Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Meringdal

Du er heldig som har råd til aksjer synes jeg, værtfall når du var inne såpass tidlig. Jeg blir å bruke slt på bilen. Studerer selv innovasjon og synes dette er ett svært interessant tema. Aksjetips er jeg ikke flink til, men jeg vil anta at vi vil se flere svinginger om ikke for lenge. Model X skal jo komme snart, kanskje blir den forsinket igjen og vi får en kraftig nedgang? Hvordan blir det når denne begynner å selge?


Jeg tror model E eller gen3 er bilen som kan bli den nye vw beetle. -selvsagt litt drømmetenkning-.. Blir spennende å se hvertfall!


Det blir også spennende å se hvem som blir første store utfordrert il akkurat model s

cairnz

Det ser ut til å gå oppover igjen...
Tesla Motors Inc
NASDAQ: TSLA - Dec 4 7:11 AM ET
144.70+20.53 (16.53%)
Pre-Market: 146.00+1.30 (0.90%)
Elbilist

JohanH

2 Januar i år åpnet TSLA på $35. Nå $153. Det er 437% det. Samme utvikling i 2014 gir en pris om 1 år på $669 :)

christian1986

Noen med spådommer for neste år? Syntes det er veldig vanskelig å si noe om hvor denne skal, spesielt siden Model X ikke kommer med det første...

Epleskreller

Jeg spår et "jo-jo"-år. Både oppturer og nedturer..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Sitat fra: JohanH på mandag 30. desember 2013, klokken 18:37
2 Januar i år åpnet TSLA på $35. Nå $153. Det er 437% det. Samme utvikling i 2014 gir en pris om 1 år på $669 :)

Der er bare å kjøre all inn, bankers :D

Havebigfun

Ca 12% i kjølevannet av en daff presentasjon i Detroit- er det noe jeg har gått glipp av?

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

MR Tesla

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:48
Ca 12% i kjølevannet av en daff presentasjon i Detroit- er det noe jeg har gått glipp av?

Gevinsten kanskje ?

20% økt produksjon i forhold til forventet forklarer det meste

Havebigfun

#1419
Da var Hegnar med også:
http://www.hegnar.no/motor/article753423.ece
og N24:
http://e24.no/bil/opptur-for-tesla-aksjen-slo-eget-salgsmaal-med-20-prosent/22717341

"I forrige uke annonserte selskapet at de skal tilby kunder med en ny strømadapter og en programvareoppdatering til bilene for å forhindre overoppheting av laderne.

Tirsdag har amerikanske trafikksikkerhetsmyndigheter gått et steg lenger og offisielt kalt dette tiltaket en tilbakekalling. Ifølge CNBC skal The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) ha uttalt at 29.222 Tesla-biler må inn på service.

- En overopphetet adapter, ledning eller veggmottaker, øker faren for brannskader og/eller brann, skal NHTSA ha skrevet i sin rapport, ifølge CNBC."

OleJA

Opp nye $10,- til 171,- på premarked nå: http://www.nasdaq.com/symbol/tsla/real-time
Blir spennende å se hvordan det går idag, når vi snart gamle høyder. 8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Schumilight

Har søkt overalt på nettet..nesten, etter å ha begynt å lure på om jeg har gått glipp av Q4, siden tallene er kommet frem. Er det bare varsel om tall som kommer til å slippes eller er faktisk q4 offentliggjort allerede?

Yagi

Sitat fra: Schumilight på torsdag 16. januar 2014, klokken 08:51
Har søkt overalt på nettet..nesten, etter å ha begynt å lure på om jeg har gått glipp av Q4, siden tallene er kommet frem. Er det bare varsel om tall som kommer til å slippes eller er faktisk q4 offentliggjort allerede?
Det Tesla sier selv i denne pressemeldingen fra tirsdag er at man FORVENTER et bra resultat i Q4. Det må vel bety at endelig resultat for Q4 ikke er sluppet ennå?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

OleJA

Sitat fra: Schumilight på torsdag 16. januar 2014, klokken 08:51
Har søkt overalt på nettet..nesten, etter å ha begynt å lure på om jeg har gått glipp av Q4, siden tallene er kommet frem. Er det bare varsel om tall som kommer til å slippes eller er faktisk q4 offentliggjort allerede?
De har bare sluppet et varsel om at det er levert 20% flere biler enn forventet. Regnskapstall kommer ikke før i februar.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Wenche

Q4 er forventet 19/2 2014 iflg Nasdaq. Tidligere har presentasjonen startet etter børsslutt ca kl 22.00 norsk tid.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA