Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Teslanewbie

Kjempeflott utvikling siste måned og gratulerer til dem som traff bunnen , jeg gjorde det ikke ! Spennende å se utviklingen frem til mod 3 lanseringen
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Sitat fra: SabreMan på mandag 21. mars 2016, klokken 11:47
Jeg har brukt DeGiro (i Irland) siden i fjor høst. De er svært billige.

Her er den norske koblingen: https://www.degiro.co.no

Irland eller Nederland?

FU73

Hvordan gjør DeGiro det med nødvendige papirer som man trenger til selvangivelse og skatt.? jeg så ikke noe om det på siden deres.
2016 Model S 70D

SabreMan

Sitat fra: petersv på mandag 21. mars 2016, klokken 23:24
Sitat fra: SabreMan på mandag 21. mars 2016, klokken 11:47
Jeg har brukt DeGiro (i Irland) siden i fjor høst. De er svært billige.

Her er den norske koblingen: https://www.degiro.co.no

Irland eller Nederland?

Det er et nederlandsk selskap, men de opererer i mange land. Jeg bor i Irland, så jeg bruker degiro.ie.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

SabreMan

Sitat fra: FU73 på tirsdag 22. mars 2016, klokken 08:48
Hvordan gjør DeGiro det med nødvendige papirer som man trenger til selvangivelse og skatt.? jeg så ikke noe om det på siden deres.

Jeg vet ikke hva som er vanlig i Norge, men jeg kjøper og selger aksjer på nettstedet til DeGiro. Der kan jeg skrive ut eller laste ned følgende i Excel- eller PDF-format:
- kontologgen (penger som overføres inn/ut, utbytte, gebyrer, penger inn på konto i din valuta fra kjøp og salg)
- transaksjonsloggen (antall aksjer kjøpt/solgt og kurs og totalbeløp, alt i den aktuelle valutaen, dvs. dollar for TSLA)

De har ingen app for øyeblikket, bare et nettsted.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

FU73

Har noen vært bort i Plus500 ?
jeg har i en uke prøvd deres testekonto. og det virker ok. men jeg har kommet over en del kommentarer på nett over mange som har hatt problemer med å få utbetalt penger i fra dem. Jeg leste en test gjort i Norge hvor dette ikke var noe problem. men blir litt skeptisk.
2016 Model S 70D

OW

Jeg er relativt ny på aksjemarkedet. Kjøpte litt TSLA for noen uker siden, men angrer nå selvfølgelig for at jeg ikke kjøpte mer... Jeg har aksjer i andre selskaper også, og jeg har hittil holdt meg til rene aksjer. Har den siste tiden fattet litt interesse for andre investerings-produkter også, og lurer på hva folket her investerer i. Er det kun rene aksjer, eller investerer dere i andre produkter?

Med andre produkter tenker jeg spesielt på produkter med gearing. F.eks. bull sertifikat med x3 gearing hos Nordnet (BULL TESLA X3 CZ) eller tilsvarende sertifikater / mini futures etc. Er det noen som har erfaring med den type produkter som kan si noen om nedsiden som kanskje ikke er helt opplagt?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Lille Lance

Da TSLA gikk mot 140 for bare noen uker siden, sa jeg bare til meg selv "sitt stille i båten, sitt helt stille". Det er lett å si, men ikke lett å etterleve.Men jeg holdt ut og nå er vi tilbake igjen ... rundt 230.
Men hva skjer når Model 3 lanseres på torsdag?
1) Enten skyter aksjen fart mot 300
2) ... eller drar vi ned mot 140 igjen ...

Uhyre viktig at Model 3 tas godt imot på Wall Street. Please  ::)

Hva sier dere folkens? magefølelsen sier hva ....
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Lille Lance på mandag 28. mars 2016, klokken 20:36Hva sier dere folkens? magefølelsen sier hva ....
Magefølelsen sier at det vil bli litt turbulens etter lanseringen, men at trenden de første dagene vil være ganske stabil. Men så vil markedet få tenkt seg litt om, analytikere kommer med oppjusterte tall på forventningene sine, tall på antall reservasjoner blir kjent, mm, og TSLA begynner å jobbe seg oppover mot 300. Da får vi en short squeeze som sender TSLA til over 350.

Det er altså magefølelsen. Vi får se hvor rett jeg har. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Bare for å si en ting til: Det er et veldig godt tegn at Tesla vil tilby prøveturer. Det tyder på at Tesla har ferdigstilt flere prototyper med så god kvalitet at de ikke er redd for å vise de frem. I mitt syn er dermed nedesiden ganske begrenset, og jeg tror ikke vi ser kursen under 200 igjen dette året.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lille Lance

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 28. mars 2016, klokken 20:42
Sitat fra: Lille Lance på mandag 28. mars 2016, klokken 20:36Hva sier dere folkens? magefølelsen sier hva ....
Magefølelsen sier at det vil bli litt turbulens etter lanseringen, men at trenden de første dagene vil være ganske stabil. Men så vil markedet få tenkt seg litt om, analytikere kommer med oppjusterte tall på forventningene sine, tall på antall reservasjoner blir kjent, mm, og TSLA begynner å jobbe seg oppover mot 300. Da får vi en short squeeze som sender TSLA til over 350.

Det er altså magefølelsen. Vi får se hvor rett jeg har. ;)

Liker magen din  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

FU73

Ja, dette er ikke lett. jeg har ikke holdt på med aksjer før, og har holdt på med å bestemme meg for hvem jeg skal bruke helt siden den var nede i 150. og har ennå ikke fått ut finger'n. ( selvfølgelig irritert for at jeg bare ikke klemte til og kjøpte når den var runt 150, men men.) Og nå går den opp og ned en del  rundt 230 så er i alle fall ikke sikker på hva jeg skal gjøre nå ??
2016 Model S 70D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: FU73 på mandag 28. mars 2016, klokken 20:58
Ja, dette er ikke lett. jeg har ikke holdt på med aksjer før, og har holdt på med å bestemme meg for hvem jeg skal bruke helt siden den var nede i 150. og har ennå ikke fått ut finger'n. ( selvfølgelig irritert for at jeg bare ikke klemte til og kjøpte når den var runt 150, men men.) Og nå går den opp og ned en del  rundt 230 så er i alle fall ikke sikker på hva jeg skal gjøre nå ??
Jeg ville kjøpt meg inn med en posisjon jeg kan leve med på lang sikt. Og om det så går opp kan du feire at du har tjent penger, og går det ned kan du kjøpe mer aksjer for å få ned snittet.

Jeg kjøpte en del aksjer på 236 i fjor, før aksjekursen falt utfor et stup. Ser jeg på aksjekursen i dag kan jeg være lei meg over at jeg har tapt 4 dollar på hver aksje, *eller* så kan jeg se på de 8 kjøpene siden den gang og telle opp hvor mye jeg er i pluss.

Jeg syns at det første kjøpet er ofte det vanskeligste. Når man har det første kjøpet på plass er det mye enklere å ta valg på kjøp/salg utifra hva man har gått inn på og hvor aksjekursen er. Men det viktigste er at det må være et selskap man skjønner og tror på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

FU73

Ja, blir vel at jeg legger det opp til noe slikt. jeg har i alle fall nå laget meg en konto og er klar til å kjøpe. så får vi se  :)
2016 Model S 70D

Wenche

28500 i kø for å reservere tesla Model 3 i butikk i USA, og mange i Asia og resten av verden, og noen få i butikk i Norge. Resten bestiller online i morgen. Tror ikke Verden har skjønt hva som er i ferd med å skje 8)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tHJtg8Dvk3uzZBAgo8cjxkVgLqU21OoA9-t-icVneaE/htmlview?pref=2&pli=1&sle=true#
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA