Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Huskestue på lørdag 29. september 2018, klokken 13:27
Sitat fra: JorEl på lørdag 29. september 2018, klokken 12:33
Huskestue du er så flink til å grave frem det du mener ikke er bra med Tesla og Musk. Skulle ønske du kunne sett litt på WV-konsernet som faktisk har jukset så mye at lufta vi puster er blitt av dårligere kvalitet. En dieselmotor og en bensinmotor kan man la stå på i en garasje om man ønsker å ta sitt eget liv..Når lufta vår blir fylt opp med disse giftstoffene så har det en negativ inflytelse på livene våre.

Men dette må jo være småtterier ifht Musk som "tenkte litt høyt" på twitter? Og i hvert fall Tesla som har høye mål som de av og til ikke når?

Jeg synes ikke juks er ok uansett. Jeg oppfattet juks fra VW å handle om at man ønsker å tilpasse seg avgiftssystemet ikke at en ønsker å drepe folk. Jeg synes den typen argumentasjon rett og slett et frastøtende. Hvis diesel og i e hadde ført til den type massedød som det eksisterer under tinfoil hatten hos enkelte her så har hadde ikke det sett slik ut i verden:
Tilpasse seg systemet faktisk. :D de har bevisst jukset i mange år. Lurt både myndigheter og vanlige folk.

Diesel dreper og VW har bidratt til å gjøre problemet værre. Sånn er det.

Huskestue

Enig, vil ikke anbefale noen å drikke store mengder diesel. Det er ikke helsebringende....

JorEl

Sitat fra: Huskestue på lørdag 29. september 2018, klokken 15:16
Enig, vil ikke anbefale noen å drikke store mengder diesel. Det er ikke helsebringende....
Nei, vi snakker jo om å blande det ut med luft, for så å inhalere det ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

serenejet

Faktisk er ingenting noen noensinne gjør galt, fordi Hitler gjorde noe mye verre. Og hvordan kan dere snakke om VW når dere vet hva som skjedde under Djenghis Khan?

(Jeg gjentar også at minst to toppledere fra VW for øyeblikket sitter fengslet)

/s
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Huskestue

Sitat fra: kvasbo på lørdag 29. september 2018, klokken 16:15

/s

For drap?

daktari

Sitat fra: Huskestue på lørdag 29. september 2018, klokken 13:54
Når kom diesel personbil revolusjonen i Europa. 1950? Nei det var ikke det....
Så du har ikke hørt om rent vann, næringsrik mat, penicillin og redusert spedbarnsdødelighet?

"At the beginning of the 20th century, for every 1000 live births, six to nine women in the United States died of pregnancy-related complications, and approximately 100 infants died before age 1 year (1,2). From 1915 through 1997, the infant mortality rate declined greater than 90% to 7.2 per 1000 live births, and from 1900 through 1997, the maternal mortality rate declined almost 99% to less than 0.1 reported death per 1000 live births (7.7 deaths per 100,000 live births in 1997) (3)"
Ref:Achievements in Public Health, 1900-1999: Healthier Mothers and Babies, CDC USA
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Sitat fra: kvasbo på lørdag 29. september 2018, klokken 16:15
Faktisk er ingenting noen noensinne gjør galt, fordi Hitler gjorde noe mye verre. Og hvordan kan dere snakke om VW når dere vet hva som skjedde under Djenghis Khan?

/s
Hitler grunnla VW, så du har jo litt rett :)

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Huskestue

Sitat fra: daktari på lørdag 29. september 2018, klokken 16:27
Sitat fra: Huskestue på lørdag 29. september 2018, klokken 13:54
Når kom diesel personbil revolusjonen i Europa. 1950? Nei det var ikke det....
Så du har ikke hørt om rent vann, næringsrik mat, penicillin og redusert spedbarnsdødelighet?

"At the beginning of the 20th century, for every 1000 live births, six to nine women in the United States died of pregnancy-related complications, and approximately 100 infants died before age 1 year (1,2). From 1915 through 1997, the infant mortality rate declined greater than 90% to 7.2 per 1000 live births, and from 1900 through 1997, the maternal mortality rate declined almost 99% to less than 0.1 reported death per 1000 live births (7.7 deaths per 100,000 live births in 1997) (3)"
Ref:Achievements in Public Health, 1900-1999: Healthier Mothers and Babies, CDC USA

Joda men når en debatten er på nivået at diesel = drap så tenkte jeg det var greit å heve livået litt om enn ikke mye.

Uansett spennende blir det neste uke helt sikkert en av mange cliffhangere i filmen som kommer!

JorEl

Huskestue ; Joda men når en debatten er på nivået at diesel = drap så tenkte jeg det var greit å heve livået litt om enn ikke mye.

Om du skal få diesel-gate til å se ut som noe annet, så må du jukse mer en hva de tyske dieselprodusentene har gjort. Millioner av dieselbiler som spyr ut gift fører til død.
https://www.theguardian.com/environment/2017/may/15/diesel-emissions-test-scandal-causes-38000-early-deaths-year-study

Se Dirty Money på netflix så blir du flau på VW vegne.

mthoring

Er vel ikke akkurat å strekke strikken langt å påstå at VW sitt utslippsjuks har bidratt til (for tidlig) død.
Er velkjent sammenhengen mellom høy luftforurensning (høy konsentrasjon av svevestøv) og forkortet levetid. Det er også velkjent at luftforurensningen i byene ikke har gått ned som man forventet etter at myndigheten begynte å skru til kravene om utslipp av svevestøv.

Årsaken ble funnet når det viste seg at VAG regelrett jukset med målingene. Det er ikke snakk om en tilpasning / tuning, det er snakk om å detektere at det foregår en måling, for deretter å kjøre motoren i en spesiell modus for å snike seg til MYE lavere verdier enn bilene slipper ut under vanlig kjøring.

Dermed så er VAG skyldig i høyere enn nødvendig luftforurensing / mengder svevestøv, og dermed også dødsfall.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Huskestue

Ikke uenig at det VAG har gjort er juks og IKKE greit.

Aksjonærene i VAG har litt hardt straffet som fortjent. 14 milliarder dollar i aksjonærverdier forsvant på et på ett par dager.  Selskapet har vel også fått og forventer rekord bøter der 15 milliarder dollar avsatt til dette i regnskapet hvis jeg ikke husker feil og de har måttet kjøpe tilbake flere hundre tusen biler i USA mye flere biler enn Tesla har produsert totalt (biler som vel blir destruert og kundene kjøper US diesel og bensin truks som ikke har samme strenge utslippsregler...), to direktører i fengsel, 2 CEO i tillegg til en haug med andre sentrale ledere og teknisk personell er skiftet ut/sparket.

Estimater på hvor mye dette koster totalt er etter det jeg forstår 35 til 50 milliarder dollar!

Å si at VAG har kommet fra dette uten skade nok en «tin foil» teori som kun lever i ekko kamrenene dere bruker til å bekrefte deres forkvaklede syn på verden!

Men har lite med TSLA aksjer å gjøre? Eneste en kan si at det er bra at VAG er ett selskap som har store overskudd og kan bære dette. Tesla hadde vært wiped ut som selskap!

JorEl

Tesla kommer ikke i en slik situasjon. 8)

E; Future Secured ;)

Huskestue

At de går med overskudd?

:-D

JorEl

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA