Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

daktari

Jeg tenker Musk sin analogi om elbiler vs mobiltelefoner er interessant, vi har vært gjennom mange generasjoner mobil som stadig blir bedre. 30 år, 30 generasjoner og en 3-4 paradigmeskifter?

Tesla, med sin Modell 3, er deres 3. generasjon langrekkevidde elbil, mens de andre premium-merkene er fortsatt i ferd med å lansere 2. gen. PSA og Nissan/Renault kan være jokere for rimeligere biler, men de kan også hemmes av at de må forsvare "felles plattform med ICE" for å fordele kostnadene ved en ny BEV. Hvis Model 3 leveres i Europa i volum fra Q1 kan det også bli en brå og bratt knekk i Niro/Kona/Ampera-etterspørselen på finn.no.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D



JorEl

Det var jo en hel del å lese. Vi får se hva utfallet blir. Mange som henger seg opp i Musk, men arbeidet han gjør for jordens befolkning er faktisk betydelig. Musk for President :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amoss

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 17. september 2018, klokken 22:44
DN skriver at Model 3 kommer til Norge 2. kvartal 2019.
https://www.dn.no/privat/2018/09/15/1141/Motor/slik-skal-bilbransjen-presses-til-a-bygge-flere-elbiler

Det er først og hittil eneste gangen jeg har sett dette som en bombastisk påstand, og uten noen kildehenvisning. Tror vi skal ta dette med en klype salt. Påstandene er så langt dels "tidlig 2019" og "første halvår 2019".  Den siste KAN stemme med Q2, men kan like godt stemme med Q1. Så mens jeg forventer at den kommer i Q1, så kan man holde muligheten åpen for at det ikke blir før i Q2, men ser ingen grunn til å slå det fast i dag.
Model S 85D

Huskestue

Sitat fra: JorEl på mandag 17. september 2018, klokken 23:37
Det var jo en hel del å lese. Vi får se hva utfallet blir. Mange som henger seg opp i Musk, men arbeidet han gjør for jordens befolkning er faktisk betydelig. Musk for President :+1:

Jepp Musk og Trump to alen av samme stykke eller for å si det på en annen måte en får den presidenten en fortjener :-)

(Jeg for min del foretrekker en statsminister som spiller litt candy crush...)

Huskestue


Ellemelle

Og fortsatt skrives det både i norsk og internasjonal presse at denne mannen er en dykker. Han er ikke dykker. Han er en caver/grotteutforsker. Hadde de lest søksmålet så hadde de sett at det står der.

Huskestue

Stemmer. Det som var nytt for meg var at denne karen faktisk var aktiv i  redningsarbeidet inne i de ytre delene av grottene og hjalp med å transportere guttene ut av delene som ikke var under vann og da som forståelig er uten dykkerutstyr :-)

1000kwh

I følge Musk er han en «en gammel, singel hvit fyr fra England som har reist og bodd i Thailand i 30-40 år. Han flyttet dit for å få seg en barnebrud som var tolv år.»

Kan være greit for alle parter å få stadfestet om dette er riktig  :+1:

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

#5022
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 18. september 2018, klokken 06:27
I følge Musk er han en «en gammel, singel hvit fyr fra England som har reist og bodd i Thailand i 30-40 år. Han flyttet dit for å få seg en barnebrud som var tolv år.»

Kan være greit for alle parter å få stadfestet om dette er riktig  :+1:

Tenker du bør lese gjennom filen jeg før du gjentar usannhetene til Musk.

Hvis du mener at Musk har noen oppside i forhold til ethvert utfall av denne saken så kom gjerne med argumentasjonen din.

Counterpointer


JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA