Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Ipadjove

Fra en noob som har kjøpt sine første 6 aksjer i Tesla:
Kurtasjen på 69,- er den kun ved kjøp? Eller kun salg? Eller begge deler?

:)

Cobos

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:08
Fra en noob som har kjøpt sine første 6 aksjer i Tesla:
Kurtasjen på 69,- er den kun ved kjøp? Eller kun salg? Eller begge deler?

:)
Kommer litt an på nettmegleren men jeg pleier å betale en kurtasje for både salg og kjøp, og den er vel gjerne i den størrelsesorden.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Ipadjove


cyber

Er det noen spesiell grunn til at Tesla-aksjen faller nå ?

Cobos

Markedet faller generelt og det snakkes om at bilforhandlerne i New York prøver å få til en lov tilsvarende den i New Jersey. Dermed faller det.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

El Tempo Gigante

Litt off-topic....  Men jeg har lurt på om ikke lithium aksjer kan være en ide. God grunn til å forvente økt etterspørsel fremover. Ser ut for meg som om mange av batteritypene som kan komme fremover også baseres på lithium. Antall telefoner og nettbrett er vel heller ikke synkende... Det finnes imidlertid mange selskaper, og jeg er grønn på hvordan finne et godt selskap med gode utsikter... Noen tips?

http://www.miningfeeds.com/lithium-mining-report-all-countries

Amoss

Sitat fra: El Tempo Gigante på fredag 14. mars 2014, klokken 18:55
Litt off-topic....  Men jeg har lurt på om ikke lithium aksjer kan være en ide. God grunn til å forvente økt etterspørsel fremover. Ser ut for meg som om mange av batteritypene som kan komme fremover også baseres på lithium. Antall telefoner og nettbrett er vel heller ikke synkende... Det finnes imidlertid mange selskaper, og jeg er grønn på hvordan finne et godt selskap med gode utsikter... Noen tips?

http://www.miningfeeds.com/lithium-mining-report-all-countries

Det er vist svært lite lithium i disse battericellene, så om du vil satse på råvarer til batteriproduksjon kan nok grafitt være mer aktuelt...

http://www.bloomberg.com/news//2014-03-14/teslas-in-california-help-bring-dirty-rain-to-china.html

Ikke heng deg opp i overskriften, men det er altså blitt lagt ned en del grafitt-gruver i Kina, noe som øker prisen på råvaren og får grafittgruver i andre land til å gjenåpne.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

El Tempo Gigante

Interessant..
Har lest mange overskrifter om lite lithium, men grafitt var nytt. Takker :-)

Lokführer

Hvorfor stupte TSLA i dag?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

Nasdaq er ned 1,74% Scty 8%- snart er det tid for kjøp 8)

Lokführer

Scty begynner å bli veldig rimelig nå. Det samme gjør forsåvidt csiq som har fått seg en skikkelig knekk i det siste.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

cito13

Sitat fra: cyber på fredag 14. mars 2014, klokken 16:30
Er det noen spesiell grunn til at Tesla-aksjen faller nå ?
Det har vært noen rykter at salget ikke går så strålende. USA tallene viser en stabilisering av salgstall heller enn økning og salget i Europa utenom Norge er ikke noe særlig. Kvartalstallene som kommer i begynnelsen av april blir veldig spennende, men mitt tips er at de ikke kommer over 4. kvartal 2013. Gårsdagens prisreduksjonen på MS i Tyskland og Nederland gjøres nok ikke fordi Elon Musk driver veldedighet, men fordi salget ikke går som forventet?

Cobos

Det er ingenting som tilsier at salget i USA ikke holder seg godt. Realiteten er at de selger som gale i Kina og dermed er det mye biler på vei dit. Derfor ser det ut som salget er dårlig ellers. Europa derimot er det nok et poeng at Norge stikker av med mye av bilene tenkt dit.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

cyber

Sitat fra: Cobos på mandag 24. mars 2014, klokken 21:18
Det er ingenting som tilsier at salget i USA ikke holder seg godt. Realiteten er at de selger som gale i Kina og dermed er det mye biler på vei dit. Derfor ser det ut som salget er dårlig ellers. Europa derimot er det nok et poeng at Norge stikker av med mye av bilene tenkt dit.

Cobos

Da spiller jo verken US- eller Europasalget noen rolle lenger - Kina er et stort marked.  ;D

cito13

Sitat fra: Cobos på mandag 24. mars 2014, klokken 21:18
Realiteten er at de selger som gale i Kina...
Hmm, sålangt har Tesla en butikk i Beijing og en i Hong Kong. Jeg har ikke sett salgstall og forstått at de er ikke lett å få tak i. Jeg håper virkelig at Tesla selger som gal. Det kinesiske elbilmarkedet har sålangt vært labert til tross for store ord fra politikerne. Hvis Tesla kunne bryte denne trenden hadde det vært utrolig bra for Tesla og kinesisk miljøpolitikk.

http://ev-sales.blogspot.no/search/label/China


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA