Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering ved hurtiglader

Startet av POSi411, fredag 21. september 2012, klokken 16:08

« forrige - neste »

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

El rayo

Har stemt, men ser at "ingen av dem" leder stort.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Troll, som er bygget i 4? eksemplarer knuser Think.

Tror mange stemmer uten å ha sammenlignet bilene i praktisk bruk.  ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Hele avstemminga lukter av trolling fra VG sin side, spør du meg.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erik e

Beste "Norske" bil,har dere hørt på "våse-prat".. ;) 
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Griffel

Troll var vel ikke engang en Norsk bil. Chassis og motorer ble kjøpt fra et Tysk konkursbo og så bl det laget et glassfiberplast karosseri i Norge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rezet

Det ble vel totalt bygget 6 Troll-biler, hvorav 5 har kjent adresse pr. i dag. Den siste av de i alt 6 prototypene befinner seg på ukjent sted. Det ryktes at den ble "destruert" og nedgravd litt utenfor allfarvei på Hedmarken... Uten at jeg kan bekrefte den historien.
Det som er sikkert er i alle fall at en av prototypene "mangler".

En annen morsom sak er jo at når Troll skulle vises frem for kongen så ble den kjørt ned til slottet i Oslo. Da den kom frem fikk de ikke opp dørene. Når de endelig fikk opp en dør, fallt den like godt av...

Egentlig så skulle jeg ønske at den norske stat hadde spyttet inn en god slump penger for å få i gang bilproduksjonen på den tiden, for jeg synes det var et veldig tøft og moderne design. Resultatet kunne blitt bra.

Desverre så ser et ikke ut til at vi normenn er særlig gode på å få bilproduksjonen vår til å bære seg økonomisk. Kanskje skulle de, sånn for å overleve en stund til markedet var klart for fullelektriske biler, også levert Th!nk med en liten bensinmotor... eller som hybrid...???
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

PerBear

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA