Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Marché Rygge - nå i drift igjen!

Startet av kjølholdt, fredag 21. september 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

laumb

Den har nok hatt MYE å si...
Tenk på hvor mange investorer som så Fisker i flashback!

Neste åpning er tiden å kjøpe. $203 innen 14. oktober.

Schumilight

Jeg repeterer det jeg sa da jeg involverte meg i denne tråden, altså at jeg er total knall grønn i aksjemarkedet, men jeg tviler på at den går opp igjen nå. I tillegg til brannen tror jeg budsjett krisa i Usa har mye av skylden for nedgangen nå. Så kanskje den går ned så lenge det er krise, og så spretter den opp igjen så fort krisa er over. Derfor har ikke jeg kjøpt mine første aksjer ennå.
Men ehh...på den annen side...hvorfo har ikke dollaren sunket mer da??  :-\

tullball

#1202
Sitat fra: Schumilight på onsdag 02. oktober 2013, klokken 21:56
Så brannen det snakkes om på en annen tråd her inne har ikke så mye å si for nedgangen?

Den hadde alt å si. Nedgradering var jo nøytral. De hadde forsatt kursmål på 187. At de ikke sier "buy" lenger når aksjen er i 195, når det er har et kursmål på 187 sier seg selv. På TMC-forumet har diskusjonen rundt kræsjen vært det eneste temaet ikveld, og det var ufattelig stor trafikk der. Nærmest sjokkert over at det ikkje var posta her. Grunnen til at eg ikkje posta det, var for at et par av de useriøse avisene i Norge som leser her kunne publisert dette før vi fikk vite grunnen til brannen. Når Tesla kom med statementen sin gikk den plutselig opp fra 175 til 180. Nå som Tesla har komt, iallefall inntil videre positivt ut av det, får vi bare håpe at vi fikk inn endel shortere som må covre i dagene/ukene framover. Eg solgte solgte endel før idag, men kjøpte tilbake meir enn eg hadde fra før av + opsjoner.

Sitat fra: Schumilight på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:35
Jeg repeterer det jeg sa da jeg involverte meg i denne tråden, altså at jeg er total knall grønn i aksjemarkedet, men jeg tviler på at den går opp igjen nå. I tillegg til brannen tror jeg budsjett krisa i Usa har mye av skylden for nedgangen nå. Så kanskje den går ned så lenge det er krise, og så spretter den opp igjen så fort krisa er over. Derfor har ikke jeg kjøpt mine første aksjer ennå.
Men ehh...på den annen side...hvorfo har ikke dollaren sunket mer da??  :-\

Nei, markedet gikk ned i uka før. Det gikk ned mandag og tirsdag, men er opp idag. Tesla har dog vært totalt motsatt.

Schumilight

Som sagt grønn, men hva mener du med nedgradering var nøytral?

tullball

#1204
Sitat fra: Schumilight på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:42
Som sagt grønn, men hva mener du med nedgradering var nøytral?

Pga kursmålet er forsatt på 187, det var hans forrige kursmål og. Om Eg har et kursmål på Tesla til 400$ og sier til folk at de skal kjøpe den, så sier at de bør holde seg nøytral om den når 430$. Her rådet han folk til å kjøpe aksjen på 187$, når den så nådde 195$ så sier han at en bør holde seg nøytral. Enkelt å greit.

Og der fikk media også vite det. http://www.businessinsider.com/tesla-is-tanking-2013-10#ixzz2gbH3RukB
Men for guds skyld, skal du kjøpe Tesla-aksjer. Bruk http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/119-TSLA-Investor-Discussions der finner du nyhetene lenge før avisene. Og skal du kjøpe aksjer, ville eg ha gjort det imorgen.

Schumilight

Sitat fra: tullball på onsdag 02. oktober 2013, klokken 22:51
Og der fikk media også vite det. http://www.businessinsider.com/tesla-is-tanking-2013-10#ixzz2gbH3RukB
Men for guds skyld, skal du kjøpe Tesla-aksjer. Bruk http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/119-TSLA-Investor-Discussions der finner du nyhetene lenge før avisene. Og skal du kjøpe aksjer, ville eg ha gjort det imorgen.

Huff, jeg tør ikke kaste meg ut i det. Noe i meg sier at den vil forsette å gå ned etter det som skjedde i går, og at årsaken ikke er kommet klart frem ennå. På den annen side steg jo aksjen litt igjen i går så fort Musk kom med en uttalelse, men vil det fortsette i dag?

petersv

Sitat fra: Schumilight på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:01
Huff, jeg tør ikke kaste meg ut i det. Noe i meg sier at den vil forsette å gå ned etter det som skjedde i går, og at årsaken ikke er kommet klart frem ennå. På den annen side steg jo aksjen litt igjen i går så fort Musk kom med en uttalelse, men vil det fortsette i dag?

Da bør du definitivt ikke kjøpe. Aksjen kommer til å gå opp og ned hele tiden, så hvis det er slik du føler det kommer du til å bli et nervevrak etter 4 uker ;)

Som tidligere nevnt, kan man ved aksjekjøp tape alt. Mao. er tapet begrenset av innsatsen, gevinsten er deriomt ubegrenset, men ingenting vokser inn i himmelen.

Schumilight

Hehe...er nervevrak allerede  :P
Jeg vet at aksjemarkedet går opp og ned, og jeg har lyst til å bare kjøpe for så å la pengene ligge og se an på lang sikt. Men samtidig vet jeg at det er dårlige tider i USA, og på den annen side vil Musk opp til 400$, så vidt jeg husker...Han er geni nok til å få det til....

Hva ville flesteparten her inne på forumet gjort?

Havebigfun

Sitat fra: Schumilight på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:40
Hehe...er nervevrak allerede  :P
Jeg vet at aksjemarkedet går opp og ned, og jeg har lyst til å bare kjøpe for så å la pengene ligge og se an på lang sikt. Men samtidig vet jeg at det er dårlige tider i USA, og på den annen side vil Musk opp til 400$, så vidt jeg husker...Han er geni nok til å få det til....

Hva ville flesteparten her inne på forumet gjort?
Du kan satse så lite penger at det blir overkommelig om du taper denne summen- evt avkastning blir da antakelig heller ikke overveldende- men har man aksjer følger man bedre med- og det er det lærdom i. 8)

Sjøhyene

En god regel er vel å aldri kjøpe aksjer som blir omtalt så mye positivt i media som det Tesla har blitt siste halvår.
Kommer det et skikkelig crash skal jeg vurdere det da, men for øyeblikket er nedsiden for stor i forhold til oppsiden imho.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Epleskreller

Sitat fra: Schumilight på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:40
Hva ville flesteparten her inne på forumet gjort?

Jeg har satset på at kursen skal ned (salgsopsjoner). Har tro og håper at Tesla lykkes på sikt, men jeg tror også andre kommer etter og at det vil være reelle konkurrenter når Gen3/Model E kommer. At TSLA nå er verdsatt til omtrent halvparten av GM mener jeg er altfor høyt. Derfor har jeg mere tro på at aksjen faller til 110 enn at den stiger til 250 på kort sikt.

Uansett hva du gjør, gjør du det med skyhøy risiko, du må ikke satse penger du ikke kan tape.. Lykke til :)

Hilsen glad amatør som har tapt endel penger de siste ukene på at aksjen har steget! I går var et lyspunkt, et par sånne dager til og jeg ler hele veien til banken :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

el-fanboy

Sitat fra: Schumilight på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:40

Hva ville flesteparten her inne på forumet gjort?

Hvis du har tro på at Tesla kommer til å ta innersvingen på resten av bilindustrien og lykkes, så kjøper du aksjer idag for et beløp du har råd til å tape - og sitter på disse aksjene i 4-5 år. Ikke bry deg så mye om hva andre sier om når du skal kjøpe eller selge, følg egen magefølelse. Skulle jeg hørt på hva majoriteten her inne hadde ment, så hadde jeg solgt aksjene for $120 i sommer.

Mye suksess er priset inn i dagens kurs, ingen tvil om det. Jeg mener risikoen på kort sikt er stor, men ikke på lang sikt. Spørsmålet er om suksess 4-5 år fram i tid er priset inn i aksjen. Jeg tror ikke det, men mange vil være uenig med meg. Jeg sitter noen år til.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Schumilight

Jeg vurderer å kjøpe for 50k. Øker det til 190 i kveld(USA-tid) kan jeg tjene litt på det etter stengetid. Synker det, så får jeg se litt mer langsiktig på det, og kan eventuelt investere litt ekstra ;)

el-fanboy

Tviler på oppgang idag, ned $6 allerede i premarket. Likevel, kanskje et godt kjøpstidspunkt...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Schumilight

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 03. oktober 2013, klokken 11:14
Tviler på oppgang idag, ned $6 allerede i premarket. Likevel, kanskje et godt kjøpstidspunkt...

Hvor ser du det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA