Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

MrBacardi

hm, på tide å ta gevinst nå eller, hva tror folket? Har jo gått veldig jevnt oppover en god periode nå siden desember.

Noen som ser noen årsak til at denne kan gå ned mot 200 igjen om ikke så lenge?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

tiger``n

Sitat fra: MrBacardi på fredag 20. januar 2017, klokken 19:23
Noen som ser noen årsak til at denne kan gå ned mot 200 igjen om ikke så lenge?
Trump

Øggen

Trump meg her og der. Han sei han vil støtte amerikanske firma som skaffa amerikanske arbeidsplasser, så vi får sjå. Kursen går opp PGA optimisme til modell 3 og leveringstid i år. Ej skal sitte på mine til rett etter lanseringa av Modell 3 og vurdere "støyen" da.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Amoss

Sitat fra: Øggen på fredag 20. januar 2017, klokken 22:02
Trump meg her og der. Han sei han vil støtte amerikanske firma som skaffa amerikanske arbeidsplasser, så vi får sjå. ...

Sant nok. Men på den annen side kan man tolke hans aller første handling som president...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/det-hvite-hus-fjernet-nettside-om-klimaforandringer/a/23903762/
Sitat
Det hvite hus fjernet nettside om klimaforandringer
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

#2464
Jeg vil nok ikke selge meg betydelig ned. Men jeg holder på å redusere giringen. TSLA var oppe i 200% av porteføljen min, nå er det nede i 140%. Jeg tenker jeg selger meg ned til rundt 100%, slik at giringen er borte, og så venter jeg. Går det ned girer jeg opp igjen, går det opp vil jeg kanskje selge litt etterhvert.

Jeg tror Tesla vil doble seg over det neste året, pga Tesla Energy, Solar Roof og Model 3. Analytikerene tar ikke hensyn til de to første, og Model 3 er de fortsatt relativt pessimistiske til. Tesla Energy er det helt utrolig at de ser bort i fra. Tesla leverte nok i området av 200 MWh i Q4, altså rundt 80 mill USD, og nå har celleproduksjonen startet opp ved Gigafactory. Dette vil trappes opp raskt nå.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2017-02/39831003-tesla-announces-date-for-fourth-quarter-and-full-year-2016-financial-results-and-webcast-256.htm
Sitat
Tesla Announces Date for Fourth Quarter and Full Year 2016 Financial Results and Webcast

PALO ALTO, CA -- (Marketwired) -- 02/02/17 -- Tesla (NASDAQ: TSLA) will post its financial results for the fourth quarter and full year ended December 31, 2016 after market close on Wednesday, February 22, 2017. At that time, Tesla will issue a brief advisory containing a link to the Q4 and full year 2016 Update Letter, which will be available on the Tesla IR website. Tesla management will hold a live question and answer webcast that day at 2:30pm Pacific Time (5:30pm Eastern Time) to discuss the Company's financial and business results and outlook.

What: Date of Tesla Q4 and full year 2016 Financial Results and Q&A Webcast
When: Wednesday, February 22, 2017
Time: 2:30pm Pacific Time / 5:30pm Eastern Time
Shareholder Letter: http://ir.tesla.com
Webcast: http://ir.tesla.com (live and replay)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Aksjekursen går bra for tiden, nå oppe i 280. Jeg har vel tjent ca en Model S de siste tre månedene. :)

Men jeg holder en knapp på at oppturen vil fortsette en stund til. Det som er interessant er at short-interessen i Tesla er fortsatt på ett høyt nivå. Jeg tror de vil kapitulere om ikke lenge, og da kan det bli trangt i døra.

Men strategien ligger fast, giringen er nesten borte nå, og jeg vil trolig begynne å ta ut penger ved 300.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elraptus

Hadde vært artig med en short squeze - har solgt meg ned til tilsvarende en grunnmodel model 3- satser på at tsla har steget slik at det blir til en toppmodel model 3 ved levering om et år ish - gøy med gratis bil.
Men Q4 kvartalsrapporten kan slå begge veger :-1-: :+1:

Espen Hugaas Andersen

#2468
Tviler på at det er noe skummelt i kvartalsrapporten. Det som er mer interessant er guidance for 2017. Ting å se etter er:

- Antatt start for salg av Model 3, og antall leveranser i år.
- Antatt start for salg av Solar Roof, og antall MW i år.
- Forventninger til antall GWh med lagringsbatterier i år.
- Kapitalbehov - trengs det flere emisjoner i år?

Disse tingene vil nok fort skygge over Q4, som vi allerede vet er litt dårlig, utifra leveransetallene. Så klart, har Tesla fått til profitt i Q4 også så er det absolutt bra, men jeg tror ikke det er forventet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Dagger

Har konto hos netfonds og har en del tesla aksjer. Hvis jeg skaffer meg en investeringskonto, vil jeg da kunne selge tesla aksjer uten å måtte realisere gevinst? Gjelder investeringskonto ved kjøp av aksjer i USA? Litt kjedelig sånn som det er nå at jeg må betale skatt av gevinst når jeg selger, selv om jeg kjøper nye aksjer samme dag.

Ellemelle

Sitat fra: Dagger på mandag 20. februar 2017, klokken 12:14
Har konto hos netfonds og har en del tesla aksjer. Hvis jeg skaffer meg en investeringskonto, vil jeg da kunne selge tesla aksjer uten å måtte realisere gevinst? Gjelder investeringskonto ved kjøp av aksjer i USA? Litt kjedelig sånn som det er nå at jeg må betale skatt av gevinst når jeg selger, selv om jeg kjøper nye aksjer samme dag.
Du betaler ikke skatt den dagen du selger aksjene, dette gjøres opp en gang i året i forbindelse med ligningen. Har du gått i overskudd på aksjehandelen får du restskatt, har du gått i underskudd får du igjen penger på skatten.

Dagger

#2471
Sitat fra: Ellemelle på mandag 20. februar 2017, klokken 13:25
Du betaler ikke skatt den dagen du selger aksjene, dette gjøres opp en gang i året i forbindelse med ligningen. Har du gått i overskudd på aksjehandelen får du restskatt, har du gått i underskudd får du igjen penger på skatten.
Joda, skjønner at man ikke betaler mer en en gang i året. Men lurte bare på om det er noen måte jeg slipper denne årlige beskatningen. Der jeg kan beskattes når jeg faktisk tar ut pengene fra investeringskonto. Er jo det som skal være fordelen med investeringskonto, at du bare beskattes når du faktisk tar det ut av kontoen og ikke når du bare kjøper og selger aksjer. Men er som sagt usikker på om dette gjelder for aksjer i USA.

Fra netfonds side om investeringskonto:
SitatForutsigbarhet. Utsatt beskatning til pengene tas ut av kontoen.

petersv

Investeringskontoen beskattes først når pengene tas ut av kontoen. Det er vel formelt sett en livsforsikring.

Amoss

Sånn i forkant av dagens resultater for Q4/2016:
http://business.financialpost.com/news/fp-street/people-are-covering-like-crazy-short-sellers-lose-nearly-2-billion-in-tesla-tug-of-war
Sitat
'People are covering like crazy': Short sellers lose nearly $2 billion in Tesla tug-of-war
SAN FRANCISCO — Short sellers have been at the losing end of a tug-of-war with Tesla Inc investors in 2017, with some surrendering in recent weeks following nearly $2 billion in losses as shares of the electric car maker approach record highs.

Its quarterly report after the bell on Wednesday may offer fresh evidence for competing views about whether Tesla will become a carbon-free energy and transportation heavyweight or be overtaken first by older, deep-pocketed manufacturers like General Motors Co.

https://www.fool.com/investing/2017/02/22/tesla-earnings-3-questions-for-ceo-elon-musk-today.aspx
SitatTesla Earnings: 3 Questions for CEO Elon Musk Today
...
1. Will Tesla need to raise capital in 2017? ...
2. When will Tesla share more details on the Model 3? ...
3. When will solar begin positively affecting results? ...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA