Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Undertegnede

Sitat fra: Wenche på søndag 19. april 2015, klokken 02:32
Er Model Model S & X  bil, eller rakett (teknologi) ?  ::) Denne parodien er bra!

https://www.youtube.com/watch?v=yypBjVpDJZY&feature=youtu.be

Holder stadig på mine opprinnelige aksjer, og satser også på opsjoner for fremtiden :)

Så den for et par dager siden. Fantastisk!

Earlian

Sorry because lack of language i didnt find a thread with sales numbers here, but i thought you might be interested.
belgium, fin and portugal are still missing, but it leads the way. greetings Earlian

satheesh.net

Da var vi på vei oppover igjen! ;D

Espen Hugaas Andersen

Det har tatt tid. Men fint å se noen grønne tall og oppoverpiler igjen. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Real EoN

Og krona holder seg lav, vinn vinn... fint å vare TSLA og SCTY aksjonær i dag :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Undertegnede

Dollaren har fallt litt i det siste og er nå rundt 7,8 nok. (Mot 8,3 for et par måneder siden)

Kan være en god anledning å komme seg inn om noen sitter på gjerdet :)

Av positive katalysatorer i nær framtid er:

- Q1 rapport (som nok vil overraske positivt)

- 30.april hjemmebatteri event. (Med forhåpentligvis noen gode kontrakter med store selskaper om leveranse av batterier)

- model x info kommer nok snart

-Q2 ser bra ut :)

Lykke til :)

KrW

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-04-27/deutsche-bank-this-week-s-tesla-announcement-could-be-a-bigger-deal-than-investors-realize?cmpid=yhoo

Batterilagringen som skal lanseres på torsdag kan være viktigere enn investorene har forestilt seg frem til nå. TSLA opp 8% nå i dag.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

M@Do

Ifølge Navigant Research så vil inntekter på energi lagring og tjenester i forbindelse med dette øke med over 68 milliarder dollar innen 2024. De antar at installert effekt vil gå fra 538 MW i 2014 til 21 GW i 2024. Globalt så tror 51% av nettselskapene at de vil investere i denne teknologien.

http://www.european-utility-week.com/acm-storage

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Real EoN

Var mye positivt ja  :)

50% økning av gigafactory størrelsen og utsolgt powerwall og power pack frem til midten av 2016 på 1 uke kan vel kalles... production constraint  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

ctr46

Jeg er en av de som vurderer å prøve meg på litt aksjer. Jeg har ikke så mye kapital å gå inn med i første omgang, men tipper at jeg har rundt 25k og så mulighet for å gå inn med rundt 50-100k til over de neste 6 mnd.

Spørsmålet mitt blir om hvordan jeg best kan plassere de opp mot feks tsla aksjen. Jeg har hatt lyst en stund på å kjøpe meg opp litt i tsla, men ikke hatt mulighet før nå. Dollaren har gått litt ned men selve aksjen har gått en del opp i det siste.

Jeg tenkte å høre med noen av dere som har litt mer erfaring til å komme med noen innspill/forslag til hva jeg kan gjøre. Kan være fint å få noen flere perspektiv før jeg bestemmer meg for tidspunktet å gå inn  :)

Takk for svar!
85D

SSK

Å finne det riktige tidspunktet å kjøpe er ikke lett. Nå begynner jo TSLA å nærme seg all time high, og krona har jo svekket seg mye det siste året.
En fornuftig strategi om du er langsiktig er å kjøpe for en fast sum pr. måned.
Da unngår du å gå inn på feil tidspunkt.
P85D

Espen Hugaas Andersen

Personlig tror jeg disse tider er siste mulighet for å komme inn på en god pris med det første. Nå kommer Model X lanseringen i juni med masse reviews og produksjonsstatuser de neste månedene. Neste år kommer visning av Model 3 prototypen og oppstart av Gigafactory. Og før man vet ordet av det starter slaget av Model 3 i 2017.

Men aksjer oppfører seg ikke alltid logisk. Det kan godt hende at om du kjøper nå, så kan aksjekursen være på 150 USD om 6 måneder. Så jeg ville kjøpt noe nå, og så sett ting litt an når Model X lanseres. Kanskje det ikke blir en like stor suksess som forventet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cirys1

Har ikke lest gjennom alle sidene her, men hvordan kjøper dere aksjer?? (Med minst mulig "tap"/provisjon/omkostninger)

Espen Hugaas Andersen

Jeg bruker Netfonds. Brukte DNB tidligere, men de skulle ha 500 kr/år fordi jeg hadde så mye aksjer... Det gadd jeg ikke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA