Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Ellemelle

Sitat fra: emurof på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:59
Sitat fra: Huskestue på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:35Det som jeg undrer meg mhp hele denne Thailands saken er hvorfor Musk måtte fly dit sel og levere den personlig ved grotten midt i alle hell situasjonene der han jobbet døgnet rundt? Kunne han ikke bare sendt den med DHL eller latt gjengen som konstruerte den få fly privat og levere den? Da hadde de kanskje fått ett lite fortjent moment of glory?

De han satte til å lage den ble jo tatt fra andre prosjekter. Jeg antar at han ønsket at de skulle gå tilbake til jobbene sine. Han tenkte neppe på "glory", men heller praktisk.
Musk mellomlandet i Thailand på vei til Kina (Bejiing og Shanghai), hvor han hadde omfattende møter med myndighetene angående bygging av fabrikk der.
Siden han uansett skulle den veien i sitt privatfly. var dette to fluer i en smekk.

Hodetelefoner

Vil tro alle de lastebilene stod der når de trengte dem............  ...........

emurof

Sitat fra: Ellemelle på mandag 08. oktober 2018, klokken 13:22
Sitat fra: Huskestue på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:35Det som jeg undrer meg mhp hele denne Thailands saken er hvorfor Musk måtte fly dit sel og levere den personlig ved grotten midt i alle hell situasjonene der han jobbet døgnet rundt? Kunne han ikke bare sendt den med DHL eller latt gjengen som konstruerte den få fly privat og levere den? Da hadde de kanskje fått ett lite fortjent moment of glory?

De han satte til å lage den ble jo tatt fra andre prosjekter. Jeg antar at han ønsket at de skulle gå tilbake til jobbene sine. Han tenkte neppe på "glory", men heller praktisk.
Musk mellomlandet i Thailand på vei til Kina (Bejiing og Shanghai), hvor han hadde omfattende møter med myndighetene angående bygging av fabrikk der.
Siden han uansett skulle den veien i sitt privatfly. var dette to fluer i en smekk.

Ja, se der. Enda mer FUD avslørt.

Huskestue

Sitat fra: emurof på mandag 08. oktober 2018, klokken 14:50
Sitat fra: Ellemelle på mandag 08. oktober 2018, klokken 13:22

Ja, se der. Enda mer FUD avslørt.

Terskelen for FUD her er som vanlig ikke eksisterende. Alle som har flydd vet at det tar langre tid å mellomlande...

Ikke minst tar det tid å komme seg fra flyplassen og helt til grotte åpningen som det var viktig for Musk å bli tatt bilde av ved!

Perfect foto op!

JorEl

Om Musk ville hjelpe + få god PR så er jo det lov. To fluer i et smekk. Kinaturen ble en stor feit flue, men Thailand stoppen ble en flopp. Det fantastiske her er om Tesla får en Gigafactory i Kina.
Men om du vil tyte mer om grotteepisoden så lag en tråd om det.

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Aksjen er på vei opp. Hadde håpet på litt billigere kurs, men er klar til å håve inn.  :)
Vel kostprisen min er 280 8)

Huskestue

Sitat fra: JorEl på mandag 08. oktober 2018, klokken 16:19
Aksjen er på vei opp. Hadde håpet på litt billigere kurs, men er klar til å håve inn.  :)

Ser ut som toget ikke er gått for det... Vær forsiktig og lykke til!

arthur

Hvorfor faller aksjen nå igjen som en stein? Har Elon twitret?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sveinung1954

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 01. oktober 2018, klokken 11:16
Bare vær forsiktig med aksjelån. På fredag innså jeg at har blitt litt for komfortabel med aksjelån - jeg hadde fått en margin call på 260. Skal redusere litt i nær fremtid.

Hvordan funker margin call i praksis egentlig?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Huskestue

Sitat fra: Geirr på mandag 08. oktober 2018, klokken 17:36
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 01. oktober 2018, klokken 11:16
Bare vær forsiktig med aksjelån. På fredag innså jeg at har blitt litt for komfortabel med aksjelån - jeg hadde fått en margin call på 260. Skal redusere litt i nær fremtid.

Hvordan funker margin call i praksis egentlig?

Det er når papirtap blir lik reelt tap.

Når det er sagt så tror jeg ikke Espen har margin krav på alle sine aksjer. Håper i alle fall det.

Espen Hugaas Andersen

Satte inn mer penger så jeg får først margin call på rundt 240. Det skjer ved at man blir bedt om å enten overføre mer penger eller selge litt aksjer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

erikho

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 08. oktober 2018, klokken 17:58
Satte inn mer penger så jeg får først margin call på rundt 240. Det skjer ved at man blir bedt om å enten overføre mer penger eller selge litt aksjer.

Eier du calls, eller eier du aksjer med belåning?

JorEl

Sitat fra: Huskestue på mandag 08. oktober 2018, klokken 17:03
Sitat fra: JorEl på mandag 08. oktober 2018, klokken 16:19

Ser ut som toget ikke er gått for det... Vær forsiktig og lykke til!
Takk for det Huskestue. Du er god på bunn ;)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: erikho på mandag 08. oktober 2018, klokken 18:00Eier du calls, eller eier du aksjer med belåning?
Aksjer med belåning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA