Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

Meringdal

177.48 nå.. blir spennende å se om det kommer en rapport fra Tesla angående brannen.. Selvsagt ikke dårlig at den stiger i disse dager mtp. situasjonen i USA

Schumilight

Nå er det gjort. Kjøpte 2 aksjer for 2100 kr. Startet forsiktig. Øker verdien betraktelig, fyller jeg på mer ;)

Wenche

Gratulerer som medeier i Tesla! Godt å føle at en er delaktig i fremtiden  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

christian1986

Spennende å se om svaret til Elon Musk får noe å si for kursen. Tok sjansen på at dette var en kjøpsmulighet, ser lovende ut så langt!

Schumilight

Sitat fra: Wenche på lørdag 05. oktober 2013, klokken 00:10
Gratulerer som medeier i Tesla! Godt å føle at en er delaktig i fremtiden  :)
Takk takk :)
Til mandag blir jeg nok en større medeier ;)

OleJA

Når blir resultatene fra Q3 presentert?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Schumilight

Et annet spørsmål...hvor seriøst skal vi ta premarket? I det siste har jeg sett at går det ned under pre går det også ned når børsen åpner, og motsatt...
Når åpner pre? Hvis kursen går opp under pre, er det den kursen som gjelder når børsen åpner, sånn at hvis vi for eksempel kjøper aksjer under pre med forrige sluttkurs, så vil kjøpet bli avslått fordi premarket-kursen er blitt høyere?

tullball

Sitat fra: Schumilight på fredag 04. oktober 2013, klokken 15:15
Hehe...mulig du var litt ironisk der, men jeg kjøpte litt bare for å komme meg inn i aksjeverdenen og få litt erfaring. Resten av kapitalen skal jeg spare til Tesla når de når sitt bunnpunkt, som vi ikke vet hva er ennå.

Rec har gått en del opp og ned de siste årene, men de er i oppgang nå, og nye prosjekter og planer gjør at de kan gjøre det bra fremover. De skal dessuten dele selskapet sitt i to, Rec Solar og Rec Silicon, og førstnevnte skal børsnoteres om ca tre uker. Kanskje noe å hente der?
Men dette var offtopic ;)

Ikke i ironisk i det hele tatt. Har masse penger i solcelleindustrien, mye mer enn i Tesla. Satse dog på at Tesla skal opp endel i uka som kommer. Tror nok vi ser 190 fort.

Wenche

Sitat fra: Schumilight på søndag 06. oktober 2013, klokken 12:33
Et annet spørsmål...hvor seriøst skal vi ta premarket? I det siste har jeg sett at går det ned under pre går det også ned når børsen åpner, og motsatt...
Når åpner pre? Hvis kursen går opp under pre, er det den kursen som gjelder når børsen åpner, sånn at hvis vi for eksempel kjøper aksjer under pre med forrige sluttkurs, så vil kjøpet bli avslått fordi premarket-kursen er blitt høyere?
Pre-markedet har ingenting å si, hvis det er kun noen titalls tusen aksjer som er omsatt.
Er det store volumer, bør du sjekke opp og finne ut grunnen, evt. viktige hendelser, og handle deretter. Etter fremleggelsen av kvartals resultatet Q2, skjøt volumet opp i flere millioner i ettermarkedet, i løpet av noen få minutter, og kursen steg raskt, det gjorde den også de følgende dagene.
Jeg har selv posisjonert meg i god tid før "the big happening" Q3 fremleggelsen, antakelig 6. nov.
Slik som jeg oppfatter det er før og etter markedet adskilt fra vanlig åpningstid, og du må legge inn separat ordre, for å delta.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Schumilight

Sitat fra: tullball på mandag 07. oktober 2013, klokken 00:43
Sitat fra: Schumilight på fredag 04. oktober 2013, klokken 15:15
Hehe...mulig du var litt ironisk der, men jeg kjøpte litt bare for å komme meg inn i aksjeverdenen og få litt erfaring. Resten av kapitalen skal jeg spare til Tesla når de når sitt bunnpunkt, som vi ikke vet hva er ennå.

Rec har gått en del opp og ned de siste årene, men de er i oppgang nå, og nye prosjekter og planer gjør at de kan gjøre det bra fremover. De skal dessuten dele selskapet sitt i to, Rec Solar og Rec Silicon, og førstnevnte skal børsnoteres om ca tre uker. Kanskje noe å hente der?
Men dette var offtopic ;)

Ikke i ironisk i det hele tatt. Har masse penger i solcelleindustrien, mye mer enn i Tesla. Satse dog på at Tesla skal opp endel i uka som kommer. Tror nok vi ser 190 fort.

OK, da tolket jeg det feil hehe :) Bra å se at det er flere som tenker i retning solceller ;)

Schumilight

Sitat fra: Wenche på mandag 07. oktober 2013, klokken 02:21
Sitat fra: Schumilight på søndag 06. oktober 2013, klokken 12:33
Et annet spørsmål...hvor seriøst skal vi ta premarket? I det siste har jeg sett at går det ned under pre går det også ned når børsen åpner, og motsatt...
Når åpner pre? Hvis kursen går opp under pre, er det den kursen som gjelder når børsen åpner, sånn at hvis vi for eksempel kjøper aksjer under pre med forrige sluttkurs, så vil kjøpet bli avslått fordi premarket-kursen er blitt høyere?
Pre-markedet har ingenting å si, hvis det er kun noen titalls tusen aksjer som er omsatt.
Er det store volumer, bør du sjekke opp og finne ut grunnen, evt. viktige hendelser, og handle deretter. Etter fremleggelsen av kvartals resultatet Q2, skjøt volumet opp i flere millioner i ettermarkedet, i løpet av noen få minutter, og kursen steg raskt, det gjorde den også de følgende dagene.
Jeg har selv posisjonert meg i god tid før "the big happening" Q3 fremleggelsen, antakelig 6. nov.
Slik som jeg oppfatter det er før og etter markedet adskilt fra vanlig åpningstid, og du må legge inn separat ordre, for å delta.

Separat ordre betyr vel bare å kjøpe utenfor åpningstid, eller er det en spesiell måte å kjøpe på? Ok, da oppfatter jeg det som at kursen faktisk kan stige i premarket, sånn at hvis jeg kjøper før åpningstid kan salget bli kanselert, fordi prisen jeg satte som limit er for lav ifht hva kursen er  i oppstart..

Schumilight

Beklager, mye mas fra meg i dag, men det er fordi jeg er litt gira ;)
Ser at kursen på Teslas aksjer er lavere på Netfonds oversikt(180.98) ifht til for eks På Nasdaq sine sider(182,24). Hva kommer det av? Greit at det er litt forsinkelse på Netfonds sine sider, men det har stått sånn siden fredag...

christian1986

Antar det er forskjellen på sluttkurs og sluttkurs utenfor åpningstider.

Schumilight

Har i hvert fall prøvd nå å kjøpe aksjer på den kursen som gjelder på netfonds, så selv om kursen har økt på premarket, så får jeg håpe den går gjennom ;)

Schumilight

Startet med rykk opp til 186, og nå ned til 180. Foreløpig en total skivebom. Hva skyldes dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA