Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ankomst til hurtigladeren på Marche Kjellstad fra begge sider?

Startet av i_expect, fredag 21. september 2012, klokken 11:11

« forrige - neste »

i_expect

Sitat fra: Kito76 på tirsdag 04. september 2012, klokken 15:00
Enig foxy. Så lenge ting blir gjort innenfor ramme og at man ikke føler seg flådd.

Nå handler det i første rekke ikke om at jeg føler meg "flådd" av at de skifter vindusspylervæske (fokuset på det er forøvrig også litt feil her, hadde det bare vært det så hadde det vært en ting). Poenget mitt er vel heller det at jeg faktisk (tro det eller ei), må fylle spylervæske mellom hver service. Ja, jeg klarer faktisk det og klarer ikke helt å forstå at det er en del av hver 20 000/årlige service. Poenget er at det blir litt latterlig og at man da faktisk ikke føler man får god service, men i stedet lurer på hva i all verden i de gjør av andre ting som egentlig ikke er nødvendig. Og man stiller seg spørmålet omdette fører til høyrere serviceutgifter...

Så foxy, det handler for meg ikke om å krangel om småpenger, men at du i stedet for en følelse av god service går ut av verkstedet og lurer på hva de egentlig gjør på service for å si det litt for enkelt.  :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

foxy

#16
Sitat fra: i_expect på onsdag 05. september 2012, klokken 09:21
Sitat fra: Kito76 på tirsdag 04. september 2012, klokken 15:00
Enig foxy. Så lenge ting blir gjort innenfor ramme og at man ikke føler seg flådd.

Nå handler det i første rekke ikke om at jeg føler meg "flådd" av at de skifter vindusspylervæske (fokuset på det er forøvrig også litt feil her, hadde det bare vært det så hadde det vært en ting). Poenget mitt er vel heller det at jeg faktisk (tro det eller ei), må fylle spylervæske mellom hver service. Ja, jeg klarer faktisk det og klarer ikke helt å forstå at det er en del av hver 20 000/årlige service. Poenget er at det blir litt latterlig og at man da faktisk ikke føler man får god service, men i stedet lurer på hva i all verden i de gjør av andre ting som egentlig ikke er nødvendig. Og man stiller seg spørmålet omdette fører til høyrere serviceutgifter...

Så foxy, det handler for meg ikke om å krangel om småpenger, men at du i stedet for en følelse av god service går ut av verkstedet og lurer på hva de egentlig gjør på service for å si det litt for enkelt.  :)

en stor del av serviceprisen er i mine øynene ikke noe annet enn "forsikringspremien" man betaler for å få garanti eller "velvilje" fra verkstedet sin side ved større og små reparasjoner hvis man er utenfor garantien.

Isolert sett er jeg enig med deg at det å fylle spyleveske till blodpris kan de sparer seg – det skaper bare irritasjon hos de fleste kundene. Personlig synes det er ok på en måte, siden det er tross alt "service" ... og jeg pleier å få gratis lånebil og kaffe  ;)
I-miev 2011
Asker

Kent

Sitat fra: i_expect på onsdag 05. september 2012, klokken 09:21
Nå handler det i første rekke ikke om at jeg føler meg "flådd" av at de skifter vindusspylervæske

Jeg hadde i allefall følt meg flådd om de hadde SKIFTA vindusspylervæska på service.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

i_expect

Sitat fra: Kent på onsdag 05. september 2012, klokken 23:30
Sitat fra: i_expect på onsdag 05. september 2012, klokken 09:21
Nå handler det i første rekke ikke om at jeg føler meg "flådd" av at de skifter vindusspylervæske

Jeg hadde i allefall følt meg flådd om de hadde SKIFTA vindusspylervæska på service.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

:D  :D Ja huff... Skal jeg redigere det mon tro eller skal jeg la det stå som et humoristisk innslag i en ellers litt for alvolig diskusjon? Eller kanskje de virkelig skifter, vet jo aldri hva folk fyller i hjemme  :D
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Griffel

Sitat fra: i_expect på torsdag 06. september 2012, klokken 09:51
Sitat fra: Kent på onsdag 05. september 2012, klokken 23:30
Sitat fra: i_expect på onsdag 05. september 2012, klokken 09:21
Nå handler det i første rekke ikke om at jeg føler meg "flådd" av at de skifter vindusspylervæske

Jeg hadde i allefall følt meg flådd om de hadde SKIFTA vindusspylervæska på service.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

:D  :D Ja huff... Skal jeg redigere det mon tro eller skal jeg la det stå som et humoristisk innslag i en ellers litt for alvolig diskusjon? Eller kanskje de virkelig skifter, vet jo aldri hva folk fyller i hjemme  :D
Klart de skifter vindusspylerveske, de kan ikke risikere at folk kjører runt med vindusspylervæske som har gått ut på dato. Og hvordan kan en ellers forsvare prisen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tomrh

Er det forresten slik at servicen på iMiev MÅ gjøres på et Mitsubishi-verksted? Ser det diskuteres hett i en annen tråd rundt Leaf-service der det hevdes at Nissan har monopol på servicen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Bjornt

Samme regler og lover som med Petroleumsbiler vil jeg tro. At du skal kunne gjøre servicer hos hvem som helst autorisert verksted. EU regler på sånt, men elbiler er jo litt mer spessielt da. Tror ikke Snap Drive  eller Menkonomen tar elbilservicer... Garanti arbeid må uansett gjøres på merkeverksted. Er først når garanti tiden er ute at man migrerer fra merkeverkstedene til uavhengige verksted. De er ofte litt billigere, ikke så mye. 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

erik e

Ta betalt for spylervæske er en "desperat" fakturering. Det og ta service på I-mieven hos Mitsubishi verksted er vel som og ha forsikring. Jeg betaler ca. 25 000 kr. i året til IF og har gjort det i 25-30 år på 2-3 biler,hus,innbo,reise +++. "Sure" penger der og da,men greit når jeg har havnet i grøfta. God helg!
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

jkirkebo

Sitat fra: erik e på fredag 07. september 2012, klokken 20:22
Ta betalt for spylervæske er en "desperat" fakturering. Det og ta service på I-mieven hos Mitsubishi verksted er vel som og ha forsikring. Jeg betaler ca. 25 000 kr. i året til IF og har gjort det i 25-30 år på 2-3 biler,hus,innbo,reise +++. "Sure" penger der og da,men greit når jeg har havnet i grøfta. God helg!

Huffda. Jeg har også to biler (kasko), hus, hytte, reise, innbo osv. men slipper heldigvis unna med ca. 13.000 kroner i året. Så jeg vil helst ikke betale mer enn nødvendig... ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

breitling

Jeg er ikke stor fan av BOS, BNH, MF, ol. Husk at vi har "tjent" så mye penger ved å konvertere fra fossilbil til elbil at vi kan spandere på oss 3-5 år med (dyr) service hos merkeforhandler i garantiperioden.
Man kan også forstå deres usikkerhet rundt det med garanti på noe de ikke har stor peiling på og ikke har nok utandende servicemekanikkere.
Ikke lag store bølger i et glass vann!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Stjerneglis

Sitat fra: i_expect på fredag 31. august 2012, klokken 09:49
Andre service var forøvrig dyerere enn første. Hva blir det da til med neste...?  :-\

Andre service inkluderer skifte av bremsevæske, som må skiftes annet hvert år. Neste service blir derfor billigere. Batteritest utføres etter 1 år, deretter annet hvert år.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Mr.Zero

Pris på viskerblad foran til trilling hos BOS=945,-... Kan hende noen reagerer hvis verkstedet skifter det uten først å spørre kunden.. Eller hva med bremsevæskeskift på Audi til 1400,-... En 50-lapp i væske og 8 minutters jobb... Jaja, det er ikke forbudt å tjene penger :P
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

 350,- for en flaske Vodka    15,- for en liter bensin  3500,- for veiavgift    500 000,- for en Volvo etc. .............
Norge er jæ... dyrt.   ;)   

Mvh. "Bilmannen"
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

#28
Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 24. november 2012, klokken 12:45
Pris på viskerblad foran til trilling hos BOS=945,-... Kan hende noen reagerer hvis verkstedet skifter det uten først å spørre kunden.. Eller hva med bremsevæskeskift på Audi til 1400,-... En 50-lapp i væske og 8 minutters jobb... Jaja, det er ikke forbudt å tjene penger :P

Hmm trenger ikke bytte hele viskerbladet, jeg betalte "bare" 132,- for viskergummien hos MF. Jobben var inkludert i servicen. Noen må jo finansiere de flotte lokalene hos enkelte verksteder vettu ;D
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

arv

Dyrt? Opel Ampera i Norge. 420k. I Danmark. 640k
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA