Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Elmo

Kalles ikke det støtte oppkjøp, som selskapet eller eiere gjør når de syns kursen går for mye nedover ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

lobwedge

Mr Musk betalte $6,63 pr aksje, og hadde en papirgevinst på ca $98.000.000. Tror neppe at noen bør vektlegge dette i positiv retning mtp kjøp av aksjen...

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: lobwedge på lørdag 30. januar 2016, klokken 23:31
Mr Musk betalte $6,63 pr aksje, og hadde en papirgevinst på ca $98.000.000. Tror neppe at noen bør vektlegge dette i positiv retning mtp kjøp av aksjen...
Dette er opsjoner som regnes som lønn, som han må benytte seg av før desember. Av dette kjøpet må han skatte ca 50 millioner dollar.

Det er to ting med dette som er positivt for aksjekursen:

1. Det er vanlig å selge unna aksjer for å dekke skatten. Dette gjorde han ikke - i stedet dekket han skatten med penger han hadde liggende. Dette er trolig først og fremst fordi vi er like før kvartalsrapporten, og insidere har ikke lov til å kjøpe/selge aksjer på det åpne markedet nå, men det er også et positivt tegn at Musk øker eksponeringen til Tesla - det tyder på at han syns kursen er lav.
2. Han kunne benyttet seg av opsjonene når som helst før desember, og jo lavere aksjekursen er når han benytter seg av opsjonene, jo mindre "lønn" har han fått, og jo mindre skatt må han betale. Det at han benytter seg av opsjonene nå tilsier at han ikke forventer aksjekursen vil falle mer. Da kan man også ha forhåpninger til kvartalsrapporten. :)

Det hadde absolutt vært *mye* mer positivt om han hadde kjøpt aksjene på det åpne markedet, men uansett er dette en positiv faktor.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

FU73

hvor kan man kjøpe Tesla aksjer da, hvis man ønsker det? jeg har ikke peiling på slike ting. men kunne vært artig å lært seg det ;D
2016 Model S 70D

cirys1

Sitat fra: FU73 på søndag 31. januar 2016, klokken 10:02
hvor kan man kjøpe Tesla aksjer da, hvis man ønsker det? jeg har ikke peiling på slike ting. men kunne vært artig å lært seg det ;D

Lag konto på Netfonds, overfør penger og kjøp.. :)

FU73

Takk. skal være litt nysgjerrig å sjekke ut det :)
2016 Model S 70D

TeslaK

Sitat fra: FU73 på søndag 31. januar 2016, klokken 10:02

Bare husk at det kan bli litt jobb med selvangivelsen hvis du har mange kjøp og salg..
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

krl

Og husk at det er fullt mulig å tape ALT du investerer i en aksje. Så ikke sats penger du ikke kan tape.

FU73

ja, man må kunne tåle å tape pengene. slik er det med aksjer. det er et sjanseløp uansett ja. skjønner den :D
2016 Model S 70D

Real EoN

Netfonds er veldig grei når det gjelder selvangivelsen, dem sender ut en fin årsoppgave som kan legges ved  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

FU73

De gjør det ja. det er jo flott. trenger ikke nødvendigvis å bli så mye styr med selvangivelsen da.  :D
2016 Model S 70D

TRM

$184.95. Dårlige tider. Kjøpte meg inn tidligere i dag. På $190. God start.  ;)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

skyfawn

kjøpte på 220USD, nå er det ikke vits i å selge ser jeg :P

Epleskreller

Sitat fra: skyfawn på tirsdag 02. februar 2016, klokken 18:50

Solgte meg ut rundt 60.. Lekte med opsjoner til den var rundt 115, siden har jeg holdt meg borte.

I blant er det lurt å ta et tap,..  TSLA er fremdeles mye verd.. Men, kan jo være den fyker opp neste uke..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TRM

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:25
Sitat fra: skyfawn på tirsdag 02. februar 2016, klokken 18:50

Solgte meg ut rundt 60.. Lekte med opsjoner til den var rundt 115, siden har jeg holdt meg borte.

I blant er det lurt å ta et tap,..  TSLA er fremdeles mye verd.. Men, kan jo være den fyker opp neste uke..
Skjer noe spennende i mars (Model 3), og Chevy Bolt burde være en beskjed for folk flest om at "de store" tror det går den elektriske veien... I tillegg har VW gjort det vanskelig for en hel fossil bransje.

Tipper TSLA gjør et solid hopp snart. :)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA