Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Counterpointer

Sjekket kursen nå. Ser ut som den nå er på 289 ca det er vel da post market?

Espen Hugaas Andersen

289,66 når børsen stengte, 289,33 i postmarkedet nå.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tuxedo

Sitat fra: knut.aulie på mandag 09. april 2018, klokken 22:43
Som veldig liten eier (av i dag) [emoji1] så får de ikke låne mine!
Det er ikke noe feil i å låne ut aksjene for shorting om man er langsiktig eier.  I tillegg til den langsiktige verdioppgangen man satser på, så får man på toppen en godtgjørelse for utlånet, som i noen aksjer kan utgjøre et betydelig tilleggsbeløp.

Counterpointer

Sitat fra: Tuxedo på mandag 09. april 2018, klokken 23:01
Sitat fra: knut.aulie på mandag 09. april 2018, klokken 22:43
Som veldig liten eier (av i dag) [emoji1] så får de ikke låne mine!
Det er ikke noe feil i å låne ut aksjene for shorting om man er langsiktig eier.  I tillegg til den langsiktige verdioppgangen man satser på, så får man på toppen en godtgjørelse for utlånet, som i noen aksjer kan utgjøre et betydelig tilleggsbeløp.
Bratt læringskurve her [emoji1360]

Mye å lære [emoji851]

doldis1

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 09. april 2018, klokken 22:23
Akkurat i dette tilfellet så tror jeg det er drevet av shortene. Her er renten for å låne aksjer hos Interactive Brokers: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/upload_2018-4-9_9-34-49-png.292853/

Det at renten går opp betyr at shortene begynner å få vanskeligheter med å oppdrive aksjer å låne. (Shorting foregår ved at man låner aksjer og selger de, med håp om at man kjøpe tilbake aksjene billigere innen man må levere de tilbake til utlåneren.)

Ser jaggu ut som du har rett og det shortes over en lav sko ? Med Solar city endelig oppe å kjører, en dramatisk vekst på powerwall og ikke minst med Tesla model 3 som verdens mest solgte BEV..... er det lurt da ? ;)

fonberg

Sitat fra: Doldis1 på tirsdag 10. april 2018, klokken 08:12
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 09. april 2018, klokken 22:23
Akkurat i dette tilfellet så tror jeg det er drevet av shortene. Her er renten for å låne aksjer hos Interactive Brokers: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/upload_2018-4-9_9-34-49-png.292853/

Det at renten går opp betyr at shortene begynner å få vanskeligheter med å oppdrive aksjer å låne. (Shorting foregår ved at man låner aksjer og selger de, med håp om at man kjøpe tilbake aksjene billigere innen man må levere de tilbake til utlåneren.)

Ser jaggu ut som du har rett og det shortes over en lav sko ? Med Solar city endelig oppe å kjører, en dramatisk vekst på powerwall og ikke minst med Tesla model 3 som verdens mest solgte BEV..... er det lurt da ? ;)

I gamblingbransjen er det alltid noen som må tape, det er en naturlov.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

doldis1

Sitat fra: Doldis1 på onsdag 04. april 2018, klokken 21:51
Jeg tror Kineserne bare spiller for galleriet. Jinping vil vise styrke en uke eller to for deretter å kaste inn håndkleet. Utad vil det hele se ut som om de inngår en avtale begge parter vinner på.

Kineserne kan ikke vinne en handelskrig mot USA, eller noen som helst krig for den saks skyld og det vet de nok godt. Skal jeg tippe har vi en avtale innen en mnd. der Tesla får redusert tollen fra 25- til 5-10 %...

Og da kom håndkleet og varsel om redusert toll på biler  ;)

https://e24.no/makro-og-politikk/kina/kina-lover-lavere-toll-paa-biler-og-aapnere-oekonomi/24306503

SitatEtter flere uker med handelsstrid med USA,
Sitatlover Kina å senke tollen på biler
, åpne opp finanssektoren og styrke rettighetene for intellektuell eiendom.

ludwig_holberg

Innholdsløst utspill fra Kina, resirkulering av gamle løfter de er kjent for å ha et avslappet forhold til. Men at det spinnes som "å kaste inn håndkleet" i vesten er selvsagt god hjelp til veien ut av uføret for Trump.

doldis1

SitatInnholdsløst utspill fra Kina
Innholdsløst og resirkulert ?
Kan man spørre når var siste gang Kina var ute med løfte om å senke biltollen? Meget konkret og i etterkant kontrollerbart løfte, spør du meg.
Innleggene dine derimot virker som en haug resirkulerte floskler uten innhold...

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

ludwig,

Ok du får poeng for linken fra 2015, får nøye deg med ett da fordi enden på dette blir som jeg har sagt, lavere toll for Biler nedfellt i en avtale .
Situasjonen i Kina er ikke bedre enn at det eneste som holder kommunistpartiet ved makten er økonomisk vekst, faller økonomien, faller kommunistpartiet også ..
Xi Jinping er ingen tosk. I realiteten har han nå valget mellom å starte en prosess som med rimelig stor sannsynlighet setter partiet i fare eller å inngå en avtale med USA/ Trump. Hva tror du han velger ?

ludwig_holberg

I handelsspørsmål er det vesentlig å skille taler fra avtaler. Vi får se hva som ender opp som avtalen. Med Sør-Korea var det altså Trump som kastet inn håndkleet, men som utad fikk en avtale som ble presentert som seier. Sannsynligheten er vel ganske stor for at det blir noe lignende her.

Trump har posisjonert seg hårreisende dårlig i handelsspørsmål. Enorm blemme å trekke seg ut av TPP til å begynne med. Deretter har han skadet relasjonene til Europa vanvittig. Med fratredenen av Gary Cohn og inntreden av Peter Navarro har han i enda større grad fått håpløse folk i nøkkelposisjoner. Liten grunn til å tro at Trump får til så veldig mye. Man får heller krysse fingrene for at skaden han gjør blir minimal.

Men den gode nyheten er at handelsspørsmål behandles nokså overflatisk i media, med FOX i en egen klasse såklart, så som du er inne på, er det stort sett lett å selge inn falske solskinnshistorier.

SabreMan

Det er svært positivt hvis kineserne setter ned tollen, men jeg tror dette bare er en del av forhandlingene. Det vil nok ta tid før vi får vite hva de faktisk blir enige om.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA