Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Schumilight

Sitat fra: tklev på onsdag 09. oktober 2013, klokken 17:00
Sitat fra: Schumilight på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:51
Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)
Hehe...jeg skjønner hvor du vil. Du har full tro på stigning og forblir long. Mens jeg har problemer med smeltende is i magen, siden jeg kjøpte dyrt mandag morgen, før det gikk ned. Vil beholde troa på stigning, men ikke lett...
Dessuten har jeg ikke råd til flere kjøp ;)

Sjelden en fordel å stole for mye på de her inne - de har egen interesse av å holde aksjen høy. (Du har dog en og annen som forsøker å shorte aksjen - som derfor ønsker at den skal stupe.. :) )..

Du gjør alle de typiske feilene, du er ikke dyktig nok til å spå kurssvingninger, men ønsker allikevel å være "daytrader". Du bør ha minimum 100.000,- å bruke dersom du skal ha sjanse til å gjøre effektive dagshandler.

Det kan fortsatt hende du kjøpte deg inn "lavt".. Og hvis du evt. selger deg ut, at du ikke klarer å treffe på riktig tidspunkt for å være "lavere" enn da du solgte deg ut.. For å være litt stygg, det er deg de andre aksjehaiene tjener penger på.. :)

Hmm , var det meg du snakket om nå, eller snakket du generelt? Mulig jeg ble misforstått, men jeg satser long og tror ikke jeg kjøpte inn lavt. Synes beløpet var for høyt. Det var derfor jeg ville være en daytrader (for en dag) og selge høyt for å kunne kjøpe meg inn lavt igjen. Selvfølgelig frister det å vente med de aksjene jeg har i tilfelle det vil stige skikkelig igjen.

Schumilight

Sitat fra: DonPedro på onsdag 09. oktober 2013, klokken 17:02
@Schumilight
Mitt råd er ihvertfall følgende: Lag en langsiktig investeringshypotese. Skriv ned på et papir hvorfor du kjøper aksjene, hvor lenge du har tenkt å beholde dem, hva som kan få deg til å selge dem og hva som kan få deg til å kjøpe flere. Noen gode "triggere" for salg kan være:

  • Aksjen går opp til kurs XXX
  • Tesla har lansert GenIII-bilen og markedet ser hvilke volumer og marginer de får solgt
  • 1.1.2020

Triggere for kjøp er åpenbart at kursen går under en viss pris.

Vil du være litt avansert lager du også en liste over hendelser som kan få deg til å ombestemme deg, f.eks. at Elon slutter i selskapet, at Model S selger mindre enn slik-og-slik, eller andre ting.

Så følger du planen din, i stedet for å se på kursen fra dag til dag. Jeg har selv laget en slik plan, men så har jeg ikke fulgt den helt fordi jeg endte opp med å tenke ting om kursen hele tiden. På den måten har jeg gått glipp av nesten halvparten av fortjenesten jeg kunne fått hvis jeg bare hadde fulgt planen.

Så: Finn viljestyrken til å følge planen. Tenk gjennom på forhånd hva kraftige kursstigninger eller kursfall skal bety, og ikke la deg rive med når det faktisk skjer.

Lykke til!

Takk for tips :)

Det er vel det at jeg er totalt fersk som gjør at jeg lar meg rive med her, men så vil jeg gjerne få til det jeg har tenkt. For jeg har faktisk en plan. En måte å spare langsiktig på. Investert penger jeg har råd til å tape, men som er investert fordi jeg vil tjene masse på det. Høydepunktene å se frem til er resultatene for tredje kvartal hvis ikke det drukner i "finanskrisa", Model X og GenIII. Så får vi se hva fremtiden bringer.
Hvis Elon Musk skulle gitt seg, så måtte jeg nok solgt tvert. Han er den elektriske drivkraften i Tesla ;)

Wenche

Sitat fra: Schumilight på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:53
Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)

Får jeg spørre sånn ca hvor mange du har, eller er sånt totalt tabu? Like galt som å spørre om alderen til ei jente i 20-åra? :-P
1100 aksjer, og 1200 kjøpsopsjoner, hovedsaklig Januar 2015  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Schumilight

Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 18:26
Sitat fra: Schumilight på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:53
Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)

Får jeg spørre sånn ca hvor mange du har, eller er sånt totalt tabu? Like galt som å spørre om alderen til ei jente i 20-åra? :-P
1100 aksjer, og 1200 kjøpsopsjoner, hovedsaklig Januar 2015  :)

Oi, såpass ja... Nå føler jeg meg som en mikrobe... ;)

Schumilight

Tesla øker i premarket. En god nyhet jeg ikke har fått med meg? ;)

Wenche

#1295
Sitat fra: Schumilight på torsdag 10. oktober 2013, klokken 13:37
Tesla øker i premarket. En god nyhet jeg ikke har fått med meg? ;)
Ikke store volumer i pre-markedet, så da er det uten betydning.
Du kom inn i TSLA på et litt turbulent tidspunkt, fordi politikerne i USA ikke klarer å bli enige om budsjettet.

Du kan se litt på denne tråden;
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22021-Government-Shutdown-Debt-Limit-Issues-and-Timelines-for-Investors/page16
"CapitalistOppressor" er en av de som har mest innsikt i prosessen, virker det som.

Når det er finansiell uro går det ofte hardest utover risiko-aksjer, blant flere; TSLA. Mange flytter pengene ut av aksjemarkedet, eller setter dem i trauste aksjer som har betalt utbytte over mange år, og hvor det er lettere å fastsette riktig pris på aksjene. Det kan føre TSLA ytterligere ned på kort sikt.
Når uroen er over (kanskje i morgen, hvem vet?) flytter de kanskje pengene tilbake til risiko aksjer.
Ingenting av dette har noe grunnleggende med Tesla å gjøre, og flere benytter anledningen til å få kjøpt noen "billige" TSLA aksjer.

Når denne uroen er over (jo raskere, jo bedre), tror jeg TSLA kursen etter hvert når nye høyder.
Er du langsiktig, så er det jo Tesla i fremtiden alt handler om  ;) 
I 2015, har det ingen betydning hva TSLA sank til under budsjett-uroen i 2013  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Schumilight

Sitat fra: Wenche på fredag 11. oktober 2013, klokken 00:02
Sitat fra: Schumilight på torsdag 10. oktober 2013, klokken 13:37
Tesla øker i premarket. En god nyhet jeg ikke har fått med meg? ;)
Ikke store volumer i pre-markedet, så da er det uten betydning.
Du kom inn i TSLA på et litt turbulent tidspunkt, fordi politikerne i USA ikke klarer å bli enige om budsjettet.

Du kan se litt på denne tråden;
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22021-Government-Shutdown-Debt-Limit-Issues-and-Timelines-for-Investors/page16
"CapitalistOppressor" er en av de som har mest innsikt i prosessen, virker det som.

Når det er finansiell uro går det ofte hardest utover risiko-aksjer, blant flere; TSLA. Mange flytter pengene ut av aksjemarkedet, eller setter dem i trauste aksjer som har betalt utbytte over mange år, og hvor det er lettere å fastsette riktig pris på aksjene. Det kan føre TSLA ytterligere ned på kort sikt.
Når uroen er over (kanskje i morgen, hvem vet?) flytter de kanskje pengene tilbake til risiko aksjer.
Ingenting av dette har noe grunnleggende med Tesla å gjøre, og flere benytter anledningen til å få kjøpt noen "billige" TSLA aksjer.

Når denne uroen er over (jo raskere, jo bedre), tror jeg TSLA kursen etter hvert når nye høyder.
Er du langsiktig, så er det jo Tesla i fremtiden alt handler om  ;) 
I 2015, har det ingen betydning hva TSLA sank til under budsjett-uroen i 2013  :)

Den siste posten min skrev jeg like før det ble kjent at Obama og co skulle ha møter, og republikanerne håpet på en kortsiktig løsning, så det var nok derfor ;)
Men det som foregår i USA har jeg visst om en stund. Har jo lenge tenke at det har vært en medvirkende årsak, men det ser ikke ut som alle på forumet, bortsett fra TMC, har vært enig idet. Mange tenkte det kun var krasjen som var årsaken til nedtur for over ei uke siden, mens noen av oss tenkte flere ting. Så gikk den litt opp igjen da Elon Musk hevet skipet, men ikke helt...pga det som er skjedd siste uka....

Nå ser det jo like dødt ut i USA igjen da, siden de likevel ikke ble enige i går. Vi får vente å se :) Tenker man long, er det ingen vits å tenke short.

Når det gjelder premarket har jeg sett en liten tendens med at hvis den er litt på minussiden så virker det som det skal gå i minus når markedet åpner også, og omvendt. Kanskje det bare er tilfeldig :)

tklev

Vær litt forsiktig med engelske faguttrykk Schumi :)

Long betyr ikke nødvendigvis lenge.. Og Short betyr ikke nødvendigvis kort :)

Schumilight

Det var et lite ordspill der...

Lokführer

Solar city (scty) opp 11% i premarket!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

tjobben

Over 47 nå! Hva skjer, tro?
Jeg hadde en salgsordre på 44, og den gikk jo veldig tidlig. Men til værs bærer det visst...
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Arha

http://amda-14lqre.client.shareholder.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=796398


October 11, 2013
SolarCity Announces Key Operating Metrics for Third Quarter 2013 and Provides 2014 Guidance for MW Deployed
Company Exceeds Guidance With 78 Megawatts (MW) Deployed in Q3 2013, Reaffirms FY2013 Guidance of 278 MW Deployed, and Establishes Range for FY2014 Guidance of 475 MW - 525 MW Deployed

SAN MATEO, Calif., Oct. 11, 2013 (GLOBE NEWSWIRE) -- SolarCity Corp. (Nasdaq:SCTY) , a leading provider of clean, distributed energy, today announced key operating metrics for the third quarter of its fiscal 2013, confirmed guidance for fiscal 2013 and established guidance for 2014 MW deployed.

Third Quarter 2013 Operating Metrics

    In the third quarter of 2013, the Company deployed 78 MW.
    As of September 30, 2013, cumulative energy contracts reached 72,506, and cumulative customers rose to 82,235.
    Estimated nominal contracted payments remaining were $1,737 million as of September 30, 2013.

Fiscal Years 2013 and 2014 Guidance

    The Company continues to expect to achieve 278 MW deployed for its current fiscal year 2013.
    For its fiscal year 2014, the Company expects to deploy between 475 MW and 525 MW.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Wenche

For de av dere som vil gå litt i dybden på Tesla og Elon Musk, anbefaler jeg å lese igjennom Julian Cox sine betraktninger om Tesla Motors Inc (TSLA):
On Elon Musk And Tesla Motors: The Art Of Modern Warfare In A Noble Cause - Seeking Alpha
Han en av de som virkelig har studert og kjenner Tesla fra bunnen av.

Link:
http://seekingalpha.com/article/1463661-on-elon-musk-and-tesla-motors-the-art-of-modern-warfare-in-a-noble-cause
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Lokführer

Solar City er i støtet! Opp 10% i dag også.

Virker som dette Musk-selskapet er neste mann ut.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Schumilight

Hmm, noen kjent årsak til det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA