Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Muffinman

Trump er god på pissekonkurranser, det skal han ha....

doldis1

Tror ikke Kina-problemantikken driver Teslaaksjen i noen retning egentlig. Tesla selger alt de klarer produsere også uten Kinamarkedet, i allefall på kort sikt. Det investorene vil følge nøye med på er tallene som kommer 1ste uka i mai, og i enda større grad TM3 produksjonen.

En litt glemt ting er Solar city's bidrag til selskapet, de har endelig fått i gang produksjonen av solcelletakstein og ansetter mer folk i disse dager. Hvor skal aksjen i dag og neste uke ? Jeg tror opp, men kan platåe ut i påvente av tallene i mai og utviklingen i TM3 produksjonen, jeg kan ikke se noen stor nedside før evt. dårlige nyheter i mai ? Men man vet jo aldri ..

https://electrek.co/2018/04/05/tesla-gigafactory-2-hiring-effort-solar-roof/

https://electrek.co/2018/04/05/tesla-model-3-record-vins-registered-production/

Counterpointer

Nå får jeg se hvordan prokrastinering spiller inn på uttelling på TSLA. [emoji85]

Fikk ikke opprettet aksjekonto i går, så som doldis1 advarte meg så kan jeg nå ikke handle før på mandag, da dagens overføring av midler til Netfonds kommer inn.

Uansett kan Tesla se frem mot enda en ny småaksjonær på mandag. [emoji847]

Er det lurt å ha konto i US $ når en handler TSLA på NASDAQ?

doldis1

Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. april 2018, klokken 14:07
Nå får jeg se hvordan prokrastinering spiller inn på uttelling på TSLA. [emoji85]

Fikk ikke opprettet aksjekonto i går, så som doldis1 advarte meg så kan jeg nå ikke handle før på mandag, da dagens overføring av midler til Netfonds kommer inn.

Uansett kan Tesla se frem mot enda en ny småaksjonær på mandag. [emoji847]

Er det lurt å ha konto i US $ når en handler TSLA på NASDAQ?

Ja, du bør foreta vekslingen selv, blir dyrere hvis de gjør det for deg. Vær klar over varierende kurser mellom nok. og usd. Jeg har hatt en god slump penger låst i usd siden kursen var 8,6, nå er den 7,8 altså en god del tap der  ;)

RBK

Er helt nybegynner selv men klarte å få kjøpt noen aksjer denne uken.
Men dette med konto i US $ finner jeg ikke på Netfonds sine sider. Jeg har tydeligvis klart å handle i NOK.
Noen som har Netfonds som kan forklare hvordan jeg får vekslet over det jeg har av NOK før jeg handler mer?
PS! Det er vel kanskje ikke så mye å tape om man ikke investerer mange mil?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

doldis1

Vet dessverre ikke hvordan ting er i Netfonds. Nasdaq faller endel nå og også TSLA men det kan se ut som om det gamle motstandsnivået ( 295/300) som ble rasert siste uka i mars holder på å reetablere seg ? I så fall har jeg en mistanke om hvor vi skal til uka, med mindre makroøkonomien går opp i limingen selvsagt.

Espen Hugaas Andersen

Tror vi ser folk som tar gevinst nå, og det er sikkert noen som er litt mer forsiktige med kjøp nå når vi er over 300. Er nok en pause i dag og så fortsetter oppgangen på mandag. (Hadde mistanken om at det ville gå sideveis i dag egentlig allerede i går kveld.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RBK

Leser jeg det slik at man burde handle nå om man tenker langsiktig?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Counterpointer

Er det ikke grunn til å tro at det vil være stormfullt frem til det er etablert en stabilt mye høyere produksjon av Model 3?

Tuxedo

Sitat fra: RBK på fredag 06. april 2018, klokken 18:41
Leser jeg det slik at man burde handle nå om man tenker langsiktig?
Hvis du tenker å satse langsiktig (10 år), så bør du kjøpe små poster med jevne mellomrom uten tanke på hva kursen til enhver tid er. Men det vil også være svært risikabelt å sette all sparingen sin i Tesla. Dette er et svært risikabelt selskap som kan være historie i 2025, eller alternativt verdt flere ganger dagens Apple.

doldis1

Aksjen har platået ut på 300 og har ingen retning i dag, følger bare Nasdaq-grafen.. Men, det ser ut som det er god undervarme på TSLA-bålet så jeg tipper en liten tørrkvist er nok for at det flammer opp. På den andre siden har jeg en følelse av at det ikke skal mye mer piss på Nasdaqbålet før 20% av flammene blåser ut  ;) Blir spennende til uka..

ludwig_holberg

Personlig tror jeg aksjene skal igjennom minst  èn god dipp til ned mot 200-250 når de ikke når 5000 biler i uka ved slutten av Q2 - og de kanskje må svette litt med refinansiering av gjeld.

doldis1

Ned i dag, mange som kjøpte fra 250 og opp tar trolig gevinst, når disse er ferdige skal vi opp og forbi 310  ;)

Espen Hugaas Andersen

Akkurat i dette tilfellet så tror jeg det er drevet av shortene. Her er renten for å låne aksjer hos Interactive Brokers: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/upload_2018-4-9_9-34-49-png.292853/

Det at renten går opp betyr at shortene begynner å få vanskeligheter med å oppdrive aksjer å låne. (Shorting foregår ved at man låner aksjer og selger de, med håp om at man kjøpe tilbake aksjene billigere innen man må levere de tilbake til utlåneren.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Som veldig liten eier (av i dag) [emoji1] så får de ikke låne mine!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA