Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Jeg hadde inne kjøp på 230,5 USD. Det laveste den gikk var 230,53 USD. Så det ble ikke noe kjøp på meg.

Når det gjelder "D" versjonen løser den i hvert fall problemet med å bli strandet langs veien. I Q3 rapporten står det at for- og bakhjulsdriften er uavhengige systemer, så om en av de tar kvelden får du enten RWD eller FWD Model S, helt til du får kommet deg på verksted.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 06. november 2014, klokken 09:53
Sitat fra: petersv på torsdag 06. november 2014, klokken 08:19
Da slår vel spådommen min til snart, flir kun awd snart. Så er DU-problemet løst for fremtidige biler i alle fall.
Ikke sikkert det? P85D har jo mer krefter bak enn S85 og P85 har i dag. Flere hester tas ut i kraftigere akselerasjon.

Når selv S60 får DU problemer i dag tror jeg ikke doble DU i P85D løser feilen.

Tja, det kan hende du har rett, men jeg tror de tar ut mye mindre effekt i starten på de med dobbel motor. Snille kurver. Men for all del, de må jo løse problemet, var bare ment litt flåsete.

Model X er jo kun AWD, det er nok ikke uten grunn, så det går nok i den retningen.

Lokführer

Selge nå og kjøpe igjen når ting stilner?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lille Lance

Ned nesten 5% nå ... ligger på overkant 230 ... hva er årsaken til fallet idag? Black Monday?  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tuxedo

Sitat fra: Lille Lance på mandag 01. desember 2014, klokken 17:35
Ned nesten 5% nå ... ligger på overkant 230 ... hva er årsaken til fallet idag? Black Monday?  >:(
Muligens en amatørmessig artikkel på Seeking Alpha:

http://seekingalpha.com/article/2720115-teslas-deliveries-in-europe-show-strange-asp-increase
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

MR Tesla

Tror heller det skyldes at bmw skal ha dementert sammarbeidsplaner som Elon snakket om i der spiegel forrige uke uansett fin mulighet til å øke pensjonssparingen idag på 230,5

Tuxedo

Oljeprisen er også en faktor her.  Markedet tror at billigere bensin/diesel vil gjøre det tyngre for Tesla.  At el-prisene også vil bli lavere betyr ikke så mye, siden el allerede koster en brøkdel av bensin/diesel pr km, selv i USA.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Havebigfun

er det DU-problematikken som slår inn nå?
Begynner å bli brukbare inngangsnivåer med ca 206 USD

PCS

Forsinkelser i P85D leveranser kan også ha en betydning for hvordan markedet reagerer?
Virker som det er lite biler ut fra Freemont om dagen  ::)

Øggen

Dette er for mange et dustespørsmål, men hvordan får jeg tak i tsla aksjer på rimeligste måte. Hvilke aktører er best (har bare fond foreløpig og ikke inne i aksjer)

JohanH


Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:17
Dette er for mange et dustespørsmål, men hvordan får jeg tak i tsla aksjer på rimeligste måte. Hvilke aktører er best (har bare fond foreløpig og ikke inne i aksjer)

Hvilken bank har du? Eier du fond via banken din, eller hos en fondforvalter?

petersv

Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:17
Dette er for mange et dustespørsmål, men hvordan får jeg tak i tsla aksjer på rimeligste måte. Hvilke aktører er best (har bare fond foreløpig og ikke inne i aksjer)

Netfonds.no

Øggen

Sitat fra: JohanH på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:33

Sitat fra: Øggen på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:17
Dette er for mange et dustespørsmål, men hvordan får jeg tak i tsla aksjer på rimeligste måte. Hvilke aktører er best (har bare fond foreløpig og ikke inne i aksjer)

Hvilken bank har du? Eier du fond via banken din, eller hos en fondforvalter?

Via bank.
Signet meg inn hos netfonds nå. Takker nok en gang forumet for hjelp

tklev

#1768
Mulige årsaker til prisnedgang:
Markedet er mettet(delvis sannsynlig)
Den lave Oljeprisen fører til lavere fokus på billig strøm
Tesla vil trenge ekstern finansiering for å fullføre fabrikken (emisjon?) (!)
Høye kostnader med garantireperasjoner(drive unit)
Lavere omsetning i påvente av 4hjulsdrift
Høy dollarkurs fører til at det blir dyrere å eksportere
Model X utsatt


KrW

Aksjen endte alikevell opp idag etter 7-8 dager med nedgang. Var nede på $204,27 tidligere i dag men endte på $216,89. Håper nedgangen har snudd for denne gang. Vi får se de kommende dagene.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA