Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

03sib113

Kan hende endel av dere skulle vurdere netfonds.no eller nordnet.no... :-) Da slipper dere unna endel gebyrer. Og husk at det blir litt ekstra skjemaer ved selvangivelsen (rf-1059). Tror kanskje netfonds.no hjelper til med det. Vet ikke det siden jeg ikke bruker de selv.
Tungsten E-Up!

tsladaytrader

Jeg vil heller anbefale å gå "overseas" og opprette en konto hos TD Ameritrade.
Jeg har spart mye penger på å bruke dem fremfor Nordnet. Jeg har betalt $1858.81 == kr 11 096,- til dem totalt i kurtasje/salgsprovisjon/meglerprovisjon for alle mine handler i tsla siden 15. juli til i dag.

Til sammenligning så ville jeg betalt kr 758 515,- i kurtasje for de samme handlene hvis jeg brukte Nordnet.

758 515 - 11 096 = kr 747 419,- Det er faktisk en 3-4 tusen mer enn jeg måtte betale for bilen.

Og som om ikke det var nok, så holder de i tillegg en standard som er milevis foran Nordnet. Verktøy, brukergrensesnitt og handelsplattformer som får nordnet til å se ut som en barnehage. For ikke å prate om døgnåpen kundeservice.

Jeg synes det er frekt hvordan Nordnet/Netfonds utnytter markedsposisjonen sin og priser seg opp i skyene nå som det er mangel på konkurranse.

03sib113

Finnes selvsagt bedre muligheter ja. Mitt inntrykk er bare at det er endel her inne som ikke har de volumene og antall handler som du opererer med. Deler av tråden og innleggene tyder på at det kunne være greit å tipse om disse mulighetene. Så noen klaget over blant annet kurtasje hos Dnb.
Tungsten E-Up!

Epleskreller

#1278
Sitat fra: 03sib113 på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:05
Finnes selvsagt bedre muligheter ja. Mitt inntrykk er bare at det er endel her inne som ikke har de volumene og antall handler som du opererer med. Deler av tråden og innleggene tyder på at det kunne være greit å tipse om disse mulighetene. Så noen klaget over blant annet kurtasje hos Dnb.

Hadde du lest innlegget mitt så var det ikke først og fremst kurtasjen jeg klagde på, men vekslingskurser dersom man ikke har en dollarkonto.. Handler nå med optionxpress.com ;)

Men vi har vært gjennom dette 3-4 ganger i denne tråden allerede..

Imponerende volum tsladaytrader! Her snakker vi mye ut og inn :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

el-fanboy

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Schumilight

Skikkelig også. Skyldes dog ikke Tesla. Hvorfor skulle det gjort det liksom... Vi får skylde på politikerne...

Øyvind.h

Sitat fra: Schumilight på onsdag 09. oktober 2013, klokken 15:50
Skyldes dog ikke Tesla.
Kan skyldes prisingen av Tesla, uten at selskapet Tesla har gjort noe galt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Schumilight

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:19
Sitat fra: Schumilight på onsdag 09. oktober 2013, klokken 15:50
Skyldes dog ikke Tesla.
Kan skyldes prisingen av Tesla, uten at selskapet Tesla har gjort noe galt :)

Men har jo fremdeles en følelse av at Tesla vil øke igjen når alt roer seg over der... Hadde jo vært fristende å solgt billig for å unngå et større tap fordi man tror det vil holde seg nede, uansett hvordan situasjonen vil bli der.
Hva ville de med erfaring gjort? Er det slutt på de høye aksjeprisene for Tesla?

Wenche

Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Schumilight

Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)

Hehe...jeg skjønner hvor du vil. Du har full tro på stigning og forblir long. Mens jeg har problemer med smeltende is i magen, siden jeg kjøpte dyrt mandag morgen, før det gikk ned. Vil beholde troa på stigning, men ikke lett...
Dessuten har jeg ikke råd til flere kjøp ;)

Lille Lance

Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)

Spetalen sier at "alt er til salgs, det spørs bare på prisen ..."  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Schumilight

Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)

Får jeg spørre sånn ca hvor mange du har, eller er sånt totalt tabu? Like galt som å spørre om alderen til ei jente i 20-åra? :-P

Lille Lance

Synd man ikke var mer på hugget ved påsketider ...  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

tklev

Sitat fra: Schumilight på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:51
Sitat fra: Wenche på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:48
Gode kjøpsmuligheter nå  :)   Men mine aksjer får du ikke kjøpt  ;)
Hehe...jeg skjønner hvor du vil. Du har full tro på stigning og forblir long. Mens jeg har problemer med smeltende is i magen, siden jeg kjøpte dyrt mandag morgen, før det gikk ned. Vil beholde troa på stigning, men ikke lett...
Dessuten har jeg ikke råd til flere kjøp ;)

Sjelden en fordel å stole for mye på de her inne - de har egen interesse av å holde aksjen høy. (Du har dog en og annen som forsøker å shorte aksjen - som derfor ønsker at den skal stupe.. :) )..

Du gjør alle de typiske feilene, du er ikke dyktig nok til å spå kurssvingninger, men ønsker allikevel å være "daytrader". Du bør ha minimum 100.000,- å bruke dersom du skal ha sjanse til å gjøre effektive dagshandler.

Det kan fortsatt hende du kjøpte deg inn "lavt".. Og hvis du evt. selger deg ut, at du ikke klarer å treffe på riktig tidspunkt for å være "lavere" enn da du solgte deg ut.. For å være litt stygg, det er deg de andre aksjehaiene tjener penger på.. :)

DonPedro

@Schumilight
Mitt råd er ihvertfall følgende: Lag en langsiktig investeringshypotese. Skriv ned på et papir hvorfor du kjøper aksjene, hvor lenge du har tenkt å beholde dem, hva som kan få deg til å selge dem og hva som kan få deg til å kjøpe flere. Noen gode "triggere" for salg kan være:

  • Aksjen går opp til kurs XXX
  • Tesla har lansert GenIII-bilen og markedet ser hvilke volumer og marginer de får solgt
  • 1.1.2020

Triggere for kjøp er åpenbart at kursen går under en viss pris.

Vil du være litt avansert lager du også en liste over hendelser som kan få deg til å ombestemme deg, f.eks. at Elon slutter i selskapet, at Model S selger mindre enn slik-og-slik, eller andre ting.

Så følger du planen din, i stedet for å se på kursen fra dag til dag. Jeg har selv laget en slik plan, men så har jeg ikke fulgt den helt fordi jeg endte opp med å tenke ting om kursen hele tiden. På den måten har jeg gått glipp av nesten halvparten av fortjenesten jeg kunne fått hvis jeg bare hadde fulgt planen.

Så: Finn viljestyrken til å følge planen. Tenk gjennom på forhånd hva kraftige kursstigninger eller kursfall skal bety, og ikke la deg rive med når det faktisk skjer.

Lykke til!
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA