Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Wenche på fredag 01. april 2016, klokken 00:45
28500 i kø for å reservere tesla Model 3 i butikk i USA, og mange i Asia og resten av verden, og noen få i butikk i Norge. Resten bestiller online i morgen. Tror ikke Verden har skjønt hva som er i ferd med å skje 8)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tHJtg8Dvk3uzZBAgo8cjxkVgLqU21OoA9-t-icVneaE/htmlview?pref=2&pli=1&sle=true#

Over 100000 bestillinger innen bilen ble introdusert ifølge Musk
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Arha

Det ser ut til at nattas Modell 3-presentasjon har falt i smak, aksjen snart oppe i 250$ i førhandelen  :)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 01. april 2016, klokken 06:02
Over 100000 bestillinger innen bilen ble introdusert ifølge Musk

Tett på 200k reservasjoner nå i følge Musk på Tweeter:
https://twitter.com/elonmusk/status/715952781895426048
Sitat
Elon Musk @elonmusk

Thought it would slow way down today, but Model 3 order count is now at 198k. Recommend ordering soon, as the wait time is growing rapidly.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Havebigfun

Nå har Tsla steget rett fra 150- 260USD og stemningen er god. Gode nyheter nesten hver dag- TM3 ble tatt imot med storm- men hvor langt bærer dette?
Selv mistanken om lave TMX-utleveringstall medførte kun et kortvarig dipp.
Er det noen som har fått høydeskrekk allerede eller skal vi være faste i troen litt til?
De som sitter loooong behøver ikke bekrefte at de fortsatt er positive ;)

Tuxedo

Kan sikkert godt selge nå hvis man er kortsiktig swingtrader og kjøpte på nær 150.  I det lange løp? Nobody knows, men har litt magefølelse på at Model 3 blir en massiv gamechanger.  Dvs kurs 1000 - 2000 innen 2019.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Havebigfun

akkurat nå er stigningen så brutal at man kan miste pusten av mindre 8)- vanskelig å holde hodet kaldt ::)

Real EoN

Godt å kjenne det svinger litt, var ikke like morro i februar  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 06. april 2016, klokken 17:23
Nå har Tsla steget rett fra 150- 260USD og stemningen er god. Gode nyheter nesten hver dag- TM3 ble tatt imot med storm- men hvor langt bærer dette?
Selv mistanken om lave TMX-utleveringstall medførte kun et kortvarig dipp.
Er det noen som har fått høydeskrekk allerede eller skal vi være faste i troen litt til?
De som sitter loooong behøver ikke bekrefte at de fortsatt er positive ;)
Jeg har solgt litt på 205 og 255. Planen er å holde på det aller meste til over 300.

Jeg vurderer å selge en sjuendedel av aksjene på 300, deretter en sjuendedel på 350, deretter en sjuendedel ukentlig til jeg er nede på to sjuendedeler. (Og faller det kjøper jeg mer.)

Jeg tror 350 vil være ganske nært toppen, for denne gang.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

D.O

Spørsmålet er om det kommer en dipp man kan kjøpe seg inn i, mellom lansering og produksjon av model 3? Føler det ikke er mye som kan trekke mere opp, annet en høye reservasjonestall og det som Elon skal si i del 2. Gikk selv ut på 249, og det var kanskje dumt, men gikk rett til Scty og der ble avkastningen større for tiden. Har dog en liten rest jeg vurderer i Tsla om det kommer noe nedgang.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Espen Hugaas Andersen

Tesla kvartalsrapporten for Q2 tror jeg blir en veldig god opptur. Free cash flow positiv er trolig litt vanskelig å få til for Q1, men i Q2 vil Model X ha vært i stor produksjon hele veien, så da bør det være lett å få til.

Du har også oppstart av celleproduksjon ved Gigafactory som nærmer seg - det er en viktig milepæl.

Med reservasjonstallene på Model 3 kan det også bli aktuelt med ny bilfabrikk i Europa og Gigafactory 2. Nyheter om dette kan lett føre til oppgang.

Samme med neste generasjon Autopilot.

Jeg tenker at det er en rekke faktorer som er nært frem i tid, og det vil komme andre faktorer etter hvert. Men på tross av dette forventer jeg en dipp etter at shorterne er utslettet. Men jeg tror vi avslutter dette året over 300.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

D.O

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 07. april 2016, klokken 13:05
Tesla kvartalsrapporten for Q2 tror jeg blir en veldig god opptur. Free cash flow positiv er trolig litt vanskelig å få til for Q1, men i Q2 vil Model X ha vært i stor produksjon hele veien, så da bør det være lett å få til.

Du har også oppstart av celleproduksjon ved Gigafactory som nærmer seg - det er en viktig milepæl.

Med reservasjonstallene på Model 3 kan det også bli aktuelt med ny bilfabrikk i Europa og Gigafactory 2. Nyheter om dette kan lett føre til oppgang.

Samme med neste generasjon Autopilot.

Jeg tenker at det er en rekke faktorer som er nært frem i tid, og det vil komme andre faktorer etter hvert. Men på tross av dette forventer jeg en dipp etter at shorterne er utslettet. Men jeg tror vi avslutter dette året over 300.
Men 300 gir bare 11% avkastning om man går inn i dag. Er penger det og, men skal man tjene noe tror jeg man må satse på en dipp ned mot 200 igjen. Men man vet jo aldri med Tesla, kan fort være verdt 1500... De er jo mye mere enn bare en bil fabrikk
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SabreMan

http://blogs.barrons.com/stockstowatchtoday/2016/04/08/the-market-is-treating-tesla-as-if-it-is-apple-or-amazonit-is-neither/?mod=yahoobarrons&ru=yahoo

Tesla may hit $15 billion in revenue in 2018 ... General Motors (GM) is at $150 billion ... yet the market is treating the two nearly as equals when we compare the market capitalization. The market is treating Tesla as if it is Apple (AAPL) or Amazon.com (AMZN) ... it is neither.

It will take Tesla 5-10 years for Tesla to grow into this valuation and that will only happen if competitors watch from the sidelines ... not going to happen.

Hva tror dere? Jeg solgte alt på 255 i tilfelle kursen skulle gå lenger ned.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

krl

Kursen har gått ganske bratt nedover de siste dagene... Frykt for kvartalstall? Det bør vel ikke være overraskende at Tesla bruker mye penger for tiden, men det er kanskje snakk om et høgere forbruk enn forventet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA