er mer sannsynlig.

Ettersom markedet ser ut til å ha null tro på at Musk har finansieringen på plass, så vurderer jeg å kjøpe mer. Det vil ca være de dyreste aksjene jeg har kjøpt hittil, men jeg anser risikoen ved kjøp som lav (relativt sett). Og jeg kan tjene 15+% innen en uke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ellemelle

At Sissener er så kunnskapsløs om aksjene han er involvert i er jo oppsiktsvekkende. Hvem er så dumme at de lar ham forvalte verdiene sine?

Saudi-fondet spurte Tesla om de kunne få aksjer gjennom emisjon, men fikk nei.
De har derfor kjøpt aksjene gjennom børsen. Tallene som er oppgitt i media (3-5 prosent) er aksjer de har tilegnet seg i løpet av det siste året.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vhagar

Hm, finnes det muligheter for å flytte TSLA aksjer fra Norge til US uten at det er krav om en portefølje på godt over 80 tusen?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Espen Hugaas Andersen

Jeg kjøpte mer. Økte med 15% på 356.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RBK

Kjøpte mer jeg også men det var i går for høyere pris  >:(
I prosent sikkert mer enn 15% men i volum mye mindre enn Espen  ;)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

stefse

Kanskje ikke lurt. Aksjen ser litt momentløs ut nå, ville avventet litt mer action, for det fortjener dette caset. Det kan fort gå noe tid før det kommer mer konkret om budet, og imens vil negativitet med SEC og andre ting kunne dominere. Kanskje plupper det ut en eller annen melding og aksjen raser 10-15% på en  nyhet om at Tesla-kontorene skal raides, hjemmet hans ransakes, snakk om fengsel osv.
Så kan det hende at Musk ror seg i land etterhvert, men da har kanskje allerede de største gutta berget seg ut av shorten.

Les f.eks denne, så skjønner man at det er iallfall en tidkrevende prosess man skal i gang med:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-09/where-s-the-money-coming-from-elon

Bottom line fra stefse analytics:
Elon våknet opp, ble forbannet og "jumped the gun". I verste fall fører det han i fengsel, men i mest sannsynlige fall, koster det han personlige penger, eller andeler i Tesla, ved at han laget kludder midt i en potensiell deal, og de som sitter på andre sida av bordet takes advantage of it, til å få mere ut av dealen.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Espen Hugaas Andersen

Kommer trolig en 8K til SEC innen mandag, der finansiering forklares. Da kan navngitte personer/selskapet bak oppkjøpet slå seg løs med å kjøpe aksjer under 420, uten at det regnes som innsidehandel.

Det er dette jeg tror er mest sannsynlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 09. august 2018, klokken 18:24
Kommer trolig en 8K til SEC innen mandag, der finansiering forklares. Da kan navngitte personer/selskapet bak oppkjøpet slå seg løs med å kjøpe aksjer under 420, uten at det regnes som innsidehandel.

Det er dette jeg tror er mest sannsynlig.

De har vel sikkert blitt pålagt å komme med mer info rimelig kjapt , ja. Men når jeg leser uttalelsen fra styret så lurer jeg jaggu på hvor mye som egentlig er klart. Det hele virker litt improvisert. Jeg ville tro at investorer som potensielt skal spytte inn noen milliarder dollar ikke gjør det uten en grundig prosess i forkant. Det er vel heller ikke umulig at det er flere investorer det er snakk om. Og da må de skaffe en felles forståelse for Teslas fremtid. Så jeg ville kanskje tro dette kan dra ut i mange måneder.

Men når alt dette er sagt, så har denne tråden vist at du som regel har hatt rett når det gjelder Tesla aksjer. Så kan vel hende du har rett igjen  :)

OlaM

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 09. august 2018, klokken 16:42
Apple er definitivt en kandidat, men tror Google er mer sannsynlig.

Kanskje, men Google's bilsatsting har vært kun på software, Apple lekte jo med tanken på egen bil. Og de har veldig mye mer ledig cash enn Google: https://money.cnn.com/2017/07/19/investing/apple-google-microsoft-cash/index.html (ett år gammel, men forholdstallene er fremdeles like)
'21 3LR

Sveinung1954

Aksjen handles nå for under det den ble handlet for før «Twitter-bomben». Kjedelig er det i alle fall ikke
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

mthoring

Soleklar kjøpsmulighet nå hvis man har troen på at dette går gjennom. Var heldig og solgte alt på (nesten) topp i går, men lastet opp igjen noe nå. Vil tro aksjen kommer til å svinge mye fremover, så kjedelig blir det ikke nei!
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Løve

Jeg hadde ikke turd å kjøpe aksjer i Tesla nå. Når markedet er så lite imponert etter at støvet har lagt seg, og disse dukker opp:

https://mobile.twitter.com/phoennix10/status/1027601573763985408

Kombinert med dette:

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/95szav/deliveries_being_cancelled_all_over_california/

Og det faktum at gjelden i forrige kvartalsrapport økte kraftig mens kontantbeholdningen gikk ned så er Tesla ute på en tynn line og balanserer.

Lurer ennå på hvem som er villig til å finansiere en privatisering til en så ekstremt høy pris som $420.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA