Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

foxy

#450
Sitat fra: JohanH på tirsdag 02. april 2013, klokken 14:51
Sitat fra: foxy på tirsdag 02. april 2013, klokken 00:49
fantastisk mulighet i dag å fordele en del lånte aksjer blant folket.

Jeg forstår det som at du ser det nåværende priset som et ypperlig tidspunkt å igjen gå short. Men har du short posisjoner fra tidligere som du nå ligger mye minus på? Eller har du solgt (d.v.s. kjøpt) deg ut av disse på et tidligere tidspunkt og får jeg i sånt fall lov å spørre hva du gikk short på og hvor mye lavere du kjøpte deg ut?

Jeg spør fordi vi er mange her på forumet som gjort en del gode trades over det siste året på long posisjoner og nå sitter med solid verdistigning igjen (Ja, jeg vet at vi må realisere gevinsten før vi har den i hånden) men ut fra dine tidligere poster her på forumet virker det som om du stadig gjør gode penger på TSLA ved å shorte, og da syns jeg det er kjempeinteressant å få høre litt om det. Med andre ord er jo dette en akskje som alle tjener penger på  :-\

Jeg kjøper og selger (både long og short posisjoner) relativ ofte i denne herlige trading aksjen som hopper opp og ned ofte over 10% på noen få dager. I tillegg har man jo en litt korttenkt og løssluppen ceo som liker å annonsere børsmeldinger flere dager på sin private twitter account. :)

Når det gjelder short posisjoner så er disse, som forklart tidligere her, i de fleste tilfeller kortsiktige posisjoner hvor vinst og tap realiseres forløpende, enten basert på kursmål, trailing sl eller twitter meldinger fra elon   :P

I-miev 2011
Asker

Oreo

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 02. april 2013, klokken 22:56
After 36 months, you have the right, but not the obligation to sell your Model S to Tesla for the same residual value percentage as the iconic Mercedes S Class, one of the finest premium sedans in the world, made by Daimler (also a Tesla partner and investor).
Not only is Tesla guaranteeing that resale value, but Tesla CEO Elon Musk is personally standing behind that guarantee to give customers absolute peace of mind about the value of the asset they are purchasing.
Antar at dette i utgangspunktet er for US kunder, men vil en fortsette å ha bilen etter 3 år, kan en fortsette "leasing/finansierings" avtalen i 2 år til.
Elon sier derfor uttrykket "..put my money where my mouth is.." at han personlig garanterer for å kjøpe tilbake bilen, uavhengi av hva som skjer med Tesla.

En kan si hva man vil, men Elon har baller!
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Oreo

#452
Summasumarium:
http://www.youtube.com/watch?v=twC1d-HEfJw&feature=player_embedded
Tydligvis for amerikanske kunder med $7500 tax credit, men de jobber med banker i Nova Scotia, Canada, ang. tilsvarende finansieringsprodukter. Med Elon's fortid med PayPal er jeg ikke overrasket når jeg tenker på dette.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øyvind.h

#453
Nyheten var egentlig nesten så kjedelig som jeg håpte da jeg solgte. Satser på reaksjon ned i dag.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Hadde håpet på noe spennende tilknyttet utvikling av en av bilene, men dette var kjedelig. Kanskje bra for å sikre "demand", men det kan jo også tolkes som at de begynner å få en mindre ordrereserve (selv om E.Musk benektet det..). Tror du gjorde et bra salg i går Øyvind, du ser ut til å treffe bra på tradingen din :)

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Leasing er noe mange amerikanske kunder har ventet på, så det ville nok kommet på et eller annet tidspunkt uansett. Men når det nå rapporteres om over 500 produserte biler per uke (6500 i Q2 blir dog antakelig for høyt. Gjetter på rundt 5500) er det klart ordrereserven vil gå litt ned.

Traff greit på mandag (kunne fått over $46, men bommet). 30-35.000 opp på en dag er ikke hverdagskost, men hyggelig når det skjer. Satt dog ikke så tungt lastet som planlagt, for Netfonds tok ferie og droppet å kjøre oppgjør onsdag før skjærtorsdag. Så torsdag forrige uke ble amputert. Og i motsetning til mandagens oppgang gikk jeg på en smell i går og tapte rundt 3000 på en idiothandel, så jeg treffer definitivt ikke alltid.
Selv om jeg er sterkt uenig i foxys forventning til snarlig konkurs er jeg i hvert fall enig i at aksjen er morsom å trade! Volatil, men fortsatt ganske forutsigbar om man har is i magen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DonPedro

Tror du overvurderer leveransene, Øyvind.h.  De kom opp i 500/uke i mars, men var ikke der på begynnelsen av kvartalet. Videre var første uken fri på fabrikken, så det er kun 12 ukers produksjon. I tillegg øker vel antallet biler som ikke er levert - noen blir prøvebiler, andre er "underveis til kunde" osv. - slik at antallet leveranser er lavere enn produksjonen.

luvb2b har ganske snøringa på dette på TMC - se denne tråden: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14961-Thinking-about-Q1-2013-earnings

Ellers tror jeg at ikke så mange har tenkt på at det kan bli en (engangs) dipp i kvartalsinntektene når de begynner å levere til Europa. Årsaken er at det blir ~6 uker lenger mellom produksjon og leveranse for de bilene som skal hit, og dette vil medføre at inntektsføringen utsettes tilsvarende. Det er selvsagt mulig å forklare dette til markedet, men denne effekten kan potensielt gjøre at selskapet viser røde tall i Q2 og/eller Q3 (og det er vel uansett ikke ideelt, sånn psykologisk sett).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

#457
Sitat fra: DonPedro på onsdag 03. april 2013, klokken 09:14
Tror du overvurderer leveransene, Øyvind.h.  De kom opp i 500/uke i mars, men var ikke der på begynnelsen av kvartalet.
? Tror du misforstod innlegget mitt. I Q1 klarte de 4750. I Q2 anslår jeg 5500. Flere kilder bekrefter at de har ligget over 500 i flere uker mot slutten av Q1.

Det kan selvfølgelig være de setter ned tempoet litt, men 500 i uka i 13 uker i Q2 tilsvarer 6500. Jeg tror det blir for mye, og anslår 5500. Opplever ikke 5500 i Q2 som en overvurdering, men definitivt noe usikkerhet pga oppstart oppstart av Europa-produksjon.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DonPedro

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. april 2013, klokken 09:21
? Tror du misforstod innlegget mitt. I Q1 klarte de 4750. I Q2 anslår jeg 5500. Flere kilder bekrefter at de har ligget over 500 i flere uker mot slutten av Q1.

Ja, trodde du mente Q1. Men det er ikke avklart hva de gjorde i Q1 enda - de har sagt "mer enn" 4.750, men det er vel godt mulig at de bikker 5.000 og vel så det. De er flinke til å følge det gode, gamle prinsippet "underpromise, overdeliver"...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

Sitat fra: DonPedro på onsdag 03. april 2013, klokken 12:17
De er flinke til å følge det gode, gamle prinsippet "underpromise, overdeliver"...
Det har de kun vært unntaksvis siste året (gårsdagens nyhet var etter mitt syn veldig hypet ift hva det faktisk innebærer), men når de nå får ting litt mer på skinner regner jeg med de blir mer tro mot prinsippet :) Synes Elon har lovet vel mye til tider, men jeg liker selskapet! Foretrekker Tesla over de trauste etablerte produsentene som ikke har evnet å lage noe tilsvarende selv med sine enorme ressurser.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

Ser jo nå at jeg burde ha kjøpt aksjer når jeg startet denne tråden. Fra 28 til 44 ville jo vært en grei gevinst :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

foxy

fin åpning dekket inn 40% av en vel stor posisjon med 4 usd+

40 er vel en grei target for resten
I-miev 2011
Asker

Øyvind.h

Solid fall i dag ja. Skal prøve å plukke litt, så får vi se hvordan det går :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

I forhold til toppen er det ok å kjøpe seg inn i dag, men ikke i forhold til snittet i år. Mao, kjøper du nå, regner du med at aksjen klatrer igjen, det er ikke sikkert.

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på onsdag 03. april 2013, klokken 17:33
I forhold til toppen er det ok å kjøpe seg inn i dag, men ikke i forhold til snittet i år. Mao, kjøper du nå, regner du med at aksjen klatrer igjen, det er ikke sikkert.
Snittet er ikke så spennende for et selskap i sterk vekst :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA