Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Ellemelle

På det ene huset var det bare noen av flisene som hadde solceller, så jeg tror de har lagt opp til at man skal mikse fliser med og uten.

Amoss

http://www.streetinsider.com/Conference+Calls/Tesla+%28TSLA%29+to+Hold+Q%26A+Webcast+on+Pending+SolarCity+%28SCTY%29+Deal/12188537.html
Sitat
Tesla (TSLA) to Hold Q&A Webcast on Pending SolarCity (SCTY) Deal
Tesla (NASDAQ: TSLA) will post additional information about the pending acquisition of SolarCity after market close on Tuesday, November 1, 2016, on the Tesla blog and IR website. Tesla and SolarCity management teams will also hold a 30-minute live question & answer webcast that day at 2:00pm Pacific Time (5:00pm Eastern Time) to discuss the additional information.

Det skulle bli kl. 22:00 i kveld det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

torboro

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. oktober 2016, klokken 20:17
Er det noen som har fått stemt om sammenslåningen ved en norsk bank? Jeg fyrte av en epost til Netfonds, og fikk dette svaret:

SitatPer idag har vi inte någon information från vår depåbank i USA om en pågående avstämning i TSLA eller SCTY, så tillsvidare kan vi inte ge något specifikt svar över vad som är möjligt i detta fallet.

Generellt i amerikanska aktier kan vi inte rösta i generalforsamling, däremot om det finns valmöjligheter i en corporate action (t ex ett uppköpserbjudande) har du som kund möjlighet att ta kontakt med Netfonds och instruera om du önskar något annat än det automatiska alternativet.

Jeg har fulgt opp med et spørsmål om hva det automatiske alternativet faktisk er. :)

Fikk du noe svar på dette? Jeg har Tesla aksjer gjennom DNB og lurer på det samme

Espen Hugaas Andersen

Jeg fikk dette svaret:

SitatOm det finns flera valalternativ vid en corporate action, t ex vid utbytte om man önskar få utbytte i pengar eller aktier, eller vid ett uppköpserbjudande om man önskar acceptera erbjudandet och få sina aktier inlösta eller om man vill behålla sina aktier.

Vid dessa typer av corporate actions finns det ett automatiskt alternativ (så kallat Default option) som gäller om man inte gör ett aktivt val. Netfonds väljer det automatiska alternativet om kunden inte tagit kontakt och instruerat om något annat.

För corporate actions i amerikanska aktier sänder Netfonds inte ut information till kund. Önskar man delta ska man i stället kontakt med Netfonds i god tid innan frist.

Per idag vet vi att det preliminärt ska hållas ett möte den 17 november, men än så länge har inte fått någon mer information.

Ta gärna kontakt med oss när du vet att det har presenterats ett erbjudande/valmöjligheter till aktieägare, så kan vi hjälpa dig vidare.

Jeg har ikke brydd meg med å følge dette opp mer. (Det er de store investorene som bestemmer, uansett.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

torboro

Fikk dette fra DNB. 1000 spenn for å stemme. Følelse at ikke mange europerere kommer til å stemme  :o

"Du kan stemme ved å sende din instruks til corp.acts@dnb.no. Vi vil da videreformidle instruksen til vår depotbank, Citibank, hvor aksjene er registrert.

Vi gjør oppmerksom på at dette koster kr 1,000 pluss eksterne omkostninger per generalforsamling. Vennligst kom tilbake til oss dersom du ønsker å stemme"

Afterburner

Hvor er det greiest å kjøpe Tesla aksjer? Og hvordan går jeg fram?
____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

weld77

Sitat fra: Afterburner på tirsdag 08. november 2016, klokken 11:09
Hvor er det greiest å kjøpe Tesla aksjer? Og hvordan går jeg fram?

En hvilkensomhelst megler kan ordne dette greit. Netfonds, DNB, Nordea, whatever. Aksjen er børsnotert så da er det lite hokkuspokkus med det. Du trenger en koto hos et meglerhus (det ordner de for deg) og så trenger du penger å kjøpe for.

Kanutten

Sitat fra: weld77 på tirsdag 08. november 2016, klokken 11:45
...Du trenger en koto hos et meglerhus (det ordner de for deg) og så trenger du penger å kjøpe for.

En slik altså :)

I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

hgs

Sitat fra: Afterburner på tirsdag 08. november 2016, klokken 11:09
Hvor er det greiest å kjøpe Tesla aksjer? Og hvordan går jeg fram?

Nordnet eller Netfonds. Begge er veldig enkle, bare å lage en konto, sette inn penger og gå igang. Sikkert flere muligheter og, men disse er billige. Bare å holde seg unna 'manuelle' meglere :-)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Wenche

Sitat fra: torboro på mandag 07. november 2016, klokken 20:53
Fikk dette fra DNB. 1000 spenn for å stemme. Følelse at ikke mange europerere kommer til å stemme  :o

"Du kan stemme ved å sende din instruks til corp.acts@dnb.no. Vi vil da videreformidle instruksen til vår depotbank, Citibank, hvor aksjene er registrert.

Vi gjør oppmerksom på at dette koster kr 1,000 pluss eksterne omkostninger per generalforsamling. Vennligst kom tilbake til oss dersom du ønsker å stemme"

Dette oppfatter jeg som et dårlig forsøk fra DNB til å tjene ekstra penger. Be om kontrollnummer for dine aksjer og stem her:
https://central.proxyvote.com/pv/web
(Iflg link på TMC US)

Eller, gå inn på http://ir.tesla.com/, der får du forklart veldig tydelig hvordan du skal forholde deg.
Alle som eide aksjer 23. sept. har rett til å stemme.

Jeg bruker Interactivebrokers.com, og de sendte epost, med link til å klikke på, for å stemme. Jeg har stemt  :)
Viktig at alle som vil, får stemme!
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Epleskreller

Trump vinner, hva kan det bety for TSLA?  Kortsiktig nedgang/kjøpsmulighet? Tror vi føderal tax-credit forsvinner?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Sjøhyene

Tror jeg skal benytte denne sjansen til å endelig kjøpe litt Tesla aksjer, så satser på at den nå faller litt ordentlig  :P
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

petersv

Høres lurt ut. Kan hende den spretter opp litt etter åpning, vi får se. Jet sitter long, enn så lenge ;)

Geirr

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 09. november 2016, klokken 07:10
Trump vinner, hva kan det bety for TSLA?

Det er vel forventet en betydelig nedgang i aksjemarkedet i USA når det åpner idag. Mange har tippet minimum 5%. Kansje det blir mindre nå når nedgangen i Europa er mindre enn ventet (ca 1,3% i skrivende stund).

Trump har jo ingen tro på menneskeskapte klimaendringer. Paris-avtalen er en Kina-konspirasjon.....sett i lys av dette er det vel en smule naivt å tro at rammebetingelsene for de som prøver å drive frem alternativer til fossil-industrien blir _veldig_ mye bedre i årene fremover.

Mitt tips er derfor at TSLA faller mer enn indeksen idag, og at de ikke blir ubetydelig.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror også TSLA faller. Kanskje 5%.

Fallet vil i min mening være en overreaksjon. Det er fint lite de føderale myndighetene faktisk kan gjøre for å stoppe Tesla. Og TSLA er allerede ganske lavt priset. Over de neste ukene tror jeg Tesla vil hente inn fallet igjen. (En del av fallet vil jeg nesten tro blir hentet inn i løpet av dagen. Kanskje 2 timer fall, deretter svak stigning resten av dagen.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA