Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

geear

Nå syns jeg at tvitringen tar av, selv om jeg har (en bitteliten) aksjepost kjøpt mye lenger nede.

Dette må virkelig ha hold og være nært på gjennomføring for at det er ok?

På den positive siden kan det å ta Tesla av børs fjerne mye av grumset rundt firmaet, både i media og ellers.

What-a-watt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:27
Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:27
Men kan vi stole på det EM twitrer?
Hvis han tuller om å ha finansiering på plass havner han i fengsel.

Men han kan så klart ombestemme seg.

Da vil det altså si at han har et konkret tilbud fra en godt bemidlet tilbyder. Arabere?

mthoring

Må nå nesten tro han på at han har tilgang på midlene når han sier det. Noe annet er vel kursmanipulasjon og ulovlig. Vi vet jo også at han er rimelig lei av å ha selskapet børsnotert, med alt det medfører. I såfall så er det vel ikke helt urealistisk at det kommer til å skje. Kjøpsmulighet nå da?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

stefse

Elon bør passe på litt her, dette er et børsnotert selskap fremdeles, og dette er særdeles kurssensitiv informasjon han twitrer ut.
Ikke at jeg ikke unner shorterne å få klemt b*ene sine litt  :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: stefse på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:36
Elon bør passe på litt her, dette er et børsnotert selskap fremdeles, og dette er særdeles kurssensitiv informasjon han twitrer ut.
SEC aksepterer twitter som en kanal til å spre kurssensitiv informasjon likt ut til alle aksjonærer. Så det at dette kommer som en tweet er ikke viktig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: mthoring på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:34Kjøpsmulighet nå da?
Trolig. Men det er greit å huske at tilbudet er ikke gyldig før det er akseptert av aksjonærene. Om det blir en slags forhandling kan prisen bli 450, eller i teorien f.eks 350. Men jeg har mer tro på 450. Usikker på om aksjonærene vil akseptere 420.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:40
Sitat fra: stefse på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:36
SEC aksepterer twitter som en kanal til å spre kurssensitiv informasjon likt ut til alle aksjonærer. Så det at dette kommer som en tweet er ikke viktig.

Virkelig ?

Jeg ville tro at alle formell kommunikasjon må foregå via mer offentlige kanaler. Twitter meldinger kan vel blant annet slettes. Virker lite betryggende.

I Norge ville det sporenstraks blitt innført børspause av aksjen og Oslo Børs ville avkrevd selskapet en skikkelig redegjørelse.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:48Jeg ville tro at alle formell kommunikasjon må foregå via mer offentlige kanaler. Twitter meldinger kan vel blant annet slettes. Virker lite betryggende.
Kursmanipulasjon er ikke tillatt, så om en tweet med relevant informasjon slettes så er det mulig de vil reagere på det. Kommer nok an på hvordan det gjøres.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OlaM

Kan være fornuftig å ta selskapet av børs, men det der er ikke den proffe måten å gjøre det på. Virker som han prøver å trigge en short squeeze.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Ser ut som det fortsatt skal kunne være mulig å eie en bit av Tesla: https://twitter.com/elonmusk/status/1026890900885184514
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:07
Ser ut som det fortsatt skal kunne være mulig å eie en bit av Tesla: https://twitter.com/elonmusk/status/1026890900885184514
*all* Er litt usikker på hva det betyr i denne sammenhengen. Alle som vil?

OlaM

Tror de stoppet handelen nå.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:09
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:07
*all* Er litt usikker på hva det betyr i denne sammenhengen. Alle som vil?
Tolker det sånn. Altså enten si ja takk til 420, eller få aksjene sine omgjort til en andel i fondet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA