Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Quaoar på torsdag 27. september 2018, klokken 22:29
Sitat fra: Huskestue på torsdag 27. september 2018, klokken 22:14
Hvor tror dere TSLA ender i morgen?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-27/elon-musk-is-sued-by-securities-and-exchange-commission-docket-jml0doi2

FUD?

Jeg tror vi ser slutten på Tesla i morgen. Vinner SEC frem eller Musk/Tesla inngår forlik, så vil alle rettssakene som er startet grunnet "Going private"-tweeten være i boks, som igjen betyr milliarder av USD i erstatninger.

For guds skyld ikke kjøp på "dippen" nå.
Skal man vente til kursen er tilbake igjen?

Gud for noen drama queens vi har med oss i denne tråden.  :D

Edit: .. og hadde han faktisk fått TSLA av børs så ville alt denne støyen vært over. Tesla kunne produsert verdens beste biler i fred og Musk kunne videreutviklet produktene slik han kan best.

Magnus Hansen

Får i det minste håpe endelig Elon Musk skjønner at han må skjerpe inn denne hodeløse twitringen. Dette gir betydelig skade for aksjonærer og selskapets omdømme.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på fredag 28. september 2018, klokken 00:13Margin call på 232.30 mest sannsynlig....
Det som kanskje vil kunne skje ved 232 er at han vil stille flere aksjer som sikkerhet. Han har ikke noe problem før han går tom for aksjer å stille som sikkerhet, ved 95.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror vi ender dagen i dag over 277, pga uptick rule. (Begrensninger på shorthandel ved fall på mer enn 10%.)

Og så får Tesla ut produksjons- og leveranserapporten på mandag før markedet åpner, der de forhåndsannonserer profitt og positiv kontantstrøm, og så beveger vi oss opp mot 300 igjen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

1000kwh

Joint Statement from Tesla and the Board of Directors:

Tesla and the board of directors are fully confident in Elon, his integrity, and his leadership of the company, which has resulted in the most successful US auto company in over a century. Our focus remains on the continued ramp of Model 3 production and delivering for our customers, shareholders and employees.

Kjedelig når dette ikke er fokuset og oljelobbyen får jobbe fritt. Det er ikke mange andre selskap som møter så mye motstand som Tesla.

Kilde: https://www.engadget.com/2018/09/27/government-sues-tesla-and-elon-musk-over-privatization-tweets/?yptr=yahoo

daktari

Dette blir jo en eventuell interessant rettssak, der en tweet på 8 ord, derav 2 sentrale, skal eventuelt være slutten på selskapet.
Hva blir verst?, Fengsel, forbud mot ansettelse, forbud mot CEO-rolle, bøter?
Hvor mange VW-topper sitter i fengsel forresten?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

serenejet

Problemene rundt denne tweeten og pedoopplegget kan faktisk ikke skyldes på verken oljelobby eller motstandere av Tesla - dette har Musk ordna 100% på egen hånd.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Vhagar

Sitat fra: daktari på fredag 28. september 2018, klokken 07:52

:o  :laugh:
Sammenligner du virkelig drap (VW-toppene) mot et par tweets?

Logikken til noen her inne tilsier at VW burde være konkurs også, basert på at (faktisk flere) av toppene (på rekke og rad) blir fengslet for drap. Men neida. Og selv etter nye standarder og krav og lovnader så spyr fortsatt VW-bilene ute flere ganger over utslippsverdiene som er fastsatt. Så det er bare å fortsette å fengsle den gjengen.

Jeg sier ikke at Tesla/Musk er ute av trøbbel, jeg sier bare at motargumentene begynner å bli latterligere for hver dag som går.

God helg.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

1000kwh

Sitat fra: Vhagar på fredag 28. september 2018, klokken 08:31
Sitat fra: daktari på fredag 28. september 2018, klokken 07:52

:o  :laugh:
Sammenligner du virkelig drap (VW-toppene) mot et par tweets?

Logikken til noen her inne tilsier at VW burde være konkurs også, basert på at (faktisk flere) av toppene (på rekke og rad) blir fengslet for drap. Men neida. Og selv etter nye standarder og krav og lovnader så spyr fortsatt VW-bilene ute flere ganger over utslippsverdiene som er fastsatt. Så det er bare å fortsette å fengsle den gjengen.

Jeg sier ikke at Tesla/Musk er ute av trøbbel, jeg sier bare at motargumentene begynner å bli latterligere for hver dag som går.

God helg.
Det var vel for å sette det hele i perspektiv. Litt vanskelig å forstå om dere argumenterer mot hverandre eller ikke ;)

Dette koker bort i kålen, men overskrifter skal lages! :)

emurof

Sitat fra: Quaoar på torsdag 27. september 2018, klokken 22:37De kjører full cash grab for øyeblikket med til tider direkte svindel/underslag.

Svindel/underslag? Dokumentasjon, takk.

serenejet

Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Sveinung1954

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 28. september 2018, klokken 07:26
Og så får Tesla ut produksjons- og leveranserapporten på mandag før markedet åpner, der de forhåndsannonserer profitt og positiv kontantstrøm, og så beveger vi oss opp mot 300 igjen.

..og dette tror du kommer som en overraskelse på markedet? Alle, absolutt alle, som har noen som helst påvirkning på kursen til Tesla er vel kjent med dette faktum, det er således priset inn i aksjen for lenge siden.

Minner meg om da Tesla/Musk og div. her på forumet trodde aksjen skulle skyte i været da de klarte produksjonsmålet på Model 3 som var forhåndsannonsert. Aksjen beveget seg vel ikke en millimeter såvidt jeg husker.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emurof

Interessant fra WSJ: "The SEC had crafted a settlement with Mr. Musk—approved by the agency's commissioners—that it was preparing to file Thursday morning when Mr. Musk's lawyers called to tell the SEC lawyers in San Francisco that they were no longer interested in proceeding with the agreement, according to people familiar with the matter. After the phone call, the SEC rushed to pull together the complaint that it subsequently filed, the people said."

Så SEC ville inngå forlik, men Musk nektet, noe som tvang SEC til å gå til sak.

Hva betyr dette? Prøver de alltid å inngå forlik først, eller synes de bare selv de egentlig har en svak sak?

Storg

Sitat fra: emurof på fredag 28. september 2018, klokken 09:49
Interessant fra WSJ: "The SEC had crafted a settlement with Mr. Musk—approved by the agency's commissioners—that it was preparing to file Thursday morning when Mr. Musk's lawyers called to tell the SEC lawyers in San Francisco that they were no longer interested in proceeding with the agreement, according to people familiar with the matter. After the phone call, the SEC rushed to pull together the complaint that it subsequently filed, the people said."

Så SEC ville inngå forlik, men Musk nektet, noe som tvang SEC til å gå til sak.

Hva betyr dette? Prøver de alltid å inngå forlik først, eller synes de bare selv de egentlig har en svak sak?
Tror det er mye vanligere å gå rett på forlik der borte. Enkleste for anklager, domstol og tiltalt.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på fredag 28. september 2018, klokken 09:41..og dette tror du kommer som en overraskelse på markedet? Alle, absolutt alle, som har noen som helst påvirkning på kursen til Tesla er vel kjent med dette faktum, det er således priset inn i aksjen for lenge siden.

Minner meg om da Tesla/Musk og div. her på forumet trodde aksjen skulle skyte i været da de klarte produksjonsmålet på Model 3 som var forhåndsannonsert. Aksjen beveget seg vel ikke en millimeter såvidt jeg husker.
Økonomiske resultater og produksjonstakt er ikke det samme. Det er mange som tror at jo flere biler Tesla produserer, jo mer penger vil de tape. Og sist gang jeg sjekket var forventningen i markedet 50 cents per aksje i tap.

Shortene (ref Quaoar) forventer at Tesla skal gå konk. Når det ikke ser ut til å skje kan de gi opp.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA