Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det er en grunn til at slike store nyheter normalt kommuniseres til markedet etter en grundig prosess og vært innom diverse advokater. Det er fullstendig håpløst å bruke Twitter til slikt. Nå blir spørsmålet om hva Musk legger i «funding secured» og hva myndighetene legger i det. Så får vi håpe det matcher.

Ellemelle

Sitat fra: Amoss på lørdag 11. august 2018, klokken 18:53
Sitat fra: Ellemelle på lørdag 11. august 2018, klokken 17:50
«investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it's contingent on a shareholder vote.»
at han har sjekket og sikret seg støtte fra noen investorer.
Vår uenighet ligger på tolkningen av ordet «investors». Du tolker dette som eksisterende investorer. Jeg tolker dette som de nye investorene. Altså at «investor support» = «funding secured»

Amoss

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 11. august 2018, klokken 19:42
Vår uenighet ligger på tolkningen av ordet «investors». Du tolker dette som eksisterende investorer. Jeg tolker dette som de nye investorene. Altså at «investor support» = «funding secured»

Aha, du har rett, det kan bety begge deler. Men jeg holder fortsatt en knapp på "min" versjon :)
Model S 85D

Mr Oizo

Sitat fra: daktari på lørdag 11. august 2018, klokken 18:42
Så Musk sier "funding secured" og "«investor support is confirmed".

Andre sier han lyver.

Time will show.
"Seeking wide investor pool" tyder ikke akkurat på det
https://www.marketwatch.com/story/hey-elon-musk-wheres-the-funding-to-take-tesla-private-2018-08-10

hELgenen

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 11. august 2018, klokken 21:20
Sitat fra: daktari på lørdag 11. august 2018, klokken 18:42
Så Musk sier "funding secured" og "«investor support is confirmed".

Andre sier han lyver.

Time will show.
"Seeking wide investor pool" tyder ikke akkurat på det
https://www.marketwatch.com/story/hey-elon-musk-wheres-the-funding-to-take-tesla-private-2018-08-10

Jo mer jeg leser jo sikrere blir jeg på at Elon er ferdig i Tesla. MEN, det samme har jeg også trodd om Trump...Om Elon klarer å ro dette i havn blir jeg skikkelig imponert.

Taben

Hei. Har lest gjennom innleggene her i denne tråden, ser det er kommet til enda flere forumbrukere som av en eller annen grunn har hovedinteresse av å finne artikler med negativt Tesla innhold og poste disse i noen enkelte tråder. De er ikke Tesla eiere. De har ingen eller minimal interesse av bil i det hele, de har selv kjøpt biler i rimeligste middelklasse, ser på bil som en må ha ting uten ønske eller mulighet til selv å oppleve kjøreglede. DE har ikke aksjer i selskapet eller interesse av aksjer. De oppleves som grinebitere med sure oppgulp og kan ikke glede seg over andres suksess i aksje eller bilbransjen. 

Mange av oss har kjøpt oss inn på ett større antall Teslaaksjer da de kostet under 30 dollar og vi har råd til å tape. Vi har bil som gir oss de beste kjøreopplevelser, vi gleder oss og ser frem til nye Tesla modeller på markedet og ser at Tesla idag vil fortsette å revolusjonerer hele bilbransjen de neste årene. Og ja, vi har tro på at Tesla aksjen vil nå høyere.

Jeg svarer at jeg har tro på Tesla aksjen. Det er det trådstarter spør om i 2012. Tråden handler om noen har tro på Tesla aksjen. Det stilles ikke spørsmål om Tesla artikler i norske og internasjonale medier, der er det egne tråder i forumet. Holder at dere poster artiklene dere finner der, flere av dere poster de samme artiklene der.

Det stilles ikke spørsmål om hva andre tror, de spør oss i Tesla forumet: Hva tror vi eller du? Hva vi selv tror, ikke hva alle andre tror. Til dere det gjelder: Dere har vel egne meninger?

Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

daktari

Jeg tror han har en plan. For noen måneder siden spådde han "short burn of the century". Da var antagelig alt klart. Styret var antagelig med. Nå driver de bare og leker med shorterne slik at mange av dem vil bruke ekstra cash på advokater først...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Wenche

Sitat fra: Taben på lørdag 11. august 2018, klokken 23:18
Hei. Har lest gjennom innleggene her i denne tråden, ser det er kommet til enda flere forumbrukere som av en eller annen grunn har hovedinteresse av å finne artikler med negativt Tesla innhold og poste disse i noen enkelte tråder. De er ikke Tesla eiere. De har ingen eller minimal interesse av bil i det hele, de har selv kjøpt biler i rimeligste middelklasse, ser på bil som en må ha ting uten ønske eller mulighet til selv å oppleve kjøreglede. DE har ikke aksjer i selskapet eller interesse av aksjer. De oppleves som grinebitere med sure oppgulp og kan ikke glede seg over andres suksess i aksje eller bilbransjen. 

Mange av oss har kjøpt oss inn på ett større antall Teslaaksjer da de kostet under 30 dollar og vi har råd til å tape. Vi har bil som gir oss de beste kjøreopplevelser, vi gleder oss og ser frem til nye Tesla modeller på markedet og ser at Tesla idag vil fortsette å revolusjonerer hele bilbransjen de neste årene. Og ja, vi har tro på at Tesla aksjen vil nå høyere.

Jeg svarer at jeg har tro på Tesla aksjen. Det er det trådstarter spør om i 2012. Tråden handler om noen har tro på Tesla aksjen. Det stilles ikke spørsmål om Tesla artikler i norske og internasjonale medier, der er det egne tråder i forumet. Holder at dere poster artiklene dere finner der, flere av dere poster de samme artiklene der.

Det stilles ikke spørsmål om hva andre tror, de spør oss i Tesla forumet: Hva tror vi eller du? Hva vi selv tror, ikke hva alle andre tror. Til dere det gjelder: Dere har vel egne meninger?

Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018

Takk for bra innlegg! Jeg kjøpte selv ca 1100 aksjer for ca $30, og har siden det tradet i opsjoner. Jeg har opsjoner DIM, og har til hensikt å rullere mange av de over til aksjer. Satser på å ha ca 2000 aksjer, som blir med over til Elon Privat.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

What-a-watt

Sitat fra: Geirr på søndag 12. august 2018, klokken 10:50
Noen som ønsker seg 'tin foil hat' til jul?
Nei, men sender deg gjerne noen utmerkete selbuvotter hvis du lover å bruke dem når du sitter foran PCen din.

JorEl

Gratulerer til alle med Tesla-aksjer fra den tiden den var verdt under $50 :+1:
Profitt, vel fortjent fra tiden der sikkert "alle" mente at Tesla solgte drømmer og luftslott.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Øyvind.h

Utrolig hva man kan få til om man lar google vise alle treff på Tesla og ikke bare de negative artiklene.

Tilbake i 2012 hadde vi sjarmtrollet foxy som ikke klarte se annet enn de negative sidene ved selskapet. I 2018 har vi 4-5 av dem på forumet. Foxy gikk på en gigasmell når han shortet hardt rett før kursen tok av og forsvant fra forumet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Løve

For å ha litt perspektiv på hva Musk prøver å få til så er grafen inderen tråden interessant.

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/96pm6m/no_small_feat_teslas_goprivate_deal_vs_largest/

Hvis Musk klarer dette så skal han få stående applaus.

Amoss

Sitat fra: Løve på søndag 12. august 2018, klokken 19:00
For å ha litt perspektiv på hva Musk prøver å få til så er grafen inderen tråden interessant.

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/96pm6m/no_small_feat_teslas_goprivate_deal_vs_largest/

Hvis Musk klarer dette så skal han få stående applaus.

Hva i alle dager er så interessant med den?  Den er jo ikke i nærheten av den aktuelle situasjonen. Grafen hadde vært korrekt dersom noen skulle ønske å kjøpe opp hele (100%) av Tesla.

I realiteten er det snakk om å kjøpe ut de som ikke vil eller kan bli med inn i ett privateid Tesla. Hvor mange det er snakk om er det neppe noen som vet sikkert i dag, men ser flere anslag på rundt 20% av aksjene. Skulle det stemme hadde ikke dette "oppkjøpet" på langt nær ha kommet med på den grafen du viser til.
Model S 85D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA