Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

KrW

Innen når har de prismål om $310?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Wenche

Ny ATH Sluttkurs på $259,32  :)  Den forrige rekorden på $254,84, ble nådd 4. mars. Samme dag var TSLA opp i $265, som fremdeles er ATH.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

KrW

TSLA oppe i $271,77 og ATH. Opp 3% akkurat nå. Er vel oppgang idag etter at Tesla har signert avtale om med Unicom som skal sette opp 400 ladestasjoner i Kina.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Undertegnede

Kursmål 400$ uten å prise inn gigafactory og model 3. Bare å komme seg inn igjen

MR Tesla

kjekt å ha pengene i tsla i påvente av mod X- dagens stigning tilsvarer tech pakka- ender nok opp med en topspekka X dersom dette fortsetter :P

KrW

Sitat fra: MR Tesla på tirsdag 02. september 2014, klokken 17:37
kjekt å ha pengene i tsla i påvente av mod X- dagens stigning tilsvarer tech pakka- ender nok opp med en topspekka X dersom dette fortsetter :P

Håper på det samme jeg også. Gikk inn med 100000kr i april og nå er verdien 153000kr. Mitt håp om å doble innen Model X høsten 2015 ser ikke for optimistisk ut lenger nå  :) Doble dagens kurs hadde vært noe det  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

Husk å trekke fra 28% av gevinsten ;)

Derfor det ikke frister å ta ut gevinsten enda for min del.

JohanH

Sitat fra: petersv på tirsdag 02. september 2014, klokken 22:10
Husk å trekke fra 28% av gevinsten ;)

Derfor det ikke frister å ta ut gevinsten enda for min del.

27% fra i år 2014. Og du må jo betale skatt når du realiserer gevinsten uansett. Eneste måte å unngå det er å "aldri" selge akjsene men da forblir jo gevinsten kun en ikke realisert gevinst ("på papir") for alltid også. Penger skal jo brukes til noe, til slutt.

For ordens skyld: jeg har ikke solgt noen aksjer siden 2012 og har ikke planer om å gjøre det ennå, men absolutt noen gang (når jeg har behov for pengene eller tror jeg kan få bedre avkastning i noe annet) og da skal jeg med glede betale skatten - jo større den er jo mer gevinst har jeg gjort :)

Real EoN

@JohanH

Hvor mange aksjer har du ?

Sku ønske jeg hadde 1487 aksjer som i mai 2013, men de stakkars 120 jeg har nå skal stå til jeg må betale for Model X'en..  (og 234 i Solarcity, satser på en mega ordre til giga fabrikken :-P )
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

kjølholdt

angrer jo at jeg solgte på 160 nå, men jeg var fornøyd med 3 gangen, alternativt synes det ble litt mye risiko. men kjekt for dere som sitter loooooooooooooong  :) :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

KrW

Sitat fra: JohanH på tirsdag 02. september 2014, klokken 23:01
Sitat fra: petersv på tirsdag 02. september 2014, klokken 22:10
Husk å trekke fra 28% av gevinsten ;)

Derfor det ikke frister å ta ut gevinsten enda for min del.

27% fra i år 2014. Og du må jo betale skatt når du realiserer gevinsten uansett. Eneste måte å unngå det er å "aldri" selge akjsene men da forblir jo gevinsten kun en ikke realisert gevinst ("på papir") for alltid også. Penger skal jo brukes til noe, til slutt.

For ordens skyld: jeg har ikke solgt noen aksjer siden 2012 og har ikke planer om å gjøre det ennå, men absolutt noen gang (når jeg har behov for pengene eller tror jeg kan få bedre avkastning i noe annet) og da skal jeg med glede betale skatten - jo større den er jo mer gevinst har jeg gjort :)

Leser at man trekker fra et skjermingsfradrag også på kanskje 1-2%.

Men skatten på aksjegevinsten betales vel ved selvangivelsen året etter? Altså om man selger aksjer høsten 2015 for kjøp av TMX så betaler man skatten sommeren 2016? Da er det i tilfelle litt tid å tjene inn beløpet etter kjøp av X  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

Sitat fra: JohanH på tirsdag 02. september 2014, klokken 23:01
Sitat fra: petersv på tirsdag 02. september 2014, klokken 22:10
Husk å trekke fra 28% av gevinsten ;)

Derfor det ikke frister å ta ut gevinsten enda for min del.

27% fra i år 2014. Og du må jo betale skatt når du realiserer gevinsten uansett. Eneste måte å unngå det er å "aldri" selge akjsene men da forblir jo gevinsten kun en ikke realisert gevinst ("på papir") for alltid også. Penger skal jo brukes til noe, til slutt.

For ordens skyld: jeg har ikke solgt noen aksjer siden 2012 og har ikke planer om å gjøre det ennå, men absolutt noen gang (når jeg har behov for pengene eller tror jeg kan få bedre avkastning i noe annet) og da skal jeg med glede betale skatten - jo større den er jo mer gevinst har jeg gjort :)

Neida, må ikke det. Må bare være satt i rett spareprodukt. Sjekk Netfonds http://www.netfonds.no/investeringskonto.php f.eks. Satsen er endret ja, det har du rett i. Den prosenten gjør jo hele forskjellen ;)

Undertegnede

Ser ut som om markedet reagerer negativt på måten tesla har satt de aktuelle statene opp mot hverandre for gigafactoryen. At Elon sier at aksjen er overpriset i kort perspektiv hjelper heller ikke. Solgte min micro post i TSLA i dag til 280$. Har vært med siden 140$. Håper å kunne kjøpe meg inn igjen rundt 240$ for er overbevist om at de vil lykkes og om 5 år vil prisen være mangedoblet :)

Noen her som har synspunkter på hvilken vei aksjen vil ta neste 3-6 måneder?

Cobos

Med de første tegn til at Gigafabrikken er på vei, visning av Model X og stor ekspansjon i produksjonen burde aksjen stige godt.

Samtidig er Q3 antagelig dårlig, og effekten av de gode nyhetene kommer jo egentlig først godt ute i 2015 så vet jeg sannelig ikke.
Selge de aksjene jeg har er uansett ikke aktuelt før den runder $1000 en gang om 3-6 år.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Knut Erling Øen

Jeg har fulgt med litt på det amerkanske forumet og jeg tror fallet i går i hovedsak var en reaksjons på Elons uttalelser. Avtalen med Nevada var langt bedre enn ventet og når det synker inn fortsetter nok ferden mot 300$... mandagen er også normalt en god dag for tsla.

På lang sikt ser jeg ingen grunn til å selge, det synes som de små problemene som har vært med mod S løses fortløpende, ink drive unit, både mod X, 3 og Gigafabrikken er i rute og det ser ut som alt går etter planen i Kina og vel så det!

S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA