Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

teslamsp

Er short fra 114,5. Har vært med Tesla oppover og nedover noen ganger før. Når den først knekker så knekker den skikkelig. Det er en hodeskulder-formasjon i dagschartet med potensiale enda lenger også. Kommer garantert noe negativt nå som sørger for at dette slår ut. Vi får se snart. Tror tesla står i $1000 om noen år uansett. 

tklev

Jeg er ganske sikker på at det kommer en emisjon på ett eller annet tidspunkt, men det behøver ikke være kun negativt for verdien. Salget av Tesla Model S vil nok ikke være nok til å kunne finansiere batterifabrikken.

Det er en risky aksje med stor nedside, og hvor mye av forventet fremgang allerede er priset inn. Veldig spent på hvordan salget av model D slår inn, det vil i det minste ta unna for noe av utsettelsen til Model X.
(Er selvsagt også misunnelig på de som ble med tidlig - og ser absolutt muligheter for at den fortsatt skal mangedoble seg dersom "alt" går riktige veien.)

JohanH


Sitat fra: teslamsp på mandag 15. desember 2014, klokken 23:42
Er short fra 114,5. Har vært med Tesla oppover og nedover noen ganger før. Når den først knekker så knekker den skikkelig. Det er en hodeskulder-formasjon i dagschartet med potensiale enda lenger også. Kommer garantert noe negativt nå som sørger for at dette slår ut. Vi får se snart. Tror tesla står i $1000 om noen år uansett.

Mener du 214,50?

teslamsp

Ja:) hvis ikke hadde det blitt dyrt.

Lille Lance

Det går jevnt nedover nå ... bare å holde pusten og ikke få panikk  :o  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Høy dollarkurs hjelper jo litt
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Cobos

Ja mine dyreste aksjer er kjøpt til $219, så de har tapt seg ca 10% men omtrent i samme tidsrom har dollaren styrket seg 25% i forhold så mistenker at de fortsatt er i pluss.
"Problemet" er vel at jeg tenker å bruke dette førjulstilbudet på aksjer for å få fler :) Da svir dollarkursen noe veldig...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

teslamsp

Ja, kjøper du aksjer som allerede er dyre nå, svir det ekstra mye når rekylet kommer i kronekursen.

Sjøhyene

Faller den ned til 100 så skal jeg kjøpe jeg og.  :) Syns det alt alt for mye forventninger og psykologi priset inn i Tesla per i dag.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

teslamsp

100 ser vi aldri igjen tror jeg. Tesla har en vanvittig vekst. En av grunnene er at de plasserer ut ladestasjoner over alt. Et genialt konsept som gir en overlegen konkurransefordel mot andre merker. Hvem ville ikke kjøpt en BMW hvis det kom en gratis bensinpumpe i distriktet?

Epleskreller

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 17. desember 2014, klokken 09:00
Faller den ned til 100 så skal jeg kjøpe jeg og.  :) Syns det alt alt for mye forventninger og psykologi priset inn i Tesla per i dag.

120 på meg ;-)  Tipper den ikke detter så langt,  men om den gjør det har det kanskje skjedd noe som gjør at jeg må revurdere..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Sjøhyene

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 17. desember 2014, klokken 10:30
120 på meg ;-)  Tipper den ikke detter så langt,  men om den gjør det har det kanskje skjedd noe som gjør at jeg må revurdere..

hehe, blir ofte sånn ;)
Hvis vi nærmere oss 100 skal jeg garantere deg at det vil være nok av eksperter som snakker om at 50 er neste. Uavhengig av realitetene.

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MR Tesla


KrW

Var ikke mye ned til $100 i dag  :). Endte opp +4.05% $205.82 etter å ha vært nede på $192.65 tidlig på dagen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

MR Tesla

Tsla opp 4 % idag og Teslabilprisen opp 10% : perfekt combo når man sitter på både aksjer og biler i bestilling  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA