Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

christian1986

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 13:54
Er oppe i 217,65 nå  :o Hvorfor kjøpte jeg ikke for et år siden, da lå den på ca 34....  :-X
I premarket er den opp enda 6,5%. Lurer på hvor dette stopper...?

XS40

Morgan Stanley setter target til 320! :)

OleJA

Angrer litt på at jeg solgte 1/3 av TSLA aksjene på ~195,- nå, men koser meg med de jeg har igjen. :D Hele Tesla-kjøret har resultert i at jeg sitter med en svært rimelig bil  8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OleJA

Dette er jo helt sinnsykt, opp 13% til 246,- nå :o
Hadde satt meg et mål om selge meg ut rundt 240,-, men rakk det ikke  ;D
Får bli med litt til da....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Meringdal

Sitat fra: OleJA på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:00
Dette er jo helt sinnsykt, opp 13% til 246,- nå :o
Hadde satt meg et mål om selge meg ut rundt 240,-, men rakk det ikke  ;D
Får bli med litt til da....


Du kan jo shorte dem til meg på 240? ;)

MR Tesla

Har ikke funnet passordkalkulatoren til nettbanken siden igår- får ikke solgt noe. ;D ;D kanskje like greit ;D

Lokführer

 -Be fearful when others are greedy and greedy only when others are fearful.
-It is optimism that is the enemy of the rational buyer.
Warren Buffett

Bare ment som et lite tankekors for de som investerer penger de ikke har råd til å tape.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

RunarBT

Det som er gøy er jo at de fleste store proffe enda er skeptiske og shorterne.:-)

Geirr

Spekulasjonene nå går vel i at den nye batterifabrikken til Tesla (med partner(e)) vil kunne bli et like viktig forretningsområde for de som elbilene. Skal kunne være med på å revolusjonere solenergibransjen. Time will tell.... :-)

257$ i skrivende stund...
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

RunarBT

Sitat fra: SKH på tirsdag 25. februar 2014, klokken 17:48
Spekulasjonene nå går vel i at den nye batterifabrikken til Tesla (med partner(e)) vil kunne bli et like viktig forretningsområde for de som elbilene. Skal kunne være med på å revolusjonere solenergibransjen. Time will tell.... :-)

257$ i skrivende stund...

Jepp, samt at det vil kunne halvere prisen på batteripakkene. Det øker vel profitt potensialet på model s fra dagens 25% til 35-40% i framtida.;-)

XS40





Sitat fra: RunarBT på tirsdag 25. februar 2014, klokken 17:55
Sitat fra: SKH på tirsdag 25. februar 2014, klokken 17:48
Spekulasjonene nå går vel i at den nye batterifabrikken til Tesla (med partner(e)) vil kunne bli et like viktig forretningsområde for de som elbilene. Skal kunne være med på å revolusjonere solenergibransjen. Time will tell.... :-)

257$ i skrivende stund...

Jepp, samt at det vil kunne halvere prisen på batteripakkene. Det øker vel profitt potensialet på model s fra dagens 25% til 35-40% i framtida.;-)

Målet er vel at de skal klare å produsere rimeligere biler på sikt. Dette med halvering av batteriprisen kan være en del av veien mot målet. Uten at det betyr at fortjenesten nødvendigvis blir noe større enn 25%.

TimeBandit

Hehe. Når jeg slengte inn bestillingen på en model X i desember 2012, antok jeg at jeg kunne finanisere den ved å satse tilsvarende reservasjonsbeløpet på TSLA aksjer. Som sagt så gjort, 170 aksjer ble kjøpt for ca. 30k. Heldigvis regnet jeg litt til på det, og fant ut at et kursmål på ~700$ innen jeg fikk bilen var maks det jeg kunne håpe på. Kjøpte derfor 139 aksjer for ytterligere 30k i mars 2013. Bra tima, for nå ser det ut som jeg ligger sånn passe godt an til "gratis" X  8)
Så kan man selvfølgelig kritiseres for i det hele tatt å ha betalt reservasjonsbeløpet i stedet for å kjøpe flere aksjer... men nå får jeg (forhåpentligvis) bilen før styre og stell rekker å innføre moms og andre uhumskheter på drømmebilen i alle fall !

For en fantastisk børsdag. Verdien steg med hele innsatsen på bare noen timer i dag !
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

RunarBT

Sitat fra: XS40 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:21




Sitat fra: RunarBT på tirsdag 25. februar 2014, klokken 17:55
Sitat fra: SKH på tirsdag 25. februar 2014, klokken 17:48
Spekulasjonene nå går vel i at den nye batterifabrikken til Tesla (med partner(e)) vil kunne bli et like viktig forretningsområde for de som elbilene. Skal kunne være med på å revolusjonere solenergibransjen. Time will tell.... :-)

257$ i skrivende stund...

Jepp, samt at det vil kunne halvere prisen på batteripakkene. Det øker vel profitt potensialet på model s fra dagens 25% til 35-40% i framtida.;-)

Målet er vel at de skal klare å produsere rimeligere biler på sikt. Dette med halvering av batteriprisen kan være en del av veien mot målet. Uten at det betyr at fortjenesten nødvendigvis blir noe større enn 25%.

Model s blir nok ikkje satt ned i pris, ingen grunn til det sånn som den selger. Både model s og x er de som skal finansiere utvikling av model e(gen III) og andre kommende modeller, så dei tar nok alt de kan for denne. Derfor bør og rimeligere batteri føre til høyere margin.:-) Margin på gen 3 blir nok lavere enn 25%.

Wenche

#1499
Og her er en god grunn til å følge med i morgen;
Panasonic inviterer underleverandørene med i spleiselag til batterifabrikken!

http://www.cnbc.com/id/101445438

PS: Håper Tesla inviterer med investorene i TSLA også  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA