Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Kenneth Waal

Ser aksjen er nede på $156 nå i ettermarkedet, men på nordnet koster aksjen $176 , hvordan fungerer dette? Kan man sette prisen til $156 på nordnet å kjøpe aksjen til det nå ?

Hilen en som ikke kan så alt for mye om aksjer. :p
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

stianrod

Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:47
Ser aksjen er nede på $156 nå i ettermarkedet, men på nordnet koster aksjen $176 , hvordan fungerer dette? Kan man sette prisen til $156 på nordnet å kjøpe aksjen til det nå ?

Hilen en som ikke kan så alt for mye om aksjer. :p

Kan ikke så alt for mye selv, men på nordnet kan man ikke handle på før og ettermarkedet.  Kun i åpningstiden.  Du kan vel legge inn på 156$ nå, og håpe på at det holder seg der til imårra... ?!?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

OddB

Starter kl 23:30 Norsk tid, dvs om 12 min...

http://ir.teslamotors.com/eventdetail.cfm?EventID=136162

Tesla Motors, Inc. Third Quarter 2013 Financial Results Q&A Webcast
Nov 5, 2013
2:30 PM PT
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Veggen

Omtrent som forventet dette vel?

SitatTesla Motors, Inc. – Third Quarter 2013 Shareholder Letter
 Record 5,500 Model S deliveries
 Gross margin increased to 21% (non-GAAP) excluding ZEV credits
 Net income (non-GAAP) of $16 million
 Major WW expansion of service centers, stores and Superchargers
 Cash balance nonetheless increased by $49 million to $796 million
 Ramping production to meet growing demand in 2014

DonPedro

Sitat fra: tullball på tirsdag 05. november 2013, klokken 21:14
Dobla inn på slutten her. Er du inne med alt idag Don?

Lykke til folkens!

Ja, jeg er inne. Tesla leverer varene, men folk har kanskje vent seg til at de overleverer sykt?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

OddB

#1370
http://www.media-server.com/m/p/786ftzc9

Elon sa i Q&A nettopp at det jobbes med å få opp en "Giga" batterifabrikk i USA som vil kunne produsere hele verdensbehovet for Li-Ion celler ! Med sterk fokus på miljø, dvs drevet av solceller og med resirkulering av batteripakker i fabrikken.

Det virket som det var hovedsakelig mangel på celler som setter begrensning på produksjonen akkurat nå. De  var derfor ikke veldig opptatt av å øke bestillingene, det virket derimot som de så for seg at ventetiden ville gå opp framover pga et større marked nå åpnes opp i Europa og Asia.

Elon så for seg leasing som den optimale måten å eie en elbil på... klart definerte kostnader, ikke frykt for nedskrivning og batterislitasje..

Han sa også at de hadde prioritert Nederland i det siste pga faren for bortfall av skattefordeler, kanskje en grunn til lite norske biler i det siste ?

Slik jeg forsto det på han skyldtes leveringstiden på 6 uker at alle bilene til Europa blir montert i Nederland.

Det norske "floating grid" ble nevnt i forbindelse med utfordringene med å levere biler til mange ulike land.

Designet på E (Gen 3) skulle gjøres i løpet av 2014, og produksjonen ville falle sammen med at en ny generasjon celler er utviklet om ca 3 år.

Produksjonen av de første Model X ville starte i slutten av 2014, med volumproduksjon i Q2 2015

Langturen hans med barna kommer til å skje  i "vinterferien" -dvs i slutten av mars. Ikke pga mangel på superladere, men fordi å kjøre gjennom landet i mørke og snø i juleferien ikke ville falle i god jord hos gutta... :)
http://cleantechnica.com/2013/11/05/tesla-financial-results-q3-2013-live-blog/

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Wenche

Tesla leverer mer enn guidet, bruttomargin er opp 50%, og de har en positiv kontantstrøm. Lover godt for 2014  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

kjølholdt

hvor mye tjente de på "klimakvotene" i 3 kvartal?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

DonPedro

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 06. november 2013, klokken 08:44
hvor mye tjente de på "klimakvotene" i 3 kvartal?

10 millioner dollar på "ZEV credits" og mindre enn det på alle de andre typene. Begynner å bli ganske små prosenter av totale inntekter på over 600 millioner dollar.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

Må si jeg er spent på hvor langt ned aksjen skal. Solgte meg ut på snaut $110 da jeg opplevde selskapet som grovt overpriset (og med inngang under $28 var jeg fornøyd med avkastningen). Faller den ned godt under $100 vurderer jeg sterkt å kjøpe meg inn igjen. Men rekylen kommer sikkert i morgen, eller kanskje allerede i kveld :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Viking

Ned 15% i dag. Det er betydelig! 
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Epleskreller

#1376
Sitat fra: Viking på onsdag 06. november 2013, klokken 19:27
Ned 15% i dag. Det er betydelig!

Spennende å se hva som skjer i dag.. Den tredje Tesla-brannen kan kanskje føre til videre nedgang..

Tøm og røm?

Om aksjen beveger seg ned mot 100-110 igjen blir det aksjekjøp igjen!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kjølholdt

Vurderer å kjøpe meg inn igjen, men sitter på gjerdet og vil se hvor langt den faller?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Lokführer

Jaggu ikke det eneste som faller. Scty er -14%. En stygg dag for Musk Enterprises.
Tsla begynner å nærme seg nivået på $120 da jeg kasta inn håndkle.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

el-fanboy

Jeg synes nesten det er litt deilig å få aksjen litt ned, selv om jeg sitter og ser sekssifra beløp forsvinne fra "konto". De fleste kan vel være enige om at den har steget altfor mye altfor fort, og jeg har hatt høydeskrekk en god stund nå. Godt å få fallet unnagjort. Håper på litt mindre "rollercoasterride" fremover...  :P
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA