Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 04. mars 2016, klokken 13:53
Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. mars 2016, klokken 13:21
Og siden det er tiden for etterpå klokskap skulle dere kjøpt når jeg opprettet tråden ;-)
Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte aksjer i slutten av 2012, som jeg snakket om på side en av tråden. Men man kan ikke endre fortiden, man får heller innrette seg etter nåtiden. Og jeg tror alle som har kjøpt i området 142-200 USD per aksje vil tjene gode penger de neste 12 månedene. :)

Poenget var at det er ikke etterpåklokskap (fra min side) men læreevne som bl.a. Espen demonstrerer her- altså klokskap.
Så får tiden vise om vi hadde rett- jeg mener aksjen er svært volatil og tror det kommer flere dupper- men at den var gunstig på ca 150 er det vel ikke tvil om -selv om mange så den i 100- det er bare å gå 4-6 sider tilbake.
I aksjemarkedet må man benytte de mulighetene som byr seg og ikke ha urealistiske forventninger som aldri innfris- da kommer man seg ikke inn- eller ut av en aksje. Jeg har både kjøpt for sent og solgt for tidlig når det gjelder Tsla- men tjent noen slanter. Jeg kommer heller ikke til å sitte med de aksjene jeg har nå til den går i 1000-men innen den tid kommer jeg til å være innom en del ganger- slik er det med volatile aksjer- i en langsiktig stigende trend(- som jeg tror det blir).
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 10. februar 2016, klokken 20:30
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 10. februar 2016, klokken 20:27
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:25
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:18
... Vi får bare vente og se.
- og kjøpe mens prisene er lave. ;)
Jepp. Kjøpte mer i forgårs på 146,5. :)
Du er en klok mann- det har jeg tenkt lenge ;)

petersv

Etterpåklokskap er en eksakt vitenskap. ;)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Havebigfun på fredag 04. mars 2016, klokken 17:22Poenget var at det er ikke etterpåklokskap (fra min side) men læreevne som bl.a. Espen demonstrerer her- altså klokskap.
Så får tiden vise om vi hadde rett- jeg mener aksjen er svært volatil og tror det kommer flere dupper- men at den var gunstig på ca 150 er det vel ikke tvil om -selv om mange så den i 100- det er bare å gå 4-6 sider tilbake.
I aksjemarkedet må man benytte de mulighetene som byr seg og ikke ha urealistiske forventninger som aldri innfris- da kommer man seg ikke inn- eller ut av en aksje. Jeg har både kjøpt for sent og solgt for tidlig når det gjelder Tsla- men tjent noen slanter. Jeg kommer heller ikke til å sitte med de aksjene jeg har nå til den går i 1000-men innen den tid kommer jeg til å være innom en del ganger- slik er det med volatile aksjer- i en langsiktig stigende trend(- som jeg tror det blir).
Jeg tror også aksjen vil fortsette å være volatil. Jeg solgte litt på 202 bare for å redusere giringen min. (Med moderat gevinst.)

Strategien min nå er å selge unna ettersom det stiger, og om det skulle falle betydelig under det jeg har solgt på sist så vil jeg kjøpe meg inn igjen. Jeg tenker at neste gang jeg selger noe vil være rundt 250, og deretter rundt 300. Da vil jeg ha halvert antall aksjer fra toppen, og de aksjene tenker jeg å sitte med på lengre sikt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Veggen

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:06
Dere skulle lyttet på oss:

Det gjorde jeg og kom meg inn med en hyggelig post på 150 så takk for det.
Den har jeg tenkt til å la stå lengeeeeeeeee.

t0ffluss

hvor handler dere aksjene?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Sjøhyene

Sitat fra: Havebigfun på fredag 04. mars 2016, klokken 17:22

Poenget var at det er ikke etterpåklokskap (fra min side) men læreevne som bl.a. Espen demonstrerer her- altså klokskap.

Time will show ;)
Tror fortsatt det er over 50% sjans for at aksjen skal under 100 minst en gang i løpet av neste to åra, så at det er urealistisk er jeg helt uenig i. Har stor tro på batteriprodusenten Tesla. Bilprodusenten alene derimot ville jeg aldri kjøpt meg inn i med dagens priser.

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

satheesh.net

Sjøhyene

Kan anbefale Nordnet jeg også.
Har fått en veldig fin nettside, samt at de er ekstremt service innstilte når det er noe man lurer på eller trenger hjelp til.
Shareville (som er en litt sånn FB inspirert del av nordnet) er også morsomt for de som ønsker å diskutere aksjer og diverse annet relatert til investering.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Elraptus

TSLA opp nye 4% idag- snakk om Berg og dalbane-  :o
jeg har vært med fra 55 usd til over 280 og ned till under 160 - har tatt imot den fallende kniven på veg ned til 160 og kjøpt på veg ned men sett den falle ytterligere langt ned. Spiller nå bare med gevinsten  ;D
Er nå sterk i troen og loong- det eneste som kan få meg til å selge nå er dersom det kommer en forbigående short squeeze dersom det blir en massiv forhåndsbestilling av mod 3 ;D

Real EoN

@Elraptus

Samme her, spiller bare med gevinst.. som er en halv X  :)
Har dog spredd dem litt mer enn kun TSLA, er inne på SUNE, SCTY også på Nasdaq og REC og SSO på Oslo Børs  :D

Gambler på fornybar kan man vel si !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

kanai3

har tenkt å handle tlsa aksjer, lurer på ;
- minste antall aksjer man kan handle ? og ca kostnaden ?
- er det nok med opprette konto en konto hos netfonds ? og betaling ?

takker på forhånd.
mvh.
kanai3

skyfawn

du kan handle 1 stk aksje om du vil men det er kurtasje også (fast beløp + % av verdi og slikt) Dette er opplyst på hos selskapene du handler gjennom. Du får somregel en egen konto hos tradingselskapene du kan overføre penger til men du kan vel også tilknytte kort til aksjekontoen hos enkelte.

Olee

Hos Nordnet er vel minstekurtasjen for handel i USA på 49 kr nå. Ved aksjekurs på 230 dollar og valutakurs på 8kr, så blir minstebeløpet 1889 kr :)

SabreMan

Jeg har brukt DeGiro (i Irland) siden i fjor høst. De er svært billige.

Her er den norske koblingen: https://www.degiro.co.no
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA