Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Viking

Kjøpte litt mer nå og reduserte snittavkastning til -20% :)

Oh well. Har tro på Tesla in the long run. Er forberedt på at det kommer til å svinge. Forundrer meg ikke om den faller videre nedover mot 100. Tror det er mange som kaster seg på igjen om det går så langt ned (i forhold til toppen).
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Havebigfun

Hvor stopper dette- er det noen tekninske "begrensninger"?

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på fredag 08. november 2013, klokken 17:26
Hvor stopper dette- er det noen tekninske "begrensninger"?
Har ikke studert aksjen så nøye i det siste, men emisjonen ble vel gjort på rundt $92? Kanskje noen setter i gang med støttekjøp der så ikke store investorer som bidro blir gretne :)

(Dette er bare vås fra min side! Bra valutaen kompenserer litt istedenfor å bidra motsatt vei!)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cyber

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 07. november 2013, klokken 18:24
Jeg synes nesten det er litt deilig å få aksjen litt ned, selv om jeg sitter og ser sekssifra beløp forsvinne fra "konto". De fleste kan vel være enige om at den har steget altfor mye altfor fort, og jeg har hatt høydeskrekk en god stund nå. Godt å få fallet unnagjort. Håper på litt mindre "rollercoasterride" fremover...  :P

"In three days Tesla shareholders lost $4.7-billion, nearly 22% of their investment.

Billionaire South African CEO Elon Musk, who held about 28-million shares as of May 30, or nearly 25% of the stock, lost more than $1-billion as Tesla stock plunged from $176.81 at the close Tuesday to $137.95 on Friday November 8th 2013."

Er det batterileveringsproblemet som er årsaken til denne nedgangen ?

Sjøhyene

22% kan vel forklares nesten utelukkende av psykologi og tilfeldige svingninger for en så spekulativ aksje, eller?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Havebigfun

Det er vel 3Q og bilbrannen samt en betydelig stigning forut som er årsaken. Kjøpsmulighet nå 8)

Viking

Ned under $130 nå. Over 4% ned i dag.

Skal på et par Tesla event denne uken. Blir spennende å høre hva de sier på Nordet investordag hos Tesla på onsdag.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Dr.Ling

Akkurat som jeg ikke klarte å spå toppen for TSLA skal jeg ikke prøve meg på å spå hvor langt ned den skal. I aksjemarkedet er det visst ingen andre som bryr seg om hva jeg synes er billig eller dyrt ;)  Så irriterende.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Øyvind.h

Sitat fra: Viking på mandag 18. november 2013, klokken 16:33
Ned under $130 nå. Over 4% ned i dag.

Skal på et par Tesla event denne uken. Blir spennende å høre hva de sier på Nordet investordag hos Tesla på onsdag.

Spør om de har pratet med noe av de som de lokket inn i aksjen rett ved $190 :) i det siste. Faller vi ned mot siste emisjonskurs skal jeg vurdere å kjøpe meg inn igjen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Snart mistet 1/3 siden toppen. Ved 100 kjøper jeg meg inn igjen, så der er det litt støtte :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amper

Sitat fra: Epleskreller på mandag 18. november 2013, klokken 17:46
Snart mistet 1/3 siden toppen. Ved 100 kjøper jeg meg inn igjen, så der er det litt støtte :P

:o ;D ::)
P85D :o)

DonPedro

Vanskelig å treffe bunnen helt. En mulig strategi er å bestemme seg for å putte inn 1/3 av budsjettet nå, 1/3 på 100 og 1/3 på 90 (bare et eksempel).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Sjøhyene

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 31. oktober 2013, klokken 08:11
Ja, enten er dette fallet/korreksjonen (fra 190 til 160) en kjøpsmulighet eller så er det starten på et større fall.. hva ser vi først, 120 eller 200?

ble visst 120 som kom først :/

Hva kommer først nå av 80 og 160 mon tro?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

el-fanboy

Tiden for lynraske penger på TSLA er definitivt forbi. Min ukvalifiserte gjetning; ned til $70 i 2013/2014, opp til $120 i 2014, $160 i 2015 og $200+ i 2015. Har sett noen 100k forsvinne nå :-/ men kjøper mer når vi kommer på 80-tallet. Er dog ikke så tøff i trynet på gjetningen min at jeg vil selge noe på $120...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA